abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72878170
Wat Middelkoop zojuist zei op RTL Z over dat we de macht over het geld van de banken moeten afnemen deed mij gelijk denken aan het hoofdthema van Zeitgeist 2.

Ik heb het niet over Zeitgeist de 9/11 complottheorie, maar over Zeitgeist deel 2 waar de macht van bankiers wordt aangevallen. Ik ben in ieder geval blij een bekende stem te horen die ook af wil van de macht van de bankiers. Banken moeten nutsbedrijven worden.

Wat denken jullie over de oplossing voor de huidige problemen? Is het huidige systeem ten dode opgeschreven? Zijn er oplossingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 18-09-2009 16:23:07 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_72878588
De macht om hele samenlevingen neer te halen hoort sowieso niet in de handen van 25 mensen te zijn.

Dus ja ik ben het middelkoop wel eens kwa idee.
Het zou dan wel verder uitgewerkt moeten worden. (ik heb zijn interview gemist overigens)
pi_72878819
Je moet verder kijken dan de zogenaamde macht van de bankiers.
De bankiers worden op hun beurt ook weer bestuurd door grootaandeelhouders.
pi_72879029
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:28 schreef Dementor het volgende:
Maar als de banken nutsbedrijven worden dan is er ook geen sprake meer van grootaandeelhouders.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_72880028
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar als de banken nutsbedrijven worden dan is er ook geen sprake meer van grootaandeelhouders.
Dat gaat niet gebeuren.
pi_72881784
Waarom eigenlijk in overheidshanden? Ik zie dat eigenlijk niet zo zitten. Als er politici aan de macht zijn die de mogelijkheid hebben om de economie kunstmatig op te peppen (door bijvoorbeeld de rente te laag te houden) zal dat ook misbruikt worden.
Misschien dat zelfs de centrale banken maar afgeschaft moeten worden om dezelfde reden trouwens. Dan pas krijg je echt een nieuw systeem.

En een aantal maatregelen die je kan treffen: maximale grootte instellen van financiele instellingen, begrenzen van de bonussen/lonen, strengere eisen wat betreft kredietwaardigheid van degene die lenen etc.
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 18:09:12 #8
230491 Zith
pls tip
pi_72881824
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:07 schreef Gnarp het volgende:
Als er politici aan de macht zijn die de mogelijkheid hebben om de economie kunstmatig op te peppen (door bijvoorbeeld de rente te laag te houden) zal dat ook misbruikt worden.

uhm...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_72884825
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:09 schreef Zith het volgende:

[..]

uhm...

Dacht ik ook

En politici kan je nog eens naar huis sturen, regeringen kun je nog eens omverwerpen met een coupe. Maar zie die ratten van aandeelhouders maar eens een kopje kleiner te maken
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_72898375
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_72905756
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:28 schreef Dementor het volgende:
Ze worden ook gereguleerd door centrale banken en overheden. Volgens mij vooral als we het hebben over geldcreatie en dergelijken.
pi_72909316
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:16 schreef edikt het volgende:

[..]

Ze worden ook gereguleerd door centrale banken en overheden. Volgens mij vooral als we het hebben over geldcreatie en dergelijken.
Dat is natuurlijk een broodje aap, ze zijn helemaal niet gereguleerd, als daar nl. sprake van zou zijn geweest, had de werkelijkheid er heel anders uitgezien. Feit is dat de centrale banken en overheden hun regulerende taak totaal verzaakt hebben.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_72911644
http://www.rtl.nl/compone(...)elkoop.avi_plain.xml

Zeer bedankt voor dit filmpje, was er al naar op zoek... Willem Middelkoop heeft naar mijn mening totaal gelijk, het is pure uitstel van executie.
pi_72913777
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:47 schreef RobertKunath het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)elkoop.avi_plain.xml

Zeer bedankt voor dit filmpje, was er al naar op zoek... Willem Middelkoop heeft naar mijn mening totaal gelijk, het is pure uitstel van executie.
Geen dank

En inderdaad, de samenleving leeft zeer van dag tot dag; de gemiddelde persoon is symptoom reagerende: er is veel geld (uit niets door overheden gecreëerd zoals Middelkoop zegt), wat als effect heeft als doping op de economie. Hierdoor lijkt het nu weer tijdelijk goed te gaan. En vele mensen denken vervolgens: "problem solved". Maar zoals Middelkoop ook al zegt is dat men de oorzaak compleet negeert en dus ook niet oplost.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_72927910
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dacht ik ook

En politici kan je nog eens naar huis sturen, regeringen kun je nog eens omverwerpen met een coupe. Maar zie die ratten van aandeelhouders maar eens een kopje kleiner te maken
In een echt vrije markt worden die 'ratten van aandeelhouders' een kopje kleiner gemaakt als hun onderneming failliet gaat. Dan zijn ze immers al hun ingelegde geld kwijt.

En het is niet de vraag of politici de boel kunstmatig zullen oppeppen, maar op welke manier. In de VS heeft Bush dat ook zitten doen, oa door de banken te verplichten een deel van het bij hun uitgezette spaargeld uit te lenen middels hypotheken, door de FED onder druk te zetten de rente kunstmatig laag te houden, en door een gruwelijk begrotingstekort in stand te houden. En dan laat ik zijn gedrag rondom Freddie en Fannie maar even buiten beschouwing.

Feit is en blijft, dat als je mensen macht geeft, ze deze macht uiteindelijk verkeerd zullen gebruiken (macht corrumpeert). Zelfs een systeem als in de VS en Nederland houdt dat niet tegen. Als was het alleen maar omdat de gemiddelde Amerikaan en de gemiddelde Nederlander twee jaar geleden nog niet doorhadden dat dit gebeurde (to be honest: ik ook niet, iig niet op deze schaal. Dat de VS de verkeerde kant opgingen had ik al wel redelijk door, maar niet op deze schaal).

Dus zullen we wat anders moeten verzinnen.
pi_72985096
Een fatsoenlijke beschaving is een beschaving zonder hebzucht, zwendel en woeker, dus zonder bankiers.
pi_74066624
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een broodje aap, ze zijn helemaal niet gereguleerd, als daar nl. sprake van zou zijn geweest, had de werkelijkheid er heel anders uitgezien. Feit is dat de centrale banken en overheden hun regulerende taak totaal verzaakt hebben.
Ja hoor helemaal niet gereguleerd dat is pas een broodje aap. Als ze zich aan geen een regel hadden moeten houden had het er helemaal nog veel slechter uit moeten zien. De manier van bankieren en hoe het systeem opgesteld is (dmv regulering), klopt naar mijn idee niet
pi_74066652
Ah, de reacties in dit topic doen mij deugd.
Dat is wel eens anders geweest in dit soort topics.

De bankiers creëren de economische problemen om hun eigen oplossing in werking te stellen. Het zijn utter evil bastaarden, de wereld is zoveel beter af zonder hen.
pi_74108057
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:09 schreef Zith het volgende:

[..]

uhm...
zeer vage post van mij inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')