abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72866305
Na de verkiezingsprotesten in 2007:
"Ja, we willen iedereen tevreden houden, dus alle partijen krijgen een ministerpost toegewezen". Resultaat: 42 ministers en 52 staatssecretarissen

We hebben het hier over Kenya. En dit enkele resultaat laat zien dat dit politieke systeem nergens op slaat:
- Verdomme 42 ministers. Waarom ga je in godsnaam ministerposten verzinnen om mensen tevreden te stellen? En waarom ben je dan als partij zijnde opeens wel tevreden wanneer je zo'n baggerpost krijgt?
- Het aantal partijen wat ze hebben. Ervanuitgaande dat er partijen zijn met meerdere posten, schat ik het alsnog op 25 partijen. Daarmee valt je land toch niet te besturen? Dan heb je 8+ partijen nodig om een meerderheid te krijgen, succes met je regeringsplan

En vooral dat tweede punt is van belang voor Nederland. Je ziet het ook al een Belgie, zij hebben ook al dusdanig veel partijen dat het bijna onmogelijk is te regeren, met alle gevolgen van dien.

Klacht: het politieke systeem werkt niet. Wanneer komt de tijd weer dat een groepje wijze ouden zegt wat goed voor ons is, zij hebben immers kennis van zaken.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_72866335
Afrikanen zijn gewoon slecht in regeren, tijd dat een kolonisator ze weer verteld wat ze moeten doen
pi_72866375
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef Penisbaard het volgende:
Afrikanen zijn gewoon slecht in regeren, tijd dat een kolonisator ze weer verteld wat ze moeten doen
Nederland en Belgie zijn wel het toonbeeld van stabiele regeringen? Wij grijpen niet meteen naar de wapens, en Balkenende heeft ook geen priveleger betkostigd door diamanten, maar ook hier is het niet zo briljant de laatste jaren.
pi_72866402
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:12 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Nederland en Belgie zijn wel het toonbeeld van stabiele regeringen? Wij grijpen niet meteen naar de wapens, en Balkenende heeft ook geen priveleger betkostigd door diamanten, maar ook hier is het niet zo briljant de laatste jaren.
Ja
pi_72866416
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:12 schreef Trannellius het volgende:

[..]

GEERT WILDERS BRENGT DE VERANDERING OVER 1.5 JAAR!!!! LET OP MIJN WOORDEN.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_72866437
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

GEERT WILDERS BRENGT DE VERANDERING OVER 1.5 JAAR!!!! LET OP MIJN WOORDEN.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo erg zou ik het niet eens vinden als zijn partij (of die vane en ander) daadwerkelijk echt groot zou worden. Dan word er weer eens wat egdaan ipv dat oeverloze geouwehoer
pi_72866474
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:16 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Zo erg zou ik het niet eens vinden als zijn partij (of die vane en ander) daadwerkelijk echt groot zou worden. Dan word er weer eens wat egdaan ipv dat oeverloze geouwehoer
.
pi_72866482
quote:

[..]

Troll, iedereen weet dat een nieuw paars kabinet als enige ons land nog kan redden
pi_72866552
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef Penisbaard het volgende:
En dit.
pi_72866554
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Heb ik eindelijk een excuus om ergens politiek asiel aan te vragen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_72866571
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:19 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Troll, iedereen weet dat een nieuw paars kabinet als enige ons land nog kan redden
Nee, serieus geen getroll. Als Wilders partij nu de grootste wordt, wordt er daadwerkelijk iets gedaan in het land (+punt) met regels waar ik het niet mee eens ben (-punt) waardoor het land verneukt wordt zodat het duidelijk wordt dat democratie niet werkt en we dus weer overstappen op een andere regeringsvorm (bij voorkeur geregeerd door de katholieke kerk (+punt)).
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:25:21 #12
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72866616
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:23 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Nee, serieus geen getroll. Als Wilders partij nu de grootste wordt, wordt er daadwerkelijk iets gedaan in het land (+punt) met regels waar ik het niet mee eens ben (-punt) waardoor het land verneukt wordt zodat het duidelijk wordt dat democratie niet werkt en we dus weer overstappen op een andere regeringsvorm (bij voorkeur geregeerd door de katholieke kerk (+punt)).
Sorry, ik zat fout. Het is inderdaad tijd dat de Aartsbisschop van Utrecht ons land gaat regeren
pi_72866651
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:25 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Sorry, ik zat fout. Het is inderdaad tijd dat de Aartsbisschop van Utrecht ons land gaat regeren
Nee, die wordt aangesteld door slechts 1 persoon (de paus) dus dat is niet goed genoeg. We kunnen ons beter laten regeren door de paus zelf, want die wordt wel gekozen uit een groep wijze mannen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:28:44 #14
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72866685
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:27 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Nee, die wordt aangesteld door slechts 1 persoon (de paus) dus dat is niet goed genoeg. We kunnen ons beter laten regeren door de paus zelf, want die wordt wel gekozen uit een groep wijze mannen.
Maar de paus is al de grote fuhrer van Vaticaanstad, is het technisch gezien wel mogelijk om twee staten te regeren?
pi_72866696
Ik heb denk ik liever wat goede filosofen aan de macht dan de katholieke kerk..
alhoewel, ik mis carnaval in holland..
pi_72866799
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:28 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Maar de paus is al de grote fuhrer van Vaticaanstad, is het technisch gezien wel mogelijk om twee staten te regeren?
Het is niet zo dat gebouwen niet verplaatst kunnen worden. Volgens mij kan de binnenstad van Utrecht er prima plat gelegd voor worden.
Zijn we ook meteen van de rancune Amsterdam-Rotterdam af. Utrecht wordt dan het belangrijkst.
En als Utrecht niet wilt, dan is Hoofddorp ook beschikbaar.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:35:17 #17
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72866823
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:34 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Het is niet zo dat gebouwen niet verplaatst kunnen worden. Volgens mij kan de binnenstad van Utrecht er prima plat gelegd voor worden.
Zijn we ook meteen van de rancune Amsterdam-Rotterdam af. Utrecht wordt dan het belangrijkst.
En als Utrecht niet wilt, dan is Hoofddorp ook beschikbaar.
Ah, ik snap het. We heffen Vaticaanstad op en maken Nederland de nieuwe pauselijke staat. Uiteraard met een leger stoere kruisvaarders
pi_72866862
quote:

[..]

Door dat oeverloze geouwehoer zijn we zo stabiel.
Liever oeverloos ouwehoeren dan iedere 4 jaar een compleet andere kant op gaan.
pi_72866879
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:35 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Ah, ik snap het. We heffen Vaticaanstad op en maken Nederland de nieuwe pauselijke staat. Uiteraard met een leger stoere kruisvaarders
Nu enkel de bijbel nog herschrijven en zorgen dat Emmercompascuum het eigenlijke Jeruzalem voor de katholieken is. Zijn wij weer wat toerisme rijker, en van dat geemmer rond een hoop zand af.
pi_72866887
Agnes Kant
Marianne Thieme
Die rokende snol van Groen Links
Mark Rukker
U MAD?
pi_72866917
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:37 schreef zovty het volgende:

[..]

Door dat oeverloze geouwehoer zijn we zo stabiel.
Liever oeverloos ouwehoeren dan iedere 4 jaar een compleet andere kant op gaan.
Ik ben het ermee eens dat een idee weldoordacht moet zijn. Maar dit kabinet weet dat begrip net even iets te ver op te rekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trannellius op 18-09-2009 09:45:14 ]
pi_72867166
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:38 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat een idee weldoordacht moet zijn. Maar dit kabinet weet dat begrip net even iets te ver op te rekken.
Joh, laat die gasten toch lekker ouwehoeren, het houdt ze van de straat, anders gingen ze toch maar tegen brave burgers lopen oreren terwijl die betreffende brave burgers hun zaterdagmiddagboodschapjes doen. Ik vind het wel een veilig idee dat die gasten de hele week opgesloten zitten in de tweede kamer.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:50:05 #23
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72868611
Een topic dat uitloopt op een dialoog tussen Trannellius en Penisbaard heeft de volledige potentie om geheel te falen. Slotje gewenst.
pi_72868639
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:50 schreef TNA het volgende:
Een topic dat uitloopt op een dialoog tussen Trannellius en Penisbaard heeft de volledige potentie om geheel te falen. Slotje gewenst.
Wij sluiten onze ogen ten minste niet voor de problematiek in dit land. Met je oogkleppen
pi_72868657
Had jij trouwens niet een central trananalalalaius klachten verzameltopic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')