abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72933741
Ik ben bezig met een lijst van mijn te lezen boeken. Heb in 1 kolom de auteursnaam, in een andere kolom de serietitel, vervolgens de titel van het boek en ook nog wat andere kolommen (of ik het boek al gelezen heb, het jaar van uitgave etc.).

Nu wil ik in Excel een auteur kunnen kiezen en dan een lijstje van deze auteur krijgen. Nu doe ik dat op mijn werk altijd met een draaitbal, maar daar heb ik kennelijk een oudere versie van Excel want in mijn huidige versie (2003) krijg ik toch een andere wizard waar ik niet helemaal uitkom.

Weet iemand zo uit zijn hoofd hoe je eenvoudig zo'n pijltje naast de veldnaam krijgt waaronder de gegevens staan (in mijn geval auteursnamen) zodat je 1 auteur kan kiezen en dan van alle andere velden de gegevens ziet (zoal de boeken die deze auteur geschreven heeft, het jaar van uitgave etc.)?
  zondag 20 september 2009 @ 15:02:55 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 20 september 2009 @ 15:20:37 #3
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72934463
Excel is geen database.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_72935174
Waarom gebruik je een rekenprogramma om een database te maken?
pi_72948391
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:40 schreef doppendoosch het volgende:
Waarom gebruik je een rekenprogramma om een database te maken?
Ik ben te lui om in Access een database te bouwen en met de optie autofilter (thanks voor die tip!) kan mijn behoefte erg goed in Excel, niet helemaal voor bedoelt, maar Access of een ander database programma is te uitgebreid en in Excel gaat het maken wat sneller (anders moet ik eerst een database bouwen en ik zit wat krap in mijn prive tijd momenteel).

Ik gebruik trouwens wel een database (via een website waar ik een abonnement op heb) om mijn boekencollectie te beheren, maar daar heb ik alleen mijn huidige collectie in zitten en 250 boeken invoeren die ik op de wensenlijst heb staan werkt daar zo traag en Excel is dan invoeren en klaar.

Maar Access of een soortgelijk pakket is inderdaad wat handiger voor dit soort dingen, maar ik ben lui en de laatste keer dat ik een database heb gebouwd was ook alweer 5 jaar geleden en met mijn nieuwe office zoek je dat niet heel snel even uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')