abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72858208
quote:
DEN HAAG - Een op de vijf agenten van de politie Haaglanden vindt dat homo's niet thuishoren in het korps. Dit blijkt uit een interne enquête onder agenten en andere medewerkers.

De politietop zelf wenst er geen woord aan vuil te maken. Het landelijke COC zegt te schrikken van het percentage, de lokale afdeling is eerder verrast.

'Homoseksualiteit past prima binnen de politiecultuur,' luidde de stelling op het interne internet van het korps. Zo'n 2200 van de 5000 werknemers gaven hun mening. Van die reacties was 21 procent negatief. Volgens de oud-politiemedewerker en huidig voorzitter van COC Haaglanden Wim Rueck gaat het in totaal om 1000 agenten die liever geen homo of lesbienne als collega hebben.

"Er blijven dus altijd nog 4000 collega's over die het prima vinden dat homo's bij de politie werken,'' probeert hij het positief in te zien. Toch is de regionale voorzitter van de homobelangenorganisatie geschrokken, juist omdat homoseksualiteit binnen de politie Haaglanden volgens hem allang uit de taboesfeer is gehaald.

"Vroeger werkten er zogenaamd geen homo's. Die houding is gelukkig veranderd. Het onderwerp is nu bespreekbaar en ook de korpsleiding laat zien dat homo's welkom zijn bij de politie.''
Haaglanden was altijd een voorloper op dit gebied, aldus Rueck. "Het is dan jammer wanneer blijkt dat veel politiemensen in onze regio nog steeds vinden dat homoseksualiteit niet binnen de politiecultuur past.''

Het korps zelf wil niet op de kwestie ingaan. "Het gaat om een interne aangelegenheid, waar we verder geen uitspraken over doen,'' stelt politiewoordvoerder Wim Hoonhout.

Landelijk COC-voorzitter Wouter Neerings zegt in een reactie wel te zijn geschrokken van het feit dat één op de vijf medewerkers van mening is dat homo's en lesbiennes niet binnen het korps passen. "Om de acceptatie van homoseksualiteit te bevorderen dringen we er bij de politiek op aan de registratie van homofoob geweld te verbeteren.

Verder moeten de slachtoffers zich bij de politie welkom voelen om aangifte te doen. Het is stuitend dat er juist binnen het korps nog zoveel mensen rondlopen met een negatieve houding ten aanzien van dit onderwerp.''

Jan Snijder, beleidsmedewerker homoseksualiteit bij het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) van de politie, erkent dat homoseksualiteit binnen de politie nog niet volledig is geaccepteerd. "Het aantal openlijk homoseksuele mannen binnen de politiekorpsen is zeer beperkt.''

Cijfers over de acceptatie van homoseksualiteit binnen andere korpsen zijn volgens hem niet voorhanden omdat een interne enquête zoals die bij Politie Haaglanden nog niet elders is uitgevoerd. (JOEP VAN ZIJL)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nten-anti-homo.dhtml

Hoe kan het nou zijn dat vele Nederlanders roepen dat ze tolerant zijn tegen de homo's en nu blijkt uit een rapport dat het niet het geval is.

Moeten zij nou de wetten gaan dienen en toezien dat het erop wordt nageleefd
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72858241
Politieagenten zijn nu eenmaal mensen en je kan een mens niet verplichten homo's leuk te vinden
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72858265
Het woord potenrammer is net als het woord apartheid door Nederlanders uitgevonden.
pi_72858278
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef zquing het volgende:
Politieagenten zijn nu eenmaal mensen en je kan een mens niet verplichten homo's leuk te vinden
Maar waarom wel roepen en roepen en roepen dat de anderen het niet doen... en zich zelf er niet aan houden
pi_72858332
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar waarom wel roepen en roepen en roepen dat de anderen het niet doen... en zich zelf er niet aan houden
Ik hoor politieagenten niet roepen dat iedereen van homo's moet houden?
pi_72858574
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:37 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik hoor politieagenten niet roepen dat iedereen van homo's moet houden?
Waarom wordt er hier geen aandacht aan besteed en worden geen maatregelen genomen tegen autochtonen..
pi_72858675
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom wordt er hier geen aandacht aan besteed en worden geen maatregelen genomen tegen autochtonen..
Omdat homoseksualiteit gedoogd wordt door de autochtoon, de politie slaat nu eenmaal geen homo's in elkaar.
pi_72858749
Nederlanders zijn niet tolerant, maar ignorant.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_72858825
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:43 schreef zquing het volgende:

[..]

Omdat homoseksualiteit gedoogd wordt door de autochtoon, de politie slaat nu eenmaal geen homo's in elkaar.
Maar heeft wel haat tegen homo's. haat niet vanwege geloofsovertuiging maar haat jegens die mensen.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:03:16 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72859880
Wat is er mis mee? Ze hebben gewoon een vreemde seksuele voorkeur, pedofielen worden nou eenmaal ook niet door iedereen gewaardeerd.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72860290
'Interne enquete' man man, een anonieme poll op de startpagina van het intranet...
dag
  donderdag 17 september 2009 @ 23:14:02 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72860439
quote:
Politieagenten zijn nu eenmaal mensen en je kan een mens niet verplichten homo's negers leuk te vinden
Sterk argument.

Gaat ook helemaal in op het feit dat ze aangeven het eens te zijn met de stelling dat er geen plek is voor homo's binnen hun korps.
Intelligent, but fucked up.
pi_72860542
Homohaat is wel een erg groot woord. Typisch stemmingmakerij van onze Meki.
pi_72860674
Misschien komt dat wel omdat er veel allochtone agenten werken bij de Nederlandse politie.
pi_72860702
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Sterk argument.

Gaat ook helemaal in op het feit dat ze aangeven het eens te zijn met de stelling dat er geen plek is voor homo's binnen hun korps.
Als ik een gemiddelde neger op straat zie denk ik ook niet laat ik daar vrienden mee worden, nee daar probeer ik zo min mogelijk mee in contact te komen
  donderdag 17 september 2009 @ 23:19:09 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72860730
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:18 schreef Bommenlegger het volgende:
Misschien komt dat wel omdat er veel allochtone agenten werken bij de Nederlandse politie.
Zeker niet onmogelijk natuurlijk
Intelligent, but fucked up.
pi_72860886
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:35 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nten-anti-homo.dhtml

Hoe kan het nou zijn dat vele Nederlanders roepen dat ze tolerant zijn tegen de homo's en nu blijkt uit een rapport (OVER DE POLITIE) dat het niet het geval is.

Moeten zij nou de wetten gaan dienen en toezien dat het erop wordt nageleefd
Omdat er nog veel meer Nederlanders niet bij de politie zitten Meki.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_72861322
Ik heb niks tegen homo's maar ik denk nu eenmaal dat in beroepen waar veel haantjes-mannen in werken, zoals politie, defensie etc. het gewoon niet slim is als homo om er te gaan werken.

Uiteraard hebben de homo's alle rechten om agent te worden, begrijp me niet verkeerd, maar een natuurlijke omgeving voor homo's is het nu eenmaal niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_72861460
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Het gaat niet om een onderzoek dat gericht is op autochtonen.
pi_72861580
Bij de politie heerst nog steeds een macho-cultuur ondanks het feit dat er vrouwen werken....heb iemand in mijn omgeving die er werkt dus uit eerste hand.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72861750
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:03 schreef Rosbief het volgende:
Wat is er mis mee? Ze hebben gewoon een vreemde seksuele voorkeur, pedofielen worden nou eenmaal ook niet door iedereen gewaardeerd.
Je dacht: laat ik dan degene zijn die deze bij extreem-rechtse en -islamitische kringen populaire appels-perenvergelijking maakt?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 17 september 2009 @ 23:40:28 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_72861777
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb niks tegen homo's maar ik denk nu eenmaal dat in beroepen waar veel haantjes-mannen in werken, zoals politie, defensie etc. het gewoon niet slim is als homo om er te gaan werken.

Uiteraard hebben de homo's alle rechten om agent te worden, begrijp me niet verkeerd, maar een natuurlijke omgeving voor homo's is het nu eenmaal niet.
Juist wel, tussen de stoere mannen .

Maar serieus, is er een "natuurlijke" werkomgeving voor homo's? Moeten ze allemaal kapper worden ofzo?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_72862266
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar serieus, is er een "natuurlijke" werkomgeving voor homo's? Moeten ze allemaal kapper worden ofzo?
Ja, de modewereld.

Verder hebben de homo's het niet echt getroffen op deze aarde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72862539
volgens mij is dat met alle beroepen waar een uniform verplicht is. so no surprise
pi_72865307
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar heeft wel haat tegen homo's. haat niet vanwege geloofsovertuiging maar haat jegens die mensen.
Haat? Ze passen niet in het korps, maar HAAT?!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:06:58 #26
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72865435
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:54 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, de modewereld.

Verder hebben de homo's het niet echt getroffen op deze aarde.
Dan heb ik de verkeerde studie gekozen . Kom je nu mee
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 08:23:55 #27
230491 Zith
pls tip
pi_72865604
quote:
Je kan echter wel je politieagenten selecteren als overheid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:32:18 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72865697
Zie hier het effect van Islamisering binnen de politie. Wilders +2 zetels.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:34:49 #29
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72865730
Alle bonnenschrijvende agenten zijn homo's dus er zijn er al genoeg en die passen exact bij hun werk. Je wordt namelijk keihard genaaid.

Overigens vind ik 20% van de agenten die vinden nog niet eens zo heel veel en ben ook wel benieuwd hoe die verdeling is tussen allochtone en autochtone agenten.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72865898
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Je kan echter wel je politieagenten selecteren als overheid.
ik vraag me af of je dan ook naar de CBG mag gaan
pi_72879530
Er zitten wel veel moslims bij de politie dus...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:58:30 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72879771
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:03 schreef Rosbief het volgende:
Ach kijk, het frustie pubertje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72880015
Misschien laat TS zich in het dagelijks leven nog verblinden door de hypocrisie van de gemiddelde Nederlander, maar aan de hand van (anonieme) enquêtes krijg je al een wat beter beeld en dan zien we dat een groot deel van de mensen intolerante, onwetende en asociale domoren zijn. Op vrijwel elk gebied.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:10:36 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72880148
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:05 schreef Chain_Reaction het volgende:
Misschien laat TS zich in het dagelijks leven nog verblinden door de hypocrisie van de gemiddelde Nederlander, maar aan de hand van (anonieme) enquêtes krijg je al een wat beter beeld en dan zien we dat een groot deel van de mensen intolerante, onwetende en asociale domoren zijn. Op vrijwel elk gebied.
Jup
Nederlanders zijn tamelijk hufterig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72880169
Ik sprak er laatst nog twee aan met "Hé homo's" en toen kreeg ik een bon, dus veel acceptatie is er nog niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')