http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nten-anti-homo.dhtmlquote:DEN HAAG - Een op de vijf agenten van de politie Haaglanden vindt dat homo's niet thuishoren in het korps. Dit blijkt uit een interne enquête onder agenten en andere medewerkers.
De politietop zelf wenst er geen woord aan vuil te maken. Het landelijke COC zegt te schrikken van het percentage, de lokale afdeling is eerder verrast.
'Homoseksualiteit past prima binnen de politiecultuur,' luidde de stelling op het interne internet van het korps. Zo'n 2200 van de 5000 werknemers gaven hun mening. Van die reacties was 21 procent negatief. Volgens de oud-politiemedewerker en huidig voorzitter van COC Haaglanden Wim Rueck gaat het in totaal om 1000 agenten die liever geen homo of lesbienne als collega hebben.
"Er blijven dus altijd nog 4000 collega's over die het prima vinden dat homo's bij de politie werken,'' probeert hij het positief in te zien. Toch is de regionale voorzitter van de homobelangenorganisatie geschrokken, juist omdat homoseksualiteit binnen de politie Haaglanden volgens hem allang uit de taboesfeer is gehaald.
"Vroeger werkten er zogenaamd geen homo's. Die houding is gelukkig veranderd. Het onderwerp is nu bespreekbaar en ook de korpsleiding laat zien dat homo's welkom zijn bij de politie.''
Haaglanden was altijd een voorloper op dit gebied, aldus Rueck. "Het is dan jammer wanneer blijkt dat veel politiemensen in onze regio nog steeds vinden dat homoseksualiteit niet binnen de politiecultuur past.''
Het korps zelf wil niet op de kwestie ingaan. "Het gaat om een interne aangelegenheid, waar we verder geen uitspraken over doen,'' stelt politiewoordvoerder Wim Hoonhout.
Landelijk COC-voorzitter Wouter Neerings zegt in een reactie wel te zijn geschrokken van het feit dat één op de vijf medewerkers van mening is dat homo's en lesbiennes niet binnen het korps passen. "Om de acceptatie van homoseksualiteit te bevorderen dringen we er bij de politiek op aan de registratie van homofoob geweld te verbeteren.
Verder moeten de slachtoffers zich bij de politie welkom voelen om aangifte te doen. Het is stuitend dat er juist binnen het korps nog zoveel mensen rondlopen met een negatieve houding ten aanzien van dit onderwerp.''
Jan Snijder, beleidsmedewerker homoseksualiteit bij het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) van de politie, erkent dat homoseksualiteit binnen de politie nog niet volledig is geaccepteerd. "Het aantal openlijk homoseksuele mannen binnen de politiekorpsen is zeer beperkt.''
Cijfers over de acceptatie van homoseksualiteit binnen andere korpsen zijn volgens hem niet voorhanden omdat een interne enquête zoals die bij Politie Haaglanden nog niet elders is uitgevoerd. (JOEP VAN ZIJL)
Maar waarom wel roepen en roepen en roepen dat de anderen het niet doen... en zich zelf er niet aan houdenquote:Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef zquing het volgende:
Politieagenten zijn nu eenmaal mensen en je kan een mens niet verplichten homo's leuk te vinden
Ik hoor politieagenten niet roepen dat iedereen van homo's moet houden?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar waarom wel roepen en roepen en roepen dat de anderen het niet doen... en zich zelf er niet aan houden
Waarom wordt er hier geen aandacht aan besteed en worden geen maatregelen genomen tegen autochtonen..quote:Op donderdag 17 september 2009 22:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik hoor politieagenten niet roepen dat iedereen van homo's moet houden?
Omdat homoseksualiteit gedoogd wordt door de autochtoon, de politie slaat nu eenmaal geen homo's in elkaar.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom wordt er hier geen aandacht aan besteed en worden geen maatregelen genomen tegen autochtonen..
Maar heeft wel haat tegen homo's. haat niet vanwege geloofsovertuiging maar haat jegens die mensen.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:43 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat homoseksualiteit gedoogd wordt door de autochtoon, de politie slaat nu eenmaal geen homo's in elkaar.
Sterk argument.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef zquing het volgende:
Politieagenten zijn nu eenmaal mensen en je kan een mens niet verplichten homo's negers leuk te vinden
Als ik een gemiddelde neger op straat zie denk ik ook niet laat ik daar vrienden mee worden, nee daar probeer ik zo min mogelijk mee in contact te komenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Sterk argument.
Gaat ook helemaal in op het feit dat ze aangeven het eens te zijn met de stelling dat er geen plek is voor homo's binnen hun korps.
Zeker niet onmogelijk natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2009 23:18 schreef Bommenlegger het volgende:
Misschien komt dat wel omdat er veel allochtone agenten werken bij de Nederlandse politie.
Omdat er nog veel meer Nederlanders niet bij de politie zitten Meki.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nten-anti-homo.dhtml
Hoe kan het nou zijn dat vele Nederlanders roepen dat ze tolerant zijn tegen de homo's en nu blijkt uit een rapport (OVER DE POLITIE) dat het niet het geval is.
Moeten zij nou de wetten gaan dienen en toezien dat het erop wordt nageleefd
Het gaat niet om een onderzoek dat gericht is op autochtonen.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom wordt er hier geen aandacht aan besteed en worden geen maatregelen genomen tegen autochtonen..
Je dacht: laat ik dan degene zijn die deze bij extreem-rechtse en -islamitische kringen populaire appels-perenvergelijking maakt?quote:Op donderdag 17 september 2009 23:03 schreef Rosbief het volgende:
Wat is er mis mee? Ze hebben gewoon een vreemde seksuele voorkeur, pedofielen worden nou eenmaal ook niet door iedereen gewaardeerd.
Juist wel, tussen de stoere mannenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb niks tegen homo's maar ik denk nu eenmaal dat in beroepen waar veel haantjes-mannen in werken, zoals politie, defensie etc. het gewoon niet slim is als homo om er te gaan werken.
Uiteraard hebben de homo's alle rechten om agent te worden, begrijp me niet verkeerd, maar een natuurlijke omgeving voor homo's is het nu eenmaal niet.
Ja, de modewereld.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar serieus, is er een "natuurlijke" werkomgeving voor homo's? Moeten ze allemaal kapper worden ofzo?
Haat? Ze passen niet in het korps, maar HAAT?!quote:Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar heeft wel haat tegen homo's. haat niet vanwege geloofsovertuiging maar haat jegens die mensen.
Dan heb ik de verkeerde studie gekozenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:54 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, de modewereld.
Verder hebben de homo's het niet echt getroffen op deze aarde.
Je kan echter wel je politieagenten selecteren als overheid.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef zquing het volgende:
Politieagenten zijn nu eenmaal mensen en je kan een mens niet verplichten homo's leuk te vinden
ik vraag me af of je dan ook naar de CBG mag gaanquote:Op vrijdag 18 september 2009 08:23 schreef Zith het volgende:
[..]
Je kan echter wel je politieagenten selecteren als overheid.
Ach kijk, het frustie pubertjequote:Op donderdag 17 september 2009 23:03 schreef Rosbief het volgende:
Wat is er mis mee? Ze hebben gewoon een vreemde seksuele voorkeur, pedofielen worden nou eenmaal ook niet door iedereen gewaardeerd.
Jupquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:05 schreef Chain_Reaction het volgende:
Misschien laat TS zich in het dagelijks leven nog verblinden door de hypocrisie van de gemiddelde Nederlander, maar aan de hand van (anonieme) enquêtes krijg je al een wat beter beeld en dan zien we dat een groot deel van de mensen intolerante, onwetende en asociale domoren zijn. Op vrijwel elk gebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |