Hee allemaal,
Ik ben al aan het twijfelen over wat ik wil sinds HAVO-4, en nu weet ik het al helemaal niet meer. Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding HBO Communicatie, maar ik krijg steeds meer het idee dat dit het echt niet is. Sinds de vierde al genoeg open dagen bezocht, maar elke keer veranderede mijn keuze weer. Was het eerst Toerisme, toen werd het Fysiotherapie en uiteindelijk Communicatie. Ik heb op internet gezocht naar workshops over studiekeuze (bijna allemaal enkel beschikbaar voor leerlingen van die ene school) en naar individuele gesprekken (betaal je bakken met geld voor, vervoerskosten nog niet eens meegerekend). Ik heb ook al gezocht op tussenjaren (bijvoorbeeld het Vrije Jaar aan de Vrije Hogeschool, wat je daar voor betaalt.... daar kan je een hele Bachelor opleiding van betalen). En aangezien mijn financiele middelen dat niet aankunnen, weet ik echt niet meer waar ik moet zoeken. Stoppen kan ook, maar ik weet niet wat ik anders wil.
Wat hebben jullie gedaan (als je tenminste ook in deze situatie hebt gezeten). Een training of iets dergelijks gevolgt? Zo ja, waar? Of iets anders? Hoe ben je erachter gekomen wat je wél wilt? Ik ben blij met alle mogelijkheden, want ik ben echt ten einde raad.