abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72904751
Bericht1:

Foto Jacob van der Meulen
heemskerk -

Bij een aanrijding nabij de Kerkweg in Heemskerk zijn donderdagochtend zeker drie gewonden gevallen. Een 96-jarige automobiliste is om nog onduidelijke reden hard achteruit gereden. Zij raakte daarbij een fietsster en ramde een geparkeerde auto.

Daarna reed de vrouw vooruit waarbij ze weer over de al aangereden fietser heen reed en vervolgens een voetganger schepte. De vrouw raakte zelf eveneens gewond.

Een automobilist die te hulp schoot en de gewonde fietsster in zijn auto liet plaatsnemen, moest tot zijn verbijstering even later toezien hoe zijn (van een vriend geleende) auto werd opengeknipt door de brandweer. Omdat het slachtoffer klaagde over nekletsel werd het dak van het voertuig door de brandweer verwijderd. Vervolgens werd de vrouw overgebracht naar het ziekenhuis.

Het ongeval had midden in het winkelcentrum van Heemskerk plaats en trok daardoor bekijks van honderden toeschouwers.

bericht2:
heemskerk -

De barmhartige jongeman die donderdag zijn diensten aanbood bij een bizar verkeersongeval in Heemskerk kan zijn borst natmaken. De schade aan zijn voertuig, geleend van een goede vriend, wordt niet vergoed.

Remco Dekkinga uit Heemskerk was op zijn 23-ste verjaardag getuige van het ongeval waarbij een 96-jarige automobiliste in het drukke centrum van zijn woonplaats twee maal dezelfde fietser en een voetganger aanreed. Hij zette de auto bij het slagveld aan de kant en zei tegen de gewonde vrouwelijke fietser dat ze wel in zijn auto mocht zitten, in afwachting van de komst van de massaal uitgerukte hulpdiensten.

Tegenover een ziekenbroeder vertelde de vrouw even later een beetje last van haar nek te hebben. Daardoor trad het protocol voor hulpverlening bij vermoedelijk nekletsel in werking. Met hydraulische apparatuur verwijderde de brandweer het dak van de auto, die daarbij totalloss raakte. Later bleek de vrouw overigens alleen een gebroken enkel te hebben.

Desgevraagd zegt een woordvoerder van een van de grootste Nederlandse autoverzekeraars, die liever niet met bedrijfsnaam in de krant wil, dat Remco een behoorlijk probleem heeft. De schade aan de auto valt geheel buiten de dekking, zowel bij WA als Allrisk. ,,Dat was anders geweest als mevrouw een beetje had gebloed en als dat op de bekleding was gekomen. Dat valt onder de WA-verzekering. Allemaal heel vervelend natuurlijk. Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.''

Bron:

http://www.noordhollandsd(...)8update+met+video%29

http://www.noordhollandsd(...)rijgt+nul+komma+nada

http://www.geenstijl.nl/m(...)k_niet.html#comments
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:30:46 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72904812
quote:
Dit topic is beter.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')ĦĦĦ
kansloos om een kat te "nemen"
pi_72904848
Is toch al jaren bekend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_72904877
quote:
het hoort is nws, en niet in wgr.

IN wgr kan geluld worden over juridische zaken.
pi_72904887
Oude wijven in een auto, levensgevaarlijk.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:37:15 #7
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72904894
Verzekeraars
pi_72904910
Dit is echt te ziek voor woorden. Only in western capitalist societies.
pi_72905120
Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo'n nekbrace niet om kunnen doet als het dak nog op de auto zit :S tillen ze je er echt naar boven uit ofzo. Ik dacht dat dak open knippen vooral gebeurde als de deuren niet fatsoenlijk open konden enzo.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:52:42 #10
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72905220
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:47 schreef Robin__ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo'n nekbrace niet om kunnen doet als het dak nog op de auto zit :S tillen ze je er echt naar boven uit ofzo. Ik dacht dat dak open knippen vooral gebeurde als de deuren niet fatsoenlijk open konden enzo.
Kunnen die jongens een keertje uitrukken, dan vinden ze het best leuk om weer eens een auto aan flarden te knippen. Weer eens wat anders ipv een a4tje. Maar goed, schandalig dat ze die jongen nu met een cabrio laten zitten.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72905280
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:30 schreef thefreakje het volgende:
Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.''
En ziehier de NL mentaliteit. Iemand moet je niet helpen, iemand moet je uit zijn 'lijden' verlossen! Dus als er iemand op straat ligt en word doodgeschopt? Ach, niet helpen, is niet verzekerd. Want pas op het moment dat je zelf een doodschop uitdeeld en er zit een bloedspatje op je schoen nadat je die dikke neus kapot hebt geschopt heb je recht op hulp

Slachtoffer wordt dader, dader wordt slachtoffer
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:00:15 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72905385
Ik kan me er best wat bij voorstellen dat de eigen verzekering van die corsa niet betaald, los van het feit dat dat toch wel alleen WA zal zijn. Maar waarom betaalt de verzekering van de veroorzaker van het ongeluk niet uit? Als hij de kosten al niet direct bij oma kan claimen neem ik aan dat de eigenaar van de corsa het slachtoffer toch aansprakelijk kan stellen, en dan valt dit toch onder de medisch noodzakelijke kosten?

[ Bericht 6% gewijzigd door MouseOver op 19-09-2009 15:14:01 ]
Vampire Romance O+
pi_72905388
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:38 schreef Zoran1 het volgende:
Dit is echt te ziek voor woorden. Only in western capitalist societies.
Eh nee er is niets kapitalistisch aan een overheid die reddingswerkers het "recht" geeft zonder toestemming andermans auto open te knippen en vervolgens niets te hoeven vergoeden.
pi_72905425
Waarom wordt dat niet betaald door de ziektekostenverzekering van het slachtoffer (de 23 jarige vrouw)? En waarom mogen bijna-dode bejaarden nog autorijden? 96 jaar... Kom op zeg... 3+ seconden reactietijd, verkeerskennis uit de tijd van de T-Ford waarvan er welgeteld 3 rondreden, en stom genoeg om twee keer over dezelfde persoon heen te rijden...
censuur :O
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 15:05:32 #15
264940 8108139dpths
pi_72905496
Belachelijk, echt ronduit belachelijk. Genaaid.
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:06:42 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72905529
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:56 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

En ziehier de NL mentaliteit. Iemand moet je niet helpen, iemand moet je uit zijn 'lijden' verlossen! Dus als er iemand op straat ligt en word doodgeschopt? Ach, niet helpen, is niet verzekerd. Want pas op het moment dat je zelf een doodschop uitdeeld en er zit een bloedspatje op je schoen nadat je die dikke neus kapot hebt geschopt heb je recht op hulp

Slachtoffer wordt dader, dader wordt slachtoffer
ja die kutmoslims ook altijd

of was het nou de schuld van de Paus...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72905535
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:47 schreef Robin__ het volgende:
a. Ambulancepersoneel vindt het spectaculair om te zien, zo ken ik het verhaal van brandweer Delft, waar het ambulancepersoneel ook het dak van de gloednieuwe prive-Mercedes van een brandweercommandant wilde knippen nadat daar iemand met nekklachten in was gaan zitten
b. Als iemand er zelf in kan gaan zitten, met het buigen van wervels, kan diegene er ook weer zelfstandig uitklimmen
c. Aan de andere kant: stel dat de kans op blijvend nekletsel slechts 1% (=aanname) is, dan nog zijn de kosten van 1 kapotte oude Corsa (maal 100!) een fractie van de maatschappelijke kosten (en het persoonlijk leed!) van die 1% die blijvend verlamd raakt... En je komt niet uit een Corsa zonder je wervels te buigen, wat dat betreft is die 1% prima de moeite waard om het dak los te knippen.
d. Het is belachelijk dat de overheid helpende mensen zo in de kou laat staan! Juist gezien de kleine kans dat dit iemand overkomt, de grote kostenpost voor een auto-bezitter, en het feit dat veel mensen tegenwoordig meer van "ik stond er bij en ik keek er naar" zijn, zou de overheid dit gewoon moeten vergoeden. Hell, geef die gozer een nieuwe Corsa, 't is niet alsof de overheid anders zo zuinig omspringt met miljarden... Banken hebben het afgelopen jaar al 1 Corsa per werkende Nederlander gekregen.....
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 15:08:46 #18
264940 8108139dpths
pi_72905591
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:07 schreef RemcoDelft het volgende:
b. Als iemand er zelf in kan gaan zitten, met het buigen van wervels, kan diegene er ook weer zelfstandig uitklimmen...
Precies. Had dat mens een nekband omgedaan. Het openknippen van de auto was dus nergens voor nodig.
quote:
d. Het is belachelijk dat de overheid helpende mensen zo in de kou laat staan! Juist gezien de kleine kans dat dit iemand overkomt, de grote kostenpost voor een auto-bezitter, en het feit dat veel mensen tegenwoordig meer van "ik stond er bij en ik keek er naar" zijn, zou de overheid dit gewoon moeten vergoeden. Hell, geef die gozer een nieuwe Corsa, 't is niet alsof de overheid anders zo zuinig omspringt met miljarden... Banken hebben het afgelopen jaar al 1 Corsa per werkende Nederlander gekregen.....
pi_72905658
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:06 schreef Re het volgende:

[..]

ja die kutmoslims ook altijd

of was het nou de schuld van de Paus...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogredenatie
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:13:16 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72905696
quote:
nee jouw tirade sloeg nergens op in dit geval
pi_72905708
Ik zou boos worden.
pi_72905740
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:13 schreef Re het volgende:

[..]

nee jouw tirade sloeg nergens op in dit geval
Nee, want zoals gewoonlijk moet er eerst bloed vloeien voordat een verzekeraar je helpt. Dat staat in het bericht. Trek dezelfde lijn eens door naar de mentaliteit hier, als iemand wordt aangevallen op straat staat men er schaapachtig bij te kijken en steekt geen poot uit. Diezelfde mentaliteit zie je terug bij die verzekeraar. Iemand helpt, en kan vervolgens barsten. (oh en stop die note achter in je reet).
pi_72905774
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:15 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Nee, want zoals gewoonlijk moet er eerst bloed vloeien voordat een verzekeraar je helpt.
De verzekering zou dan alleen het reinigen van de bekleding vergoeden, niet het dak...
pi_72905818
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De verzekering zou dan alleen het reinigen van de bekleding vergoeden, niet het dak...
Kutverzekeraar dus, ik mag hopen dat er een gestoord iemand met een machinegeweer naar binnenloopt en hun een handje helpt met het opheffen van het bedrijf. Eens kijken of mensen dan nog zo denken....
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:24:45 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72905932
in hoeverre valt de schade te verhalen op de 96-jaroge bestuurster...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')