Maar als de banken nutsbedrijven worden dan is er ook geen sprake meer van grootaandeelhouders.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:28 schreef Dementor het volgende:
Je moet verder kijken dan de zogenaamde macht van de bankiers.
De bankiers worden op hun beurt ook weer bestuurd door grootaandeelhouders.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar als de banken nutsbedrijven worden dan is er ook geen sprake meer van grootaandeelhouders.
uhm...quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:07 schreef Gnarp het volgende:
Als er politici aan de macht zijn die de mogelijkheid hebben om de economie kunstmatig op te peppen (door bijvoorbeeld de rente te laag te houden) zal dat ook misbruikt worden.
quote:
Ze worden ook gereguleerd door centrale banken en overheden. Volgens mij vooral als we het hebben over geldcreatie en dergelijken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:28 schreef Dementor het volgende:
Je moet verder kijken dan de zogenaamde macht van de bankiers.
De bankiers worden op hun beurt ook weer bestuurd door grootaandeelhouders.
Dat is natuurlijk een broodje aap, ze zijn helemaal niet gereguleerd, als daar nl. sprake van zou zijn geweest, had de werkelijkheid er heel anders uitgezien. Feit is dat de centrale banken en overheden hun regulerende taak totaal verzaakt hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:16 schreef edikt het volgende:
[..]
Ze worden ook gereguleerd door centrale banken en overheden. Volgens mij vooral als we het hebben over geldcreatie en dergelijken.
Geen dankquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:47 schreef RobertKunath het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)elkoop.avi_plain.xml
Zeer bedankt voor dit filmpje, was er al naar op zoek... Willem Middelkoop heeft naar mijn mening totaal gelijk, het is pure uitstel van executie.
In een echt vrije markt worden die 'ratten van aandeelhouders' een kopje kleiner gemaakt als hun onderneming failliet gaat. Dan zijn ze immers al hun ingelegde geld kwijt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dacht ik ook![]()
En politici kan je nog eens naar huis sturen, regeringen kun je nog eens omverwerpen met een coupe. Maar zie die ratten van aandeelhouders maar eens een kopje kleiner te maken
Ja hoor helemaal niet gereguleerd dat is pas een broodje aap. Als ze zich aan geen een regel hadden moeten houden had het er helemaal nog veel slechter uit moeten zien. De manier van bankieren en hoe het systeem opgesteld is (dmv regulering), klopt naar mijn idee nietquote:Op zaterdag 19 september 2009 17:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een broodje aap, ze zijn helemaal niet gereguleerd, als daar nl. sprake van zou zijn geweest, had de werkelijkheid er heel anders uitgezien. Feit is dat de centrale banken en overheden hun regulerende taak totaal verzaakt hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |