die van mij zegt wel dat shampoo met sulfaat niet goed is, vooral als je gevoelige hoofdhuid hebt..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:26 schreef NoCigar het volgende:
`Vandaag nog even aan de kapper gevraagd of shampoo slecht was voor je haar. Ze had er nog nooit van gehoord. "Maar alle Fok!ertjes dan" protesteerde ik heftig. Vreemd genoeg maakte dat geen indruk.
De kapper verkoopt shampoo, zou gek zijn als ze wel zou zeggen dat haarproducten slecht zijn voor je haarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:26 schreef NoCigar het volgende:
`Vandaag nog even aan de kapper gevraagd of shampoo slecht was voor je haar. Ze had er nog nooit van gehoord. "Maar alle Fok!ertjes dan" protesteerde ik heftig. Vreemd genoeg maakte dat geen indruk.
Dat heb ik dus ook, het zit zelfs beter dan ik met gel kan krijgen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:15 schreef BlackSheep het volgende:
Puik idee geweest dit zeg! Ik hoef 's ochtends niet eerst een zooi gel of wax in mijn haar te gooien om het enigszins in model te krijgen, het zit nu eigenlijk vanzelf wel mooiIk zit nu halverwege de tweede week van het 'experiment' overigens.
Ja, schouderlang en erg dik. Het is sowieso niet te kammen, alleen te borstelen en dat mag toch alleen droog dus of het al dan niet te kammen is, is hier geen factorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:00 schreef heaven7 het volgende:
Heb je lang jaar Mwanatabu? Want ik kom er zonder shampoo niet doorheen met alleen waterEn schoner wordt het er ook niet op..
Ik wilde sowieso niet "nooit meer wassen" dus ik ga niet klooien met zout etc. Ik wil alleen proberen of de frequentie omlaag kon naar eens per week ofzo omdat ik door dit topic even na ben gaan denken over het nut van cosmetica die de natuurlijke stoffen van je hoofdhuid in feite wegvagen. Ik gebruik ook geen gel, wax, lak of wat dan ook om die reden, dan blijft je haar gewoon mooier en schoner.quote:Is het een idee om het dan idd in het begin sowieso eens per week met zout te 'wassen' om het op te vangen? Ik bedoel, heb echt geen 3 maanden de tijd om binnen te zitten en te experimenteren
Onzin. Haar is kwetsbaarder als het nat is, maar als je voorzichtig kamt/borstelt is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:33 schreef Bluezz het volgende:
(Wisten jullie dat nat haar kammen/borstelen ervoor zorgt dat je haar afbreekt?)
Dat geldt dus alleen voor mensen met een gebrekkige motoriek die de borstel er doorheen raggen alsof hun leven ervan afhangt (en dat zijn verrassend genoeg nog behoorlijk veel mensen). Grove kam heeft echter de voorkeur bij nat haar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn moeder -en die had AL-TIJD gelijk- zei dat je haar nooit nat mocht borstelen.
Whehehehe, mooi voorbeeld plaatje ookquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:42 schreef tjoptjop het volgende:
N.a.v. dit topic nu ook reeds een week niet gewassen. Wel iedere dag goed uitspoelen.
Nog geen last van jeuk of stinkend haar gelukkig.
Wel zit er nu een enorm volume in m'n haar![]()
Beetje a la
[ afbeelding ]
Vooralsnog beschouw ik de proef als geslaagd en ga voorlopig door.
Voorheen waste ik het iedere dag met Andrelon shampoo en Palmers cocosnoot conditioner. Enige wat ik wel mis is de glans, maar ik lees dat die na een paar weken meestal vanzelf weer op je haar verschijnt ivm overgangsfase. Ik laat het daar vanaf hangen of ik er mee verder ga of niet
wist je dat föhnen ook het haar afbreekt..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:33 schreef Bluezz het volgende:
Vanaf zondag niet meer met shampoo gewassen, 3X per week als ik naar mijn werk ga, föhn ik het, de rest vd dagen laat ik het zo opdrogen na met mijn handen 'in model' te hebben gebracht.
(Wisten jullie dat nat haar kammen/borstelen ervoor zorgt dat je haar afbreekt?)
Het zit beter, het 'hangt' niet zo en er is meer volume lijkt het wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |