Alle tips in dit topic zijn goed, en deze kan ik ook errug aanraden. Elk woord waarvan je de betekenis niet precies weet opzoeken. Op die manier bouw je snel een groter vocabulair....quote:Op zondag 20 september 2009 14:57 schreef pc-fr34k het volgende:
En inderdaad op internet is het meeste wat je zoekt in het Engels dus veel informatie opzoeken in het Engels. Weet je een woord niet googletranslate en je begrijpt het en kan verder lezen. Hoe meer je bloot wordt gesteld aan Engels hoe meer je de taal begrijpt.
Als je dagelijks Engels leest en praat op forums en chats in het Engels en eventueel nog skype of andere audio gesprekken houden dan leer je het hetzelfde. Alleen hoef je dan niks te betalen en kan je het thuis en op school doen aangezien TS net aan een studie is begonnen.quote:Op zondag 20 september 2009 15:06 schreef dingdang het volgende:
èrg leuk die tips hierboven, maar vaak werkt dat niet zo goed, en als het toch werkt duurt het nog eens heel erg lang!
Zelf zou ik je aanraden om een paar weken (kan al vanaf 2 weken) naar een taalschool te gaan, bv in engeland of op malta (mooi weer en engels is daar de officiele taal).
Zelf heb ik het laatste gedaan, en doordat je dan constant engels MOET praten (dus ook in je vrije tijd) ga je echt met sprongen vooruit! Zo'n cursus is erg betaalbaar en is tevens een verkapte vakantie
^^quote:Op zondag 20 september 2009 14:54 schreef Legend het volgende:
Meld je aan bij een engelstalig forumen veel BBC kijken, voorkomt dat je stiekem de ondertiteling gaat lezen. Gebruik eventueel teletekst pagina 888 voor engels ondertiteling.
Dat is absoluut niet te vergelijk met het voeren van echte conversaties(dus doormiddel van spraak). Ik kan je vertellen dat als je een week in een engelstalig land bent (waar je met niemand nederlands kan praten) je zelfs in het engels gaat dromen.quote:Op zondag 20 september 2009 15:10 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Als je dagelijks Engels leest en praat op forums en chats in het Engels en eventueel nog skype of andere audio gesprekken houden dan leer je het hetzelfde. Alleen hoef je dan niks te betalen en kan je het thuis en op school doen aangezien TS net aan een studie is begonnen.
Waarom lees je de post niet die je quote? (over talen gesprokenquote:Op zondag 20 september 2009 15:14 schreef dingdang het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet te vergelijk met het voeren van echte conversaties(dus doormiddel van spraak). Ik kan je vertellen dat als je een week in een engelstalig land bent (waar je met niemand nederlands kan praten) je zelfs in het engels gaat dromen.
Daarnaast is jouw manier erg gevaarlijk voor de grammatica, je leert jezelf heel snel verkeerde dingen aan.
Zelf heb ik het in een schoolvakantie gedaan, dus ook prima te combineren met school
quote:en eventueel nog skype of andere audio gesprekken houden dan leer je het hetzelfde.
Waar doel je precies op? zoals je in mijn reactie kon lezen had ik het over ECHTE conversaties.. Daarmee doel ik dus op face to face, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen eng is om achter de computer vandaan te komen.quote:Op zondag 20 september 2009 15:16 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Waarom lees je de post niet die je quote? (over talen gesproken)
[..]
Ik heb met een vriend dat we dagen lang met portugese maten hadden gepraat int Engels zaten we alleen zaten we een kwartier Engels te lullen tot ik zei: Waarom praten we Engels we zijn Nederlandsquote:Op zondag 20 september 2009 15:14 schreef dingdang het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet te vergelijk met het voeren van echte conversaties(dus doormiddel van spraak). Ik kan je vertellen dat als je een week in een engelstalig land bent (waar je met niemand nederlands kan praten) je zelfs in het engels gaat dromen.
Daarnaast is jouw manier erg gevaarlijk voor de grammatica, je leert jezelf heel snel verkeerde dingen aan.
Zelf heb ik het in een schoolvakantie gedaan, dus ook prima te combineren met school
werkt niet meer (hier niet iig)quote:Op zondag 20 september 2009 14:54 schreef Legend het volgende:
Meld je aan bij een engelstalig forumen veel BBC kijken, voorkomt dat je stiekem de ondertiteling gaat lezen. Gebruik eventueel teletekst pagina 888 voor engels ondertiteling.
Dagelijks met amerikaanse en britse mensen chatten, en dan niet in chattaal maar normaal Engels. En gesprekken met audio houden.quote:Op zondag 20 september 2009 15:21 schreef dingdang het volgende:
[..]
Waar doel je precies op? zoals je in mijn reactie kon lezen had ik het over ECHTE conversaties.. Daarmee doel ik dus op face to face, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen eng is om achter de computer vandaan te komen.
Nogmaals, wil je snel en vooral goed engels leren, dan zet een uurtje bbc per dag kijken en een forumpje lezen totaal geen zoden aan de dijk.
Het belangrijkst is om een taal te leren begrijpen.. als je alleen wat woorden leert, en de taal nog niet begrijpt, dan kan je je misschien verstaanbaar maken als toerist ergens, maar zul je nooit goed en correct engels spreken..quote:Op zondag 20 september 2009 15:22 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik heb met een vriend dat we dagen lang met portugese maten hadden gepraat int Engels zaten we alleen zaten we een kwartier Engels te lullen tot ik zei: Waarom praten we Engels we zijn Nederlands
Plus dat op fora genoeg grammar nazi's zitten en als je met iemand chat zegt dat je verbeteringen waardeerd zodat je de taal goed kan leren, dan werkt dat goed. Veel mensen verbeteren mensne niet terwijl ze een taal aan het leren zijn. Als je dat wel doet leer je de foute dingen vanzelf af.
Het belangrijkste is om te begrijpen wat TS met zijn vraag wil.quote:Op zondag 20 september 2009 15:29 schreef dingdang het volgende:
Het belangrijkst is om een taal te leren begrijpen.. als je alleen wat woorden leert, en de taal nog niet begrijpt, dan kan je je misschien verstaanbaar maken als toerist ergens, maar zul je nooit goed en correct engels spreken..
Om een voorbeeld te noemen: in engeland zit je "in a car", maar "on a bus". Veel nederlanders zouden zeggen dat ze "in a bus" zitten.. Als je niet weet waarom daar verschil in zit, dan zul je ook veel minder snel goed engels begrijpen.
TS geeft aan dat hij het nodig heeft/vind voor zijn HBO opleiding.. Ik neem aan dat ze op het HBO geen genoegen nemen met steenkolenengels... Daarbij wil hij het engels graag nog tijdens zijn studie kunnen gebruiken.. De dingen die jullie noemen nemen minstens meerdere maanden in beslag, als we het niet al over jaren hebben..quote:Op zondag 20 september 2009 15:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het belangrijkste is om te begrijpen wat TS met zijn vraag wil.
En dat is niet het perfect kunnen spreken, schrijven en begrijpen van het Engels.
Dat is om beter Engels te kunnen spreken en schrijven. Voor hem is niet zo van belang om te weten of het "on a bus" of "in a bus" is. Dat zijn details die later wel eens komen. En zo niet: ook geen man overboord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |