niet dus.quote:Op zondag 20 september 2009 18:05 schreef bijderechter het volgende:
Zal vast wel iets in hun voorwaarden staan, nietwaar?
quote:The "Our Price" amounts displayed for goods sold by Amazon.co.uk are inclusive of UK VAT. However, your final price may differ depending on the actual VAT rate that applies to your order. You will be able to see your final price inclusive of applicable VAT before you confirm your order, when you have completed your order information (including your delivery address).
quote:For customers with a delivery address within the EU, VAT charges for your order will be itemised on the last page of your order, in the e-mail confirmation of your order and on the invoice dispatched with your order.
wtf, je hebt gelijk, ze rekenen 19% BTW, terwijl in UK 15% als standaard geldt, wat is dat voor onzinquote:Op zondag 20 september 2009 18:12 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Is het niet onderstaande?
[..]
[..]
maar dat klopt niet, BTW wordt toegepast naar de regels van het land waar de verkoper is gevestigd, niet die van waar de koper gevestigd is.quote:Op zondag 20 september 2009 18:15 schreef Hansch het volgende:
is volgens mij ook gewoon die VAT kosten
Volgens mij hebben ze tegenwoordig een soort vestiging in Nederland, want shipments komen nu veel sneller, en gewoon met de binnenlandse TNT.quote:Op zondag 20 september 2009 18:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar dat klopt niet, BTW wordt toegepast naar de regels van het land waar de verkoper is gevestigd, niet die van waar de koper gevestigd is.
hm, maar ze versturen vanuit UK en passen ook die VAT toe, volgens hun site.quote:Op zondag 20 september 2009 18:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze tegenwoordig een soort vestiging in Nederland, want shipments komen nu veel sneller, en gewoon met de binnenlandse TNT.
Nee, niet waarquote:Op zondag 20 september 2009 18:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hm, maar ze versturen vanuit UK en passen ook die VAT toe, volgens hun site.
quote:VAT stands for value added tax, which is charged on goods sold by Amazon.co.uk within the European Union (EU). In accordance with the laws governing members of the European Union, Amazon.co.uk is obliged to charge VAT on all orders delivered to destinations in member countries of the EU. In general, VAT is charged in accordance with the local legislation in each member state.
dat is bull, VAT geldt als geldig in het land van de verkoper, net als dat een Belg die bij een Nederlands bedrijf ook gewoon 19% betaalt ipv 21%, ongeacht of het koop op afstand betreft of afhalen in persoon in een fysieke winkel.quote:
Volgens mij versturen ze dus niet meer vanuit de UK, maar sturen ze elke dag zelf een grote shipment naar hun distributiecentrum in Nederland, en wordt je bestelling vandaar op de post gedaan.quote:Op zondag 20 september 2009 18:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hm, maar ze versturen vanuit UK en passen ook die VAT toe, volgens hun site.
Mijn "niet waar" sloeg op jouw bewering dat zij anders aangeven op hun site. Het staat er uiteindelijk toch echt uitgelegd. Het komt mij echter ook wat ongebruikelijk voor. Met name doordat je er, als je niet heel scherp oplet, het bedrag bij het einde wordt toegevoegd. Bewijst maar weer eens dat je altijd de kleine lettertjes moet lezen, ook bij grote bedrijven als Amazon.quote:Op zondag 20 september 2009 18:36 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat is bull, VAT geldt als geldig in het land van de verkoper, net als dat een Belg die bij een Nederlands bedrijf ook gewoon 19% betaalt ipv 21%, ongeacht of het koop op afstand betreft of afhalen in persoon in een fysieke winkel.
handige manier voor amazon om extra winst te maken als buiten UK vooral hogere VAT rates van toepassing zijn
email verzonden aan klantenservice, we zullen zien.
dan gaan ze het toch echt in hun portemonnee voelen als over een paar dagen in hun fax een VAT registratie form neerploft voor VAT-teruggave.quote:Op zondag 20 september 2009 18:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij versturen ze dus niet meer vanuit de UK, maar sturen ze elke dag zelf een grote shipment naar hun distributiecentrum in Nederland, en wordt je bestelling vandaar op de post gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |