Op de "Dioder" na zijn het allemaal spotjes, en die wil ik nou juist niet.quote:Op zondag 20 september 2009 03:05 schreef trovey het volgende:
Ikea heeft van allerlei lichtsystemen die je in en achter een kast kunt inbouwen Voor inspiratie zie de volgende link
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/16280/
Als je lichtslang van de rol koopt (per meter dus) kan je het spul om de meter doorknippen en zijn er speciale hoekstukken te koop waarmee je 90 graden de bocht om gaatquote:Op zondag 20 september 2009 09:47 schreef Resistor het volgende:
Als je even geduld hebt kan je rond de kerst ook goedkopere lichtslangen kopen.
Het enige nadeel van lichtslangen is, is dat je ze niet te scherpe bochten kan laten maken, dan breken de draden, en als het dan net wel/net geen contact maakt krijg je vonkjes en smelt het plastic (ervaring ja, bij het tuinhuisje met de kerst)
Ah joh, lichtslang met gewone lampjes verbruikt iets van 14w per meter.quote:Op zondag 20 september 2009 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zou dan in iedergeval gaan voor een lichtslang met ledjes.
Een lichtslang met normale lampjes gebruikt tussen de 150 en 380 Watt.
Een LED uitvoering een fractie daarvan.
De cheesy look was ik ook wel een beetje bang voor jaquote:Op zondag 20 september 2009 10:20 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het overigens niet doen, lichtslang achter een kast ziet er imho ontzettend cheesy uit (beetje vrijgezelle kerel zeg maar. Vergelijkbaar met overal blauwe leds in plinten en onder de kasten).
Er zijn veel mooiere lichtoplossingen dan dat.
als je leds 8w per meter verbruiken heb je echt rommel gekochtquote:Op zondag 20 september 2009 10:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah joh, lichtslang met gewone lampjes verbruikt iets van 14w per meter.
Led lichtslang schommelt tussen de 1 en de 8 watt per meter.
Daarnaast is het licht wat onrustiger dan gloeilampjes.
Kortom, als je voor led gaat, moet je wel ff goed naar het verbruik kijken.
Ik koop nietsquote:Op zondag 20 september 2009 10:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je leds 8w per meter verbruiken heb je echt rommel gekocht. Licht dat onrustiger is van leds is zever, dan heb je er een goedkope en slechte controller opzitten. Ik plaats zelf soms ledverlichting met dim & kleurregeling op, en daar kan je met geen enkel ander systeem tegenop qua flexibiliteit & kleurenpallet.
Die dioder setjes van ikea kan ik je afraden, dat zijn nogal slechte setjes. Licht komt er niet gelijkmatig uit (je zal dus nog met melkglas moeten werken om het gelijkmatig te krijgen), ze zijn niet dimbaar en de versie die ook kleuren kan geven kan je (itt wat ze je in de ikea zullen zeggen) niet op 1 bepaald kleur vastzetten. Enkel de voorgeprogrammeerde gaan, de andere moet je zelf een eigen sturing voor opbouwen.
goede leds die degelijk geplaatst zijn zijn weldegelijk een vervanging voor lampen, maar dan moet je alleen niet naar die flutsetjes van 50¤ voor een metertje gaan. Dan heb je inderdaad rommel vast; ga bij een technieker een degelijk systeem halen dat een beetje op maat voor jouw woning gemaakt is, en je hebt er resultaten mee die je met gloeilampen langs geen kanten kan bereiken.quote:Op zondag 20 september 2009 10:34 schreef bleiblei het volgende:
Al dat geled is imho op dit moment vet overhyped, absoluut geen vervanging van gloeilampen en binnenshuis in NL compleet overbodig
Goed geteldquote:Op zondag 20 september 2009 10:43 schreef Portugalia het volgende:
Ik zou beginnen 21 deurtjes bij de kast te versieren....
Verbergen die troep!
Een lichtsnoer lijkt me vreselijk kitsch.Niet doen, als je het mij vraagt.
Die caviaflat is echt briljant.quote:Op zondag 20 september 2009 14:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Een licht lichtsnoer kan heel aardig zijn. Hoewel het geen boekenkast is, wordt de grootste kast in onze kamer ook verlicht door een lichtslang, namelijk onze caviaflat. Met transparante rails is deze keurig recht gehangen wat een heel mooi effect geeft. 's Avonds is er hier vaak geen ander licht aan dan het licht in de caviaflat. Het kan dus wel degelijk gezellig zijn, mits netjes opgehangen en weggewerkt.... Enige verschil is dat de caviaflat ook echt een plek is waar je naar wilt kijken, terwijl een rommelige boekenkast toch iets minder een eyecatcher is....
[ afbeelding ]
Geen idee, plaatje komt van google met als zoekterm 'kastverlichting'. Maar bij een grote woonboulevard met enigszins klassieke meubelen moet zoiets wel te vinden zijn.quote:Op maandag 21 september 2009 21:48 schreef bleiblei het volgende:
Oeh! Die lampjes zoeken wij nog voor de ensuite. Waar kan je die kopen?
in geborsteld alu achtig iets heeft Massive die. Misschien ook in zo'n bronsachtige kleur, ze hebben zot veel lampenquote:Op maandag 21 september 2009 21:48 schreef bleiblei het volgende:
Oeh! Die lampjes zoeken wij nog voor de ensuite. Waar kan je die kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |