abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72871519
Mijn vriend en ik willen in november nog 1 a 2 weken op vakantie. Ons plan is om met onze eigen auto weg te gaan. We willen in ieder geval niet kamperen. Rome leek ons wel een mooi einddoel. En dan onderweg overnachten in Zwitserland of Oostenrijk. En in Italië ook nog wat andere steden bezoeken, zoals Pisa en Florence. Je kan bij reisorganisaties autorondreizen boeken en dan zijn de hotels geregeld. Maar het lijkt ons leuker om zelf de route te bepalen. Toch?!

Wie heeft ervaring met zelf een autorondreis samen te stellen en dan zelf hotels/motels/hostels te boeken (in Europa)? Ik denk aan vragen als:
Hoeveel uur maximaal rijden op een dag?
Route helemaal thuis uitgestippeld of ter plekke?
Overnachtingen van te voren geboekt of op de bonnefooi?
Hoe vind je goedkope overnachtingen?
Wordt het geen dure vakantie, met al die losse overnachtingen?
Als je een stad wilt bezoeken, is het dan handig om binnen of buiten het centrum een hotel te boeken, ivm je auto?
enz.

Ik hoor graag jullie ervaringen!
pi_72872509
Dat hangt vanaf wat voor reiziger je bent, wel of niet boeken, wat je wilt zien, je kan bijvoorbeeld zeggen geen snelweg rijden. Dan zie je zoveel meer, kleine dorpjes met lokale eethuisjes. Ik reis het liefst zonder vastgelegd plan en uiteindelijk komt het altijd wel goed. Alleen even uitzoeken wat je perse wilt zien. Slapen in hostels is het goedkoopst, neem wel even oordoppen mee tegen snurkende mensen. Ander voordeel van een hostel is dat je er kan koken wat weer enorm scheelt in de kosten.
pi_72872758
Ik ben van de zomervakantie met een camper heel europa door getourd. Wij hadden van te voren bedacht welke steden we ieder geval wouden zien. Maar hoe we daar kwamen dat zochten we dan wel weer uit. Verder logeerde wij voornamelijk in onze camper natuurlijk. We reden maximaal 4 uurtjes op een dag en daarna zochten we een mooi plekje om de rest van de dag door te bregen. Dit hebben we 4,5 week gedaan. Het was echt geweldig. We hebben heel veel mensen ontmoet, maar wij stonden wel gewoon op campings. En wat die hotels betreft, aangezien je niet in het hoogseizoen zit hoef je ze denk ik niet perse te reserveren want het is toch niet druk meer.
Veel plezier
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:39:37 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72877388
quote:
autorondreis samen te stellen en dan zelf hotels/motels/hostels te boeken (in Europa)? Ik denk aan vragen als:
Hoeveel uur maximaal rijden op een dag?
Route helemaal thuis uitgestippeld of ter plekke?
Overnachtingen van te voren geboekt of op de bonnefooi?
Hoe vind je goedkope overnachtingen?
Wordt het geen dure vakantie, met al die losse overnachtingen?
Als je een stad wilt bezoeken, is het dan handig om binnen of buiten het centrum een hotel te boeken, ivm je auto?
En je was al eens eerder per ongeluk de provincie uit gereden?

Als ik dit soort vragen lees krijg ik spontaan neigingen om je een geheel verzorgd weekend retour met de NS naar Valkenburg aan te bevelen want Rome...... dat wordt helemaal niks als je nu nog niet weet dat je daar je auto in het centrum helemaal niet kwijt kan. Het zijn daar geen hotels zoals op de dorpsbrink van Ommen, om eens een dwarsstraat te noemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:15:51 #5
175039 Wounded_Knee
It isn't nice but it
pi_72881985
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En je was al eens eerder per ongeluk de provincie uit gereden?

Als ik dit soort vragen lees krijg ik spontaan neigingen om je een geheel verzorgd weekend retour met de NS naar Valkenburg aan te bevelen want Rome...... dat wordt helemaal niks als je nu nog niet weet dat je daar je auto in het centrum helemaal niet kwijt kan. Het zijn daar geen hotels zoals op de dorpsbrink van Ommen, om eens een dwarsstraat te noemen.
Nou nou, stoer.

Als je zelf wel wereldwijs was geweest, had je geweten dat Ommen al eeuwen een stad is en dus helemaal geen Dorpsbrink heeft.
Maxana Naŋba Wi Makumidi Ila Namənda Záptan Shoopé Bía Áxxaashe Bilítaachiia.
  zondag 20 september 2009 @ 00:21:59 #6
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_72921413
Vooraf slaapplaatsen boeken is niet nodig mijns inziens. In de afgelopen julimaand reed ik naar het Zwarte Woud in Zuidwest-Duitsland om aldaar een paar dagen rond te toeren. Eenmaal in het gebied aangekomen moest eerst een overnachtingsplaats geregeld worden, wat al zeer snel lukte; het was een fatsoenlijk motel vlakbij Rastatt, 27 euro per persoon per nacht. Ik denk dat de helft van de kamers geboekt waren, en dan hebben we 't over het hoogseizoen.

Oja, niet vergeten een Vignet te regelen als je door Oostenrijk rijdt.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')