abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_72866911
registreer om deze reclame te verbergen
afgelopen vrijdagmiddag de 11e bij completer.nl telefonische een PC besteld.
Daar kreeg ik te horen: als u het geld vandaag nog overmaakt, sturen we het maandag op de post.
zo gezegd, zo gedaan, geld overgemaakt, printcreentje gemaakt en naar m'n hotmail gestuurd.
Ik vond het raar dat ik geen bevestiging kreeg via de e-mail, maar was ziek de hele week en wachtte maar af.

nu kom ik op m'n werk vandaag, en lees tot mijn zeer grote schrik dat de zaak falliet is gegaan, en vorderingen bij de curator moeten gedaan worden.

sommige mensen schijnen een e-mail gekregen te hebben, maar ik niet.
quote:
Beste Klant,

Bij deze berichten wij u dat op 15 september 2009 door de rechtbank Rotterdam het faillissement is uitgesproken van Completer BV, gevestigd te Rotterdam aan de Boezemstraat 370. De rechtbank stelde mr F.J. Lewis (Thenes, Van der Hoeff & Lichtenveldt Advocaten, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam, e-mail: floris.lewis@thladvocaten.nl) aan tot curator, met wiens medeweten en mede namens wie deze email wordt gestuurd.

Geen leveringen meer.
Het faillissement brengt met zich mee dat alle door klanten bestelde producten in beginsel niet, althans niet zonder medewerking van de curator, kunnen worden geleverd. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de curator.

Besteld en nog niet betaald:
Indien u een bestelling heeft gedaan die u zelf zou afhalen of die onder rembours geleverd zou worden, betekent dat gelukkig dat aan uw zijde geen schade is ontstaan. Immers zou betaling dan plaatsvinden bij levering. Voor informatie over levering van deze zaken kunt u contact opnemen met de curator.


Besteld en wel betaald:
Indien u een product besteld heeft dat reeds vooruit betaald is, dient u als volgt te werk te gaan. Uw schade is in feite het vooruit betaalde bedrag. U dient uw vordering aan te melden bij de curator. Dat dient u te doen bij brief aan hem (Mr F.J. Lewis, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam) met daarin vermeld het bedrag van uw schadevordering en een kopie van uw order(bevestiging). De curator verzocht nadrukkelijk om een en ander per e-mail te doen, gelet op de omvang van het gedupeerde klantenbestand.

Reparaties:
Tenslotte kunnen er nog klanten zijn die een product in reparatie hebben gegeven, al dan niet uit hoofde van garantie. De curator inventariseert deze reparaties. Een aantal zaken bevinden zich onder transporteurs. Enkele van hen zullen zich wellicht beroepen op een retentierecht. U wordt namens de curator verzocht hem schriftelijk (per brief, niet mer email) op de hoogte te stellen indien u goederen in reparatie hebt gegeven die nog niet naar u retour zijn gekomen. De curator zal dan vervolgens inventariseren of ten aanzien van uw goederen een retentierecht wordt geclaimd, zodat hij rechtsreeks met u in contact kan treden.

Gelieve in de correspondentie richting de curator uw adres, email- en telefoongegevens te vermelden.
Nadrukkelijk verzocht de curator ons aan u mede te delen dat de curator op dit moment geen informatie kan geven anders dan hierboven aangegeven. Eerst dient inventarisatie plaats te vinden, alvorens met u in contact kan worden getreden.

Wij beseffen dat de informatie die de curator van u wil hebben ook in onze systemen aanwezig is. Echter, de curator dient vanuit zijn wettelijke taak de informatie van de schuldeisers zelf te ontvangen. Een vordering moet door de schuldeiser zelf bij hem worden ingediend. Hij mag op grond van de wet niet zonder meer uitgaan van de informatie uit onze systemen. Daarom moet hij de bekende schuldeisers aanschrijven met het verzoek hun vordering in te dienen, hetgeen bij deze e-mail namens hem wordt gedaan.

Rest ons u mede te delen dat wij de afloop van onze onderneming betreuren en dat het ons spijt u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,


Completer B.V.
Ik heb dus geen mail, geen niets behalve

- een ordernummer wat ik over de telefoon kreeg
- een printscreen van de betaling

Ik begin aardig te panieken hier, wat kan ik nu doen om zsm m'n geld terug te krijgen? En krijg ik dit zeker weten terug of bestaat er een kans dat ik de lul ben?

help
pi_72866954
De kans is vrij groot dat je de lul bent . Of ze moeten 'm op voorraad hebben (specifiek voor jou gebouwd), maar dan nog gaat ie op de grote hoop en worden de schuldeisers afgewerkt?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:40:58 #3
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_72866969
Klote man

Ik zou de curator bellen ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_72867011
registreer om deze reclame te verbergen
Zoals er ook in dat stukje word vermeld, is de grote omvang van gedupeerden.. ??

Niet huilen, gewoon brief schrijven naar curator en afwachten !!
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:43:34 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72867012
Das kut ja.

Zou even die persoon persoonlijk opzoeken en je poen terughalen.
pi_72867030
De curator bellen inderdaad, maar ik vermoed dat je simpelweg 1 van de schuldeisers zal worden, en er is een bepaalde groep die preferente schuldeisers heten, en die hebben voorrang op de andere eisers. Preferente eisers zijn de werknemers met achterstallig salaris, het UWV en de Belastingdienst. Als die alles hebben zijn jullie als klanten aan de beurt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:49:09 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_72867118
registreer om deze reclame te verbergen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1368863 voor wat lotgenoten enzo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:55:55 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72867266
Pech hebben, naar de curator je factuur mailen enzo, wie weet zie je nog wat terug.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72867288
Bedrag storneren niet mogelijk?
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_72867343
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:56 schreef Beul het volgende:
Bedrag storneren niet mogelijk?
kan alleen bij automatische incasso
pi_72867404
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:56 schreef Beul het volgende:
Bedrag storneren niet mogelijk?
Nee, een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt kun je niet storneren.

En verder idd: werknemers, UWV en belastingdienst gaan als schuldeisers eerst, dan komen nog wat andere en als laatste eventuele consumenten. Weinig kans dus dat je iets terugkrijgt, al moet je wel contact opnemen met de curator om berhaupt iets terug te kunnen krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:05:52 #12
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_72867485
Ik heb hetzelfde gehad. Vordering van ~800,- gemeld bij de curator, en na drie jaar 30,- teruggekregen
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:06:43 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72867512
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:55 schreef eleusis het volgende:
Pech hebben, naar de curator je factuur mailen enzo, wie weet zie je nog wat terug.
Leer lezen. Hij heeft alleen een ordernummer en ik denk dat hij daardoor zelfs nog minder kans maakt dan iemand met een schriftelijke bevestiging (factuur krijg je pas bij levering).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:09:19 #14
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_72867567
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Leer lezen. Hij heeft alleen een ordernummer en ik denk dat hij daardoor zelfs nog minder kans maakt dan iemand met een schriftelijke bevestiging (factuur krijg je pas bij levering).
Hij heeft toch een bankafschrift / bewijs van overschrijven? Samen met de order voor dat bedrag heeft hij toch best een vordering lijkt mij.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:13:13 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_72867652
Matig zeg, ik heb daar ook wel eens wat besteld, het was een ok zaak.
Stel dat je met creditcard had betaald, kun je het geld dan wel terugvorderen? Ben gewoon benieuwd, ook na het lezen van het topic op Tweakers, want dit zal de komende tijd wel vaker kunnen voorkomen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_72867683
Smerige flikkers zijn het. Ze wisten namelijk al lang dat ze failliet gingen. Dat weten ze vaak al ruim een maand van tevoren. En een week van tevoren weten ze vaak al wanneer ze tent dicht gaan gooien. Je bent dus gewoon genaaid. Eigenaren doen vaak net of ze gek zijn en proberen altijd nog even zoveel mogelijk geld te cashen voor ze over de kop gaan. Smerige streken zijn dat
  winnaar ONZ verkiezingen 2018 vrijdag 18 september 2009 @ 10:17:23 #17
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_72867752
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
Smerige flikkers zijn het. Ze wisten namelijk al lang dat ze failliet gingen. Dat weten ze vaak al ruim een maand van tevoren. En een week van tevoren weten ze vaak al wanneer ze tent dicht gaan gooien. Je bent dus gewoon genaaid. Eigenaren doen vaak net of ze gek zijn en proberen altijd nog even zoveel mogelijk geld te cashen voor ze over de kop gaan. Smerige streken zijn dat
Ondernemers zijn over het algemeen tuig, en janken dat ze doen, net boeren
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:21:03 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72867840
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Leer lezen. Hij heeft alleen een ordernummer en ik denk dat hij daardoor zelfs nog minder kans maakt dan iemand met een schriftelijke bevestiging (factuur krijg je pas bij levering).
Leer denken, een ordernummer en een bankafschrift is ook prima. Je bent gewoon schuldeiser.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72867941
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:38 schreef DSGamer het volgende:
Ik begin aardig te panieken hier, wat kan ik nu doen om zsm m'n geld terug te krijgen? En krijg ik dit zeker weten terug of bestaat er een kans dat ik de lul ben?

help
Naar dat geld kan je fluiten.

Ook als je wel een e-mail hebt gekregen!

"U dient uw vordering aan te melden bij de curator."

Dikke fail, want eerst komt de belastingdienst aan de beurt (altijd nr.1). Hierna is het geld meestal al op. Mocht dat niet het geval zijn, dan komen de KPN en andere grote jongens, daarna de kleinere leveranciers en daarna de consumenten.

Doe maar , want je bent gewoon genaaid.
pi_72867953
Ik onderschrijf wat MarkyMarkx hierboven zegt. Toen jij bestelde waren ze al op de hoogte dat ze over de kop zouden gaan. Maar toch nog geld binnenharken Ik zou een busje met wat onfrisse lui huren en even en bezoekje brengen. Kwaad met kwaad bestrijden. (slecht idee)

[ Bericht 3% gewijzigd door the_undertaker op 18-09-2009 10:44:26 ]
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:26:45 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72867987
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Leer denken, een ordernummer en een bankafschrift is ook prima. Je bent gewoon schuldeiser.
Joh..., serieus? Jij bent degene die hem aanraadt om zijn factuur te sturen en op die opmerking reageer ik.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72868004
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
Smerige flikkers zijn het. Ze wisten namelijk al lang dat ze failliet gingen. Dat weten ze vaak al ruim een maand van tevoren. En een week van tevoren weten ze vaak al wanneer ze tent dicht gaan gooien. Je bent dus gewoon genaaid. Eigenaren doen vaak net of ze gek zijn en proberen altijd nog even zoveel mogelijk geld te cashen voor ze over de kop gaan. Smerige streken zijn dat
Het is een BV, dus de eigenaar voelt het niet direct in zijn eigen zak. Daarbij maakt het voor de eigenaar niet uit of er 10.000 euro moet worden verdeeld over mensen met een totale vordering van 20.000 euro, of dat er 11.000 moet worden verdeeld over mensen met een totale vordering van 21.000, hij heeft daar geen enkel voordeel bij.

Overigens hebben een aantal mensen uit dit topic al gezegd dat je niet veel terug hoeft te verwachten, aangezien je concurrente schuldeiser bent en die onderaan staan. (Daarmee wil ik niet zeggen dat de rest van de informatie die die personen geven ook klopt, want dat is namelijk niet het geval. Zo is de belastingdienst niet altijd nummer 1 en gaat het ook niet om de grootte van het bedrijf van de schuldeiser.)
pi_72868065
wat voor pc had je besteld precies?
pi_72868093
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:24 schreef MarkyMarkx het volgende:
Naar dat geld kan je fluiten.

Ook als je wel een e-mail hebt gekregen!

"U dient uw vordering aan te melden bij de curator."

Dikke fail, want eerst komt de belastingdienst aan de beurt (altijd nr.1). Hierna is het geld meestal al op. Mocht dat niet het geval zijn, dan komen de KPN en andere grote jongens, daarna de kleinere leveranciers en daarna de consumenten.

Doe maar , want je bent gewoon genaaid.
"dikke fail"? TS moet zijn vordering wel dgelijk bij de curator neerleggen, anders krijgt hij never nooit zijn geld. Als hij de vordering naar de curator stuurt, heeft hij nog een (kleine) kans op wat geld..
Zelf rechtertje spelen en met een knokploeg de eigenaar opzoeken levert TS een gevangenisstraf op.

Ik ben eht met je eens dat TS weinig kans heeft ook maar iets van zijn geld terug te zien, maar ik zou het zker niet in jouw woorden zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72868205
Kortom, gewoon je vordering aanmelden bij de curator en daarna hopen dat je van het geld dat je krijgt een avond naar de kroeg kunt. Een van mijn hoogleraren heeft ooit eens verteld dat het percentage van de concurrente vorderingen dat uiteindelijk nog werd betaald, onder de 5% ligt. Van je 1000 euro zul je er dus gemiddeld nog geen 50 terugzien en dat is natuurlijk enorm zuur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bartaz op 18-09-2009 11:03:25 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')