abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2000 @ 21:16:00 #1
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_248077
nou dit klinkt misschien rascistisch maar zo is het niet bedoelt.

Hebben ze er express twee allochtone of "gekleurde nederlanders" of "Arabisch nederlanders" "inzittenden" in de bus gestopt?
En denk je dat wanner bijv. Iwan ruzie krijgt met Aziz, echt ruzie, of alleen heel duidelijke hatelijke opmerkingen jegens elkander dat het hele, of gedeeltelijke nederlandse volk dit zal zien als rascisme?

Begrijp me niet verkeerd, maar in dit tijdperk moet alles politiek correct zijn, voor je het weet trap je iemand op zijn tenen en dan zijn de rapen gaar.
Het minste of geringste kan al als rascisme worden gezien.

dit klinkt flauw heel flauw maar is serieus bedoelt:
Zal er varkensvlees worden gegeten in de bus? IVM religieuze opvattingen?
Ik kan best begrijpen dat de anderen dan zeggen: "We eten gewoon geen varkensvlees"

laat ik anders vragen....

Zijn er mensen...ik bedoel personen in de BUS die erg "gelovig" zijn en zich dus aan bepaalde voorschriften moeten houden.

(zie hier...helemaal politiek correct geformuleerd)

Ik had namelijk een heel erg lang tijdje geleden eens een theorie over waarom er geen "gekleurde nederlanders" in het Big Brother huis zaten.....

En waarom zitten er eigenlijk geen homoseksuele personen in de bus? Ik bedoel het selecteren....nou dat was eigenlijk ook maar een willekeurige greep. Degene die er leuk uitzagen of een vage vergelijking hadden met BB werden uitgekozen.

Dus waarom zitten er geen "nichten" in zoals een van die homoseksuele personen al zei in de voorrondes.

Ik begin een theorie te vormen een duister complot, en met elke vraag groeit mijn vermoeden.

And so the plot thickens.....

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_248078
Nou ben ik wel heel benieuwd wat die theorie dan wel niet was Kun je die er niet effe bijzetten? Kan mijn theorie waarom er geen lichamelijk gehandicapte mensen in het BB-huis zaten er misschien ook nog bij

Maar verder serieus: Je kunt best wel eens gelijk hebben, ik heb hier niet echt een theorie over

maandag 14 februari 2000 @ 21:51:00 #3
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_248079
De redenen waarom geen allochtonen in BB

De vrees dat er inderdaad conflicten zouden ontstaan. en natuurlijk de daaropvolgende publieke verontwaardiging.

Stel je had een Aziz in BB en Bart kreeg ruzie met Aziz...zeg dan maar dag tegen bartje, louter omdat hij ruzie had met een allochtoon.
Dit word namelijk gezien als vooroordeel, ook al waren de redenen voor ruzie nog zo goed, er zal altijd een groep zijn die zegt dat het voortkomt uit rascisme

Bartje komt uit het huis....dag bartje, het nederlandse volk ziet hem nu als een nieuwe Janmaat (....beetje overdreven maar je begrijpt het wel.)

Is ook nog eens slecht voor de kijkcijfers....
Zoals ik als zei de wereld is heel snel op haar teentjes getrapt.

en dan nog een redenen om geen allochtoon in BB te stoppen deze klinkt echt heel rascistisch maar wederom niet zo bedoeld:
Eurovisie songfestival......Duitsland geeft altijd 12 punten aan Turkije.......het is bijna algemeen bekend (en mij is zo verteld) dat een groot deel van de stemmers van Turkse afkomst is.

Waarom SBS wel allochtonen in de Bus stopt.....kijkcijfers gewoon om de kijkcijfers ze weten gewoon dat ze het nooit zullen halen met BB dus spreken ze nu een groter publiek aan door er allochtonen in te stoppen......

Dit klinkt allemaal heel erg rasistisch maar heus echt waar ik bedoel het echt niet zo. Een paar van mijn beste vrienden en zelfs familie is van buitenlandse afkomst.

Kortom in BB werden geen allochtonen "gestopt" omdat de voornaamste redenen:

a) ter bescherming van de "inwoners"
b) TBV kijkcijfers.
c) TBV eerlijke kansen.

Stel de allochtoon was er uitgestemt.....dan was het hele nederlandse volk rascistisch....want kom nou, waarom zouden we anders de allochtoon wegstemmen?
dat bedoel ik dus met C

Warrom de bus geen homo's hebben.....ik vrees toch vanwege eventuele geloofsovertuigingen van zowel insittenden als kijkers.
Homo's zijn toch nog altijd de underdog...behalve in amsterdam....van de maatschappij.

(iemand zei ooit eens tegen mij "alles behalve een homo in mijn familie" en dat zijn er nog best veel die zo denken)

I'm hungry!
pi_248080
Je hebt helemaal gelijk hoor.
Maar je hoeft je echt niet zo vaak te verontschuldigen hoor Je komt echt niet racistisch over met deze uitspraken.
  maandag 14 februari 2000 @ 22:27:00 #5
2621 MaineframE!
Is Buspassagier!
pi_248081
DE BUS wordt een hel..!! zoals gezegd
gezellig FORUM: [url]http://server6.ezboard.com/btheforum63401[/ur]
pi_248082
Wat een vreselijk gezeik zeg! Er zijn 2 allochtonen op t.v. en dat wordt meteen tot politiek correct gedrag bestempeld. Het is dus niet normaal dat allochtonen op t.v. verschijen maar politiek correct. Er lopen veel meer allochtonen gewoon op straat rond en die maken zich druk om 'real life' racisme in het dagelijks leven en niet over wat eventueel gebeuren zal in de bus. Speculaties over eventuele ruzies tussen allochtonen en niet allochtonen die uitgelegd gaan worden als racistisch bedoeld lijken mij tamelijk voorbarig.
Als je bezwaar hebt tegen de aanwezigheid van allochtonen in de bus,of allochtonen op je werk, of illegale en vooral zeer criminele allochtonen, is het tegenwoordig zeer politiek correct om er voor uit te komen. Gooi een intellectueel sausje over je betoog heen en je wordt overal met luid aplaus binnen gehaald.
Tot slot voor de onozele zielen die het nog niet wisten 3 nieuwtjes. Ten eerste er lopen ook racisten rond met allochtone familieleden en vrienden, alleen zijn deze vrienden en familieleden natuurlijk anders dan de rest.
Ten tweede je kunt vaak niet van mensen hun voorhoofd aflezen waar hun sexuele voorkeur naar uitgaat. Ten derde Cyrille van BB is een allochtoon, ja echt waar.

Ik wens jullie een fijne vakantie toe in Oostenrijk, je zult verbaasd staan hoeveel mensen je zult ontmoeten die ook wars zijn van alles dat riekt naar politiek correct gedrag. Doe ook de groeten aan Jörg.

[Dit bericht is gewijzigd door ladyfox (Datum 14 Februari 2000).]

pi_248083
Ladyfox, hou als-het-je-wel-of-niet-blieft op met je vreselijk goedkope gemekker! Als je niet contructief kunt bijdragen aan een -mijns inziens- met goede bedoelingen opgezette discussie reageer dan niet. Het is wel zo vreselijk makkelijk om op deze manier een posting onder de loep te nemen en woord voor woord af te kraken. Uit je kritiek op zijn minst wat opbouwender, ben je zelf ook nog correct bezig ook

De kleine dingen in het leven zullen je het meeste geven.
  dinsdag 15 februari 2000 @ 10:26:00 #8
2029 Prole
dicere est facere
pi_248084
Hoi Cairon,

Er zijn niet 2 maar 3 allachtonen in de bus: Aziz, Seki en Büllent.

In BB hebben we ook kennis kunnen maken met een allochtoon: Cyrille (remember?)

De kijkcijfers van de bus liggen op dit moment in dezelfde orde van grote als die van BB in de beginperiode.

groetjes, Prole

pi_248085
quote:
op 02-15-2000 om 10:26 AM schreef Prole het volgende:
Hoi Cairon,

groetjes, Prole

Ik zie dat je wel kunt tellen, maar niet iedere gekleurde medemens is allochtoon hoor, zeker Cyrille niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Hawkwind (Datum 15 Februari 2000).]

Ik ben online
pi_248086
quote:
op 02-15-2000 om 10:26 AM schreef Prole het volgende:
Hoi Cairon,

De kijkcijfers van de bus liggen op dit moment in dezelfde orde van grote als die van BB in de beginperiode.

groetjes, Prole

Prole *applause*

Over de eerste poster van dit bericht:
Ik denk dat jij, en een hoop andere Nederlanders misschien juist wat minder voorzichtig dit onderwerp moeten benaderen. Noem het beestje gerust bij de naam, Aziz is een Marokkaan okay, Bullent een Turk en wat die andere knaap is maakt ook niet uit.... Anyway, ben zelf dus ook een buitenlander alleen omdat dat dan Italiaans/Frans is maakt dat geen flikker meer uit voor mensen. Doodenrij is een halve indo en dat lijkt ook niemand een flikker uit te maken. Het is juist dit gedrag, zoals de bus het ook benaderd (dat het geen flikker uit maakt wat je bent) dat het leven zo relaxed maakt. Persoonlijk kom ik dus van twee heel relaxte hippie-ouders die me zo hebben opgevoed dat ik het geeneens meer zag als kind (en nog niet echt, om heel eerlijk te zijn.) En het maakte ze ook geen reet uit waar een eventuele vriendin vandaan kwam, of dat nou Capelle aan de IJssel of Suriname was.

Het is juist makkelijk denken, en elkaar eindelijk eens als MENSEN zien dat het leven zo heerlijk relaxed kan maken. En als ze dat over de hele wereld zouden doen, ook qua geloof, dan denk ik dat dat heel wat oorlogjes zou besparen.

Over homosexualiteit: Zelfde verhaal, gelukkig kan je dat inderdaad niet aan mensen zien, want daar wordt vaak ook veel te zwaar aan getilt als je het mij vraagt.

Grtz,

MiRRoRMaN.
Durf te LEVEN....

pi_248087
Hee, ik ben mijn portomonee kwijt, meerhoer, was jij nou Italiaans?
Ik ben online
pi_248088
quote:
op 02-15-2000 om 11:15 AM schreef MiRRoRMaN het volgende:
Prole *applause*

Over de eerste poster van dit bericht:
Ik denk dat jij, en een hoop andere Nederlanders misschien juist wat minder voorzichtig dit onderwerp moeten benaderen. Noem het beestje gerust bij de naam, Aziz is een Turk okay, Bullent geloof ik ook en wat die andere knaap is maakt ook niet uit.... Grtz,

MiRRoRMaN.
Durf te LEVEN....

ach aangezien we toch stempels drukken, dan wel de goeie. Aziz is Marrokaan.

dinsdag 15 februari 2000 @ 13:56:00 #13
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_248089
Ik meen in de uitzending van gisteren gehoord te hebben dat een van de bewoners van de bus lesbienne was.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
eurobilltracker.com
  dinsdag 15 februari 2000 @ 14:02:00 #14
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_248090

Ok ok, begreep ik het nu goed werd ik door ladyfox nu voor rascist uitgemaakt?

Laten we toch even duidelijk stellen dat een racist al zeker geen Marrokaanse vrienden kan hebben. Familie ok, maar die zou ik dan toch moeten mijden.....maar toevallig doe ik dat toch niet en zijn die de meest geziene familieleden die bij ons over de vloer dartelen.

Cyrille is een allochtoon, inderdaad.
Maar er bestaat in de nederlandse maatschappij een duidelijk onderscheid waar je vandaan komt.
Indo's worden bijv niet snel geassocieerd met religieus fanatisme, Arabieren juist wel... ervaring spreekt.

Toen men cyrille in het huis bracht was de show al een ontzettend succes, er kon toen al niets meer fout gaan.
Maar hoe verklaar je dan dat er bij die eerste groep BB'ers geen allochtonen zaten?
Toeval? lijkt me erg sterk.....

I'm hungry!
pi_248091
quote:
op 02-15-2000 om 01:36 PM schreef ANGELinDisguise het volgende:
ach aangezien we toch stempels drukken, dan wel de goeie. Aziz is Marrokaan.

lees Marokaan, ze komen dan uit Marokko

shoekran!!

[Dit bericht is gewijzigd door Hawkwind (Datum 15 Februari 2000).]

Ik ben online
pi_248092
Voor dat domme gansje die het over stempels had: Die stempels drukken wij niet op, dat doet God. (Daarnaast beter lezen wat mensen zeggen.)

Hare Krsna!

Anyway, De Bus heeft zelf zn passagiers uiteindelijk niet gekozen, dat heeft het Nederlands publiek gedaan.... Dus there.

Grtz,

Meerhoerman.
Pooier van beroep, is dat ook een stempel?

dinsdag 15 februari 2000 @ 17:53:00 #17
2621 MaineframE!
Is Buspassagier!
pi_248093
wat is er mis met buitenlanders.?????????? aziz mag zelfs.. Winnen..!!
gezellig FORUM: [url]http://server6.ezboard.com/btheforum63401[/ur]
pi_248094
orrymain

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet! Er bestaat helaas wellicht voor jou, vrijheid van meningsuiting. Ik geniet daar heel erg van.

pi_248095
Duh,

Büllent zit er vooral in omdat ie een lekker bekkie heeft. Aziz omdat hij redelijk goed gebekt is. Waarom Zeiki erin zit weer ik ook niet, maar ik zou willen dat ze het niet hadden gedaan. Verder is niet iedere Turk of Marrokkaan Islamiet, of iedere blanke Nederlander een varkensvleesetende christen.

En in BB zaten geen allochtonen. Tenminste niet een officiële, nederlands-indiërs van elke samenstelling worden per definitie niet als allochtoon gezien door de overheid. Tenzij het Molukkers zijn. Maar dat is weer een ander verhaal.

donderdag 17 februari 2000 @ 00:41:00 #20
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_248096
en cyrille dan??
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  donderdag 17 februari 2000 @ 01:05:00 #21
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_248097
quote:
op 02-16-2000 om 10:55 PM schreef HiZ het volgende:

En in BB zaten geen allochtonen. Tenminste niet een officiële, nederlands-indiërs van elke samenstelling worden per definitie niet als allochtoon gezien door de overheid. Tenzij het Molukkers zijn. Maar dat is weer een ander verhaal.

Er is hier duidelijk weer een hoop verwarring aan het ontstaan. Er zijn nl. wel ned.-indiers die door de overheid als allochtoon gezien worden: de Indo's die, geboren in Indonesie (na de overdracht), pas na 1960 naar Nederland zijn gekomen.
(is gewoon een regeltje, zegt verder niets m.i.)Cyrille is dus geen allochtoon!

Een ander misverstand (las ik ook ergens hierboven) is dat allochtonen geen racisten zouden kunnen zijn. Zo lust ik er nog wel een paar!

------------------
In their nature all men are equal
It's their words that make them different

[Dit bericht is gewijzigd door Dodo (Datum 18 Februari 2000).]

pi_248098
quote:
op 02-15-2000 om 04:38 PM schreef MiRRoRMaN het volgende:
Voor dat domme gansje die het over stempels had: Die stempels drukken wij niet op, dat doet God. (Daarnaast beter lezen wat mensen zeggen.)

Hare Krsna!

Anyway, De Bus heeft zelf zn passagiers uiteindelijk niet gekozen, dat heeft het Nederlands publiek gedaan.... Dus there.

Grtz,

Meerhoerman.
Pooier van beroep, is dat ook een stempel?

wou alleen zeggen dat hij marokkaan is en geen turk, voor de rest heb ik helemaal geen oordeel over jouw geleuter gegeven, heb het inderdaad niet eens gelezen, haakte af te veel geblabla, dus ja je kritiek is terecht, voortaan ga ik jouw postings helemaal uitpluizen....NOT

------------------
ben niet nieuwsgierig, wil alleen alles weten

[Dit bericht is gewijzigd door ANGELinDisguise (Datum 17 Februari 2000).]

pi_248099
quote:
op 02-17-2000 om 04:25 PM schreef ANGELinDisguise het volgende:
wou alleen zeggen dat hij marokkaan is en geen turk, voor de rest heb ik helemaal geen oordeel over jouw geleuter gegeven, heb het inderdaad niet eens gelezen, haakte af te veel geblabla, dus ja je kritiek is terecht, voortaan ga ik jouw postings helemaal uitpluizen....NOT

pi_248100
quote:
op 02-17-2000 om 04:26 PM schreef ANGELinDisguise het volgende:

2 x, je lult teveel.

blabla, werd het je allemaal te moeilijk?

Grtz,

Meerhoerman....
Gaat verder niet op dit soort onzin in.

donderdag 17 februari 2000 @ 22:42:00 #25
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_248101
quote:
op 02-14-2000 om 10:34 PM schreef ladyfox het volgende:
Ik wens jullie een fijne vakantie toe in Oostenrijk, je zult verbaasd staan hoeveel mensen je zult ontmoeten die ook wars zijn van alles dat riekt naar politiek correct gedrag. Doe ook de groeten aan Jörg.

Als je dit soort uitspraken blijft doen wens ik jou geen prettige vakantie, want hier ben ik helemaal niet van gediend ! Denk eens heel goed na voor je zulke dingen beweert wat je nu eigenlijk zegt !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')