quote:Ik moest ook direct mijn handtekening zetten, kreeg geen bedenktijd aangeboden.
Je hebt precies gekregen wat je gevraagd hebt, dus wat is er nog om assertief over te zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:42 schreef punnikje het volgende:
Had me voorgenomen assertief op te treden tijden het gesprek, maar ik heb weinig tegenwicht geboden.
'Ik wil graag 2000 euro gaan verdienen!'quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:53 schreef 700MB het volgende:
[..]
Je hebt precies gekregen wat je gevraagd hebt, dus wat is er nog om assertief over te zijn?
'Ok, je krijgt je zin!'
'Ja, maar, dat gaat zomaar niet!'.
En jij zo van: "Wel GVD, dat was niet de bedoeling!"quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:42 schreef punnikje het volgende:
In de salarisonderhandeling bij mijn nieuwe werkgever was ik niet scherp. Ze gingen meteen akkoord met het bod wat ik deed.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:53 schreef 700MB het volgende:
[..]
'Ok, je krijgt je zin!'
'Ja, maar, dat gaat zomaar niet!'.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Ik wil graag 2000 euro gaan verdienen!'
'Oke, deal!'
'Ja maar, ja maar, ja maar...........ik wilde meer verdienen'
'Ik wil graag 2000 euro gaan verdienen!!'quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Ik wil graag 2000 euro gaan verdienen!'
'Oke, deal!'
'Ja maar, ja maar, ja maar...........ik wilde meer verdienen'
quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:58 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
'Ik wil graag 2000 euro gaan verdienen!!'
'Okee, deal!!'
'Nee, ik bedoelde eigenlijk 2200 euro!'
'Ook goed!'
'Uhm......2500 euro??'
[..]
'Okee, deal!!'
'Ook goed!'
'Uhm......2500 euro??'
Wat je eventueel zou kunnen doen is een andere baan zoeken die soortgelijk is, en waar je wel het bedrag verdient wat je in je hoofd hebt. Tijdens je proeftijd kun je namelijk gewoon zo opstappen....misschien dat je huidige werkgever het salaris dan wel matcht als je aankondigt dat je daarom weggaat....quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:42 schreef punnikje het volgende:
In de salarisonderhandeling bij mijn nieuwe werkgever was ik niet scherp. Ze gingen meteen akkoord met het bod wat ik deed. Ik weet nu dat ze me sowieso 300 euro erbij hadden gegeven. Ik voel me hierdoor heel naar nu ik weet dat ik onder mijn marktwaarde aan het werk ga. Had me voorgenomen assertief op te treden tijden het gesprek, maar ik heb weinig tegenwicht geboden. Ik moest ook direct mijn handtekening zetten, kreeg geen bedenktijd aangeboden.
Kan ik terugkomen op de salarisonderhandeling zodat ik er toch nog wat bij krijg? Hebben jullie tips? En weten jullie of er ook een bedenktijd zit bij de handtekening? Of is die bindend? Bij de koop van een huis heb je ook bedenktijd maar dat is misschien niet te vergelijken met werk.
Onwijs bedankt alvast.
Nix moet alle mag, maar ja werkgevers kunnen behoorlijk druk op je zetten. Paar jaar terug probeerden ze dat bij mij ook, in het contract werd constant verwezen naar aanvullende arbeidsvoorwaarden. Ik vroeg of ik deze kon inzien en thuis mocht doornemen, als antwoord gaven ze 'deze krijg je zodra je ondertekend hebt'.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:42 schreef punnikje het volgende:
Ik moest ook direct mijn handtekening zetten, kreeg geen bedenktijd aangeboden.
doordat TS een lammehond is en geen onderzoek heeft gedaan voordat hij ging sollyenquote:Op zaterdag 19 september 2009 14:23 schreef sanger het volgende:
De vraag is hoe TS weet dat hij ¤ 300 meer had kunnen vangen......
[..]
'Okee, deal!!'
'Ook goed!'
'Uhm......2500 euro??'
En moet je dan dus ook niet in de toekomst op je CV vermelden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
![]()
Oftewel als je nu "onder je marktwaarde" werkt, kan je prima elders aan de bak. Als je een proeftijd hebt kan je de eerste dag meteen stoppen. Dat zal niet al te goed staan op je CV trouwens...
Moest lachenquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:58 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
'Okee, deal!!'
'Ook goed!'
'Uhm......2500 euro??'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |