Fokke | maandag 14 februari 2000 @ 16:50 |
HILVERSUM (ANP) - De uitzending van het SBS6-programma de Kick-Off, waarmee de realitysoap De Bus zondag aan een serie van zo'n honderd uitzend ingen begon, heeft 875.000 kijkers getrokken. Het openingsprogramma had een kijkdichtheid van 6,2 procent en behaalde een marktaandeel van 15 procent. Dat heeft de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de NOS maandag gezegd. Bureau Intomart, dat namens SBS6 de kijkcijfers peilde, komt tot vergelijkbare cijfers over de beoogde publiektrekker. Volgens een woordvoerder van SBS6 trok de Kick-Off zondag op de buis bijna een miljoen belangstellenden en had het programma een marktaandeel van 24 procent onder kijkers van 20 tot 49 jaar. Ook de internetsite waarop het leven van elf reisgenoten in De Bus 24 uur per dag te volgen is (www.debusop6.nl) kreeg veel bezoek. Intomart noteerde dat de site zondag in 90 minuten een miljoen maal is aangeklikt, waarna zo'n 100.000 pagina's werden bekeken. Een kwart van deze laatste groep nam de tijd ook het gekoppelde videofilpje te zien. ANP 14 feb 2000, 14:56 |