Naast de UvA heb je ook zo'n dakloze met zo'n kut krantje die dan altijd voor de Albert Heijn staat, terwijl ze bij diezelfde Albert Heijn nog vakkenvullers zoeken...quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:51 schreef Pakspul het volgende:
Als ik dan weer naar de winkel ga zie ik ze weer staan met hun krantje, maar moet je daar nou nog echt medelijden mee hebben? Als je dakloos bent in Nederland dan is dat toch een keuze geweest.
Vooral als ze dan ook nog eens witte schoenen aan hebben zonder een vlek er op dan ga ik me toch dingen afvragen...
Dan nog we wonen in Nederland, worden ze dan nog keihard het huis uitgetrapt of wordt er dan een programma opgezet waardoor ze nog wel een dak boven hun hoofd houden alleen minimaal inkomen hebben?quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Penisbaard het volgende:
Er zijn mensen die echt verstoten zijn door familie en vrienden, geen huis meer hebben en diep in de schulden zitten.
8 van de 10 hebben daar veelal zelf schuld aan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Penisbaard het volgende:
Er zijn mensen die echt verstoten zijn door familie en vrienden, geen huis meer hebben en diep in de schulden zitten.
10 van de 10, want schulden etc. komen niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
8 van de 10 hebben daar veelal zelf schuld aan.
Die jij geld geeft zijn de mensen die pas gaan bellen om hun "dakloze" homies te vertellen dat er weer iemand was die hem geld gaf. Of hij heeft het geld rond en belt z'n dealer op voor z'n dagelijkse shot.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik kom wel eens daklozen tegen die dan vragen of ik een krantje wil, of dat ik ze wat geld wil geven voor een overnachting. Soms geef ik wel wat, hangt ervan af of ik het kan missen of niet.
Maar er zijn ook wel eens van die stakkers die met een sigaretje in hun muil en druk bellend komen bedelen.
Wat denk je zelf.
Leiden toch? Ik heb me laten vertellen dat er in Leiden maar een handjevol ECHTE dakloze zijn (die elke dag op straat slapen), een stuk of 5 ofzo.. De rest heeft allemaal vaste plekken in opvanghuizen en regelingen en noem 't maar op. Zelfs de Leidse opperjunk, dat wijf met dat enorm vertiefde hoofd en die vieze dreads die altijd gaat van 'Goeiedag, misschien kent u mijn wel'.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Mirjam het volgende:
hier bij de bieb stond de daklozenkrantleurder in een mobieltje te kwekken
ja en? je kunt voor 5 euro een telefoon kopen, en voor 10 euro beltegoed.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Mirjam het volgende:
hier bij de bieb stond de daklozenkrantleurder in een mobieltje te kwekken
En die mensen vinden het nodig om je een krant aan te smeren waar hun zielige levensverhaal in staat. Wat mij betreft mogen ze allemaal weg. "Jij doet niet meer mee."quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Penisbaard het volgende:
Waarschijnlijk wel. Maar toch trap ik er iedere keer weer in.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:02 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Die jij geld geeft zijn de mensen die pas gaan bellen om hun "dakloze" homies te vertellen dat er weer iemand was die hem geld gaf. Of hij heeft het geld rond en belt z'n dealer op voor z'n dagelijkse shot.
Eergisteren kwam ik in Leiden een neger tegen die me aanbood een gedicht voor te dragen aan mij, en deze dan gesigneerd aan me te overhandigen voor een kleine bijdrage.. Ik had alleen geen geld bij me, dus ik gaf m maar n sigaret en heb m zn gedicht laten houden..quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
je moet ze gewoon een trucje laten doen voor wat geld, dan werken ze ook eens een keertje
Serieus, praat toch niet zo ongelooflijk veel poep manquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef Spetterpoepert het volgende:
In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn.
Het is vaak een keuze van een persoon. Met het sociale vangnet wat er hier is zal zeker niet iedereen het breed hebben, maar honger lijden hoeft zeker niet.
Maar wat je vaak ziet is, dat mensen met een uitkering, of dakloos zijn, wél allerlei eisen gaan stellen.
Wees verdomme blij dát je al iets krijgt!
In veel landen zou je helemaal op jezelf aangewezen zijn.
Hahaha, die ken ik. Die heeft heel lang op het station gestaan om kaarten te verkopen. Dan ging ze een heel verhaal tegen je ophangen over waarom ze die kaarten verkocht en dat Nederlandse daklozen achtergesteld werden. Want negers kregen wel slaapplaatsen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Leiden toch? Ik heb me laten vertellen dat er in Leiden maar een handjevol ECHTE dakloze zijn (die elke dag op straat slapen), een stuk of 5 ofzo.. De rest heeft allemaal vaste plekken in opvanghuizen en regelingen en noem 't maar op. Zelfs de Leidse opperjunk, dat wijf met dat enorm vertiefde hoofd en die vieze dreads die altijd gaat van 'Goeiedag, misschien kent u mijn wel'.
Heb je ook op straat geleeft? Pff wel kut voor je man!quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Serieus, praat toch niet zo ongelooflijk veel poep man
Ga eens een middag zitten in zo'n opvang huis om eens met dakloze personen te praten dan zullen je oren klapperen want dan valt je hele idee van verzorgingsstaat weg als je ziet hoe instanties allemaal tegenwerken en je van kastje naar de muur stuurt.
Ik heb zelf persoonlijke verhalen erover maar die zet ik hier niet neer maar kan je zeggen dat de meest ( ik zeg niet allemaal) het verdomd moeilijk hebben en er alles voor over hebben om een normaal leven te kunnen leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |