abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72858479
Hallo Mensen van Fok.

Ik heb even speciaal voor mijn vraag een account aangemaakt omdat ik zag dat hier een groot forum is over studeren. Ik vraag me af of hier mensen zijn die een toelatingsverzoek hebben gedaan voor HBO op het LOI.

Ik heb namelijk een vmbo diploma gehaald en daarna heb ik een jaar gewerkt. Hierna ging ik mbo4 doen, maar daar ben ik mee gestopt want ik had lichamelijke klachten en het bleek dat ik chronisch ziek ben. Ik moest vaak voor onderzoek naar het ziekenhuis en ik ben gestopt met de mbo opleiding.

hierna heb ik nog een paar jaar op therapeutische basis gewerkt, maar na lang denken weet ik dat ik toch een HBO diploma wil. Ik wil graag bij LOI gaan studeren omdat ik dan ook deels blijf werken, dan kan ik zelf bepalen wanneer ik leer en hoe lang ik er over wil doen. (over de opleiding)

Er staat op de site van het LOI dat als je 21 bent en geen havo of mbo4 diploma hebt, dat je dan een toelatingsverzoek kunt indienen. Dit is overigens niet hetzelfde als een toelatingstoets die op veel scholen word afgenomen, maar het is de bedoeling dat je een aanvraagformulier met je CV en diploma's instuurd.
Dat bekijken ze en dan beslissen ze of je wordt toegelaten of niet.

Maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik word toegelaten, want ik heb niet echt veel relevante ervaringen of een gelijkwaardige opleiding. Ik heb ook al gebeld naar het LOI maar ze konden het niet precies zeggen hoe groot de kans was, want daar gaat een speciale commissie over.

Daarom de vraag of er misschien hier mensen zijn die al eens dit toelatingsverzoek hebben gedaan, en of je toegelaten bent. Want ik vraag me echt af hoe moeilijk of makkelijk die mensen van die commissie zijn.

Groetjes Jannes
pi_72859073
Wat ga je dan zeggen op sollicitatie na je 'opleiding'?
Als je het woord LOI laat vallen lachen ze je keihard uit
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72859286
Lieg gewoon e.e.a. bij elkaar.

Bedenk wel dat een opleiding van de loi erg pittig is, je moet over erg veel zelfdiscipline beschikken om het af te maken.
Veel mensen doen nogal laatdunkend over het loi maar eigenlijk is het moeilijker dan gewoon hbo, omdat je geen peers hebt waarmee je optrekt, je je erg op jezelf aangewezen bent.
pi_72859465
Een thuis opleiding is voor mij nu het meest geschikt want ik moet nog vaak naar het ziekenhuis en tegelijk wil ik mijn baantje niet kwijt. Ik heb veel gezocht op het internet over hoe werkgevers tegenover het loi staan en er word gezegd dat sommige werkgevers daar niet van houden, maar sommigen ook wel omdat je goed gemotiveerd moet zijn om een thuis opleiding te doen.

Ik hoop dat je het nu snapt, want ik wil niet dat dit een discussie word hier. dat is niet de bedoeling van dit topic, ik wil gewoon weten of hier meer mensen zijn die een toelatingsverzoek hebben gedaan en hoe dat afliep.
pi_72859649
En het e.e.a. bij elkaar liegen zal nogal lastig gaan worden haha dan zou het wel mooi makkelijk zijn.
je moet namelijk wel van je opleidingen diplomas, certificaten en cijferlijsten meesturen. Als die er niet bijzijn is het onvolledig en krijg je het weer terug gestuurd (aldus de site van het LOI)

Ik onderschat het LOI absoluut niet. Ik ben goed gemotiveerd en ik ben er aan toe om weer te studeren na een paar jaartjes werk.
pi_72860966
Als je een beetje een plausibele brief opstelt waarin vooral naar voren komt hoe gemotiveerd je bent (uiteindelijk waarschijnlijk toch het belangrijkste) word je denk ik wel gewoon toegelaten!

Rosbief staat overigens bekend om zijn kortzichtigheid, dat je het ff weet.
Oh really?
pi_72862275
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:49 schreef Rosbief het volgende:
Wat ga je dan zeggen op sollicitatie na je 'opleiding'?
Als je het woord LOI laat vallen lachen ze je keihard uit
dat

Ik heb zelf gewerkt op een Recruitmentafdeling van een groot verzekeringsbedrijf. CV's waarop een LOI-cursus vermeld stond gingen linea-recta de papierversnipperaar in. (deden mijn collega's overigens).

Dat vele werkgevers het LOI niet serieus nemen, heeft de LOI zelf aan zich te danken, moeten ze maar niet van die kinderachtige stoute wouter reclame's maken. Wat dat betreft heeft het NCOI meer aanzien, maar regulier blijft het beste!
pi_72862497
ok er is dus nog niemand hier die ooit eens een toelatingsverzoek heeft gedaan bij het Loi?
ik had namelijk verwacht dat best veel mensen dit hadden gedaan maar blijkbaar niet.
pi_72862820
quote:
Hmm, zal het daar ook nog even proberen dankjewel hoor voor de tip!
  vrijdag 18 september 2009 @ 07:31:37 #11
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_72865187
Ik zou je willen aanraden om gewoon een colloquium doctum te doen van een reguliere hogeschool. Vervolgens kun je dan vaak de opleiding naar keuze in deeltijd doen, wat betekend dat je ook gewoon kunt blijven werken. De LOI is een goede manier om te leren voor deelcertificaten of cursussen, maar een complete hbo-studie lijkt me niet verstandig. De thuisstudie ondermijnt het voordeel van een professionele bachelor, namelijk de constante koppeling tussen theorie en praktijk (stage, afstuderen, projecten etc.)
pi_72865929
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:54 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

dat

Ik heb zelf gewerkt op een Recruitmentafdeling van een groot verzekeringsbedrijf. CV's waarop een LOI-cursus vermeld stond gingen linea-recta de papierversnipperaar in. (deden mijn collega's overigens).

Dat vele werkgevers het LOI niet serieus nemen, heeft de LOI zelf aan zich te danken, moeten ze maar niet van die kinderachtige stoute wouter reclame's maken. Wat dat betreft heeft het NCOI meer aanzien, maar regulier blijft het beste!
Wat een gelul zeg, en wat een domme mensen werken er op die recruitment afdeling als zij hun mening over de kwaliteit van de opleidingen van een bepaalde instelling laten bepalen door een reclame.
Zoals hierboven al gezegd is er in principe niets mis met de LOI. Er wordt inderdaad laatdunkend over gedaan terwijl ze prima opleidingen verzorgen waarvoor méér discipline benodigd is (je zou een LOI studie dus zelfs als een pré kunnen beschouwen) dan voor de gemiddelde HBO opleiding. Het gaat dan ook niet over LOI 'cursussen', waar jij over lijkt te spreken. Er zit een groot verschil tussen een LOI taalcursus en een LOI HBO opleiding.
pi_72865961
De LOI cursussen worden toch gedaan in samenwerking met het windesheim? Dan zou ik gewoon windesheim op je CV zetten
"Those unforgettable days, for them I live"
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 15:56:16 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72877883
Geen ervaring. Sowieso is het LOI bashen niet nodig. Toch zou ik deeltijd wel boven een LOI stellen omdat het klassikale gewoon veel beter is dan in je eentje een LOI volgen. Het stimuleert meer en het is algemeen bekend dat luisteren en er dan (eventueel erna) over praten het beste is om dingen te onthouden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72878094
Ik snap dat bedrijven een thuisopleiding niet heel erg waardering. Je hebt wel dezelfde kennis, maar praktijkervaring bij een HBO-opleiding is toch minstens zo belangrijk.
pi_72880349
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:03 schreef _Loki het volgende:
Ik snap dat bedrijven een thuisopleiding niet heel erg waardering. Je hebt wel dezelfde kennis, maar praktijkervaring bij een HBO-opleiding is toch minstens zo belangrijk.
En jij weet dat je bij LOI geen stage loopt? Volgens mij is de praktijk, in de vorm van stage, namelijk verplicht bij een HBO studie. Anders mag het gewoon niet HBO heten.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:18:44 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72880385
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:23 schreef Matthijs- het volgende:
Rosbief staat overigens bekend om zijn kortzichtigheid, dat je het ff weet.
Man, wat zijn dit voor harde aantijgingen?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:39:50 #18
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_72887230
Ondanks dat de LOI niet slecht is, heeft het inderdaad te maken met een slecht imago. Misschien kan je eens kijken naar de Open Universiteit? Welliswaar WO-niveau, maar van zeer respectabel niveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')