Ik zeg ga Foxey Lady - Jimi Hendrix lekker spelen, kan je ook leuk met feedback spelen. Moet je wel morgen doen want nu zullen je buren het vast niet fijn vinden.quote:Op maandag 21 september 2009 19:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik weet niet wat voor muziek ik vandaag moet spelen.
Een bariton bas zou een shortscale zijn, dus met een kortere mensuur (30")quote:Op maandag 21 september 2009 18:35 schreef Cynic het volgende:
Worden er trouwens ook bariton bassen gemaakt? Met een langere mensuur zeg maar?
En hoe werkt dat sowieso met een 5-snarige bas (of een 7-snarige gitaar wat dat betreft)? Daar kan je toch eigenlijk nooit de intonatie 100% goed bij krijgen...
Of Judas Priest. Of Megadeth. Of Rainbow. Of Deep Purple.quote:Op maandag 21 september 2009 20:56 schreef The_Dean het volgende:
Iets van Firewind ofzo. Of Dragon Force. Of Freedom Call. Of Iron Maiden. Of 3 Inches Of Blood. Of Evile. Of Ross The Boss.
Een kortere mensuur? En dan wel lager gestemd dan een reguliere bas? Die gewaaierde fretboard heb ik wel eens gezien ja, maar dan vooral bij van die 8 of meersnarige gevaartes. Daar moet het ook wel anders klopt er helemaal niks meer van de intonatie natuurlijk.quote:Op maandag 21 september 2009 21:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een bariton bas zou een shortscale zijn, dus met een kortere mensuur (30"). Een bas heet namelijk niet zomaar een bas
.
Er bestaan wel bassen met een 35" mensuur en ik meen zelfs 37" mensuur, maar het nut ervan heb ik nooit begrepen.
Voor Extended Range Basses gebruikt men ook weleens gewaaierde fretboards om de intonatie goed te krijgen, maar de meeste bassisten, zoals ik, gaan dan liever voor gemak en reguliere fretten.
Ik meen dat de intonatie van een B-snaar beter is met een 35" dan met een 34", maar dat is een beetje klok-klepel voor mij, dus geen idee verder. Echt interessant is het niet voor mij. En bassisten die met een F#-snaar gaan spelen zijn toch maf.
of je bassen met barriton hebt weet ik niet, maar er zit wel verschil in de mensuur van de ene en de andere bas (voorbeeld: ibanez van me vriendin tegen mijn b.c. rich) intonatie bij die ibanez weet ik niet hoe die zit (zijn beide 5 snaar overigens), die van de B.C. is gewoon (voor mijn doen) goedquote:Op maandag 21 september 2009 18:35 schreef Cynic het volgende:
Worden er trouwens ook bariton bassen gemaakt? Met een langere mensuur zeg maar?
En hoe werkt dat sowieso met een 5-snarige bas (of een 7-snarige gitaar wat dat betreft)? Daar kan je toch eigenlijk nooit de intonatie 100% goed bij krijgen...
Nee, luister nou.. Een bariton zit tussen een gitaar (tenor) en een bas in. Als je de mensuur van een bas gaat verlengen is het geen bariton. Als je iets met de configuratie van een bas wilt, maar dan als bariton, moet je de mensuur verkorten.quote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een kortere mensuur? En dan wel lager gestemd dan een reguliere bas?
Hoe kan ditquote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef brother52 het volgende:
Voor het eerst sinds weken weer eens in de oefenruimte gestaan.
Ja ik ken het. Of zoek je iemand die het kan spelen en jou uitleg kan geven?quote:Op maandag 21 september 2009 22:00 schreef Ephesis het volgende:
Zijn hier gitaristen die bekend zijn met Flamenco of Spaanse muziek?
Laat het mij weten
Die is flauwquote:Op maandag 21 september 2009 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hij kon zich eindelijk het adres weer herinneren.
Vorige week zijn er ineens ontzettend veel mails heen en weer gegaan en we zijn druk aan het bellen geweest.quote:
Daar heb ik navigatie voor.quote:Op maandag 21 september 2009 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
Hij kon zich eindelijk het adres weer herinneren.
Goed om te horenquote:Op maandag 21 september 2009 22:53 schreef brother52 het volgende:
Het klont weer als vanouds. Het rammelde aan alle kanten![]()
Ken een paar bands die rammelend op hun allerbest zijn...quote:Op maandag 21 september 2009 23:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik niet, maar fijn dat hij het naar z'n zin had![]()
.
Lekker makkelijk spelen lijkt mequote:Op maandag 21 september 2009 22:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
N Het enige lager dan een bas zou een octabas zijn, maar dat moet echt een mensuur van 45" inch hebben ofzo.
Straweltequote:Op maandag 21 september 2009 23:01 schreef The_Dean het volgende:
Ken een paar bands die rammelend op hun allerbest zijn...
Ja, ik moet ook altijd wel een stukje rijden voordat ik er ben maar gelukkig zit de oefenruimte redelijk dicht bij m'n werk. Dat scheelt een behoorlijk stuk.quote:Op maandag 21 september 2009 23:13 schreef The_Dean het volgende:
Ja, zo zit ik ook. Zoek ook wat leuks voor erbij, maar liefst wel een beetje in de buurt, maak al kilometers genoeg
En eerst maar eens een poosje les
Absoluut, ik moet er vanuit huis al snel een uur voor rijden.quote:Op maandag 21 september 2009 23:32 schreef The_Dean het volgende:
Dat is wel relax ja
Ik kom er steeds vaker achter dat ik erg blij mag zijn dat de oefenruimte voor mij amper 5 minuten lopen is
Ja.quote:Op maandag 21 september 2009 22:00 schreef Ephesis het volgende:
Zijn hier gitaristen die bekend zijn met Flamenco of Spaanse muziek?
Laat het mij weten
[slakkenzoutlegger]quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |