HILVERSUM (ANP) - De uitzending van het SBS6-programma de Kick-Off,
waarmee de realitysoap De Bus zondag aan een serie van zo'n honderd
uitzend ingen begon, heeft 875.000 kijkers getrokken. Het
openingsprogramma had een kijkdichtheid van 6,2 procent en behaalde een
marktaandeel van 15 procent. Dat heeft de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek
van de NOS maandag gezegd.
Bureau Intomart, dat namens SBS6 de kijkcijfers peilde, komt tot
vergelijkbare cijfers over de beoogde publiektrekker. Volgens een
woordvoerder van SBS6 trok de Kick-Off zondag op de buis bijna een miljoen
belangstellenden en had het programma een marktaandeel van 24 procent
onder kijkers van 20 tot 49 jaar.
Ook de internetsite waarop het leven van elf reisgenoten in De Bus 24 uur
per dag te volgen is (www.debusop6.nl) kreeg veel bezoek. Intomart noteerde
dat de site zondag in 90 minuten een miljoen maal is aangeklikt, waarna
zo'n 100.000 pagina's werden bekeken. Een kwart van deze laatste groep
nam de tijd ook het gekoppelde videofilpje te zien.
ANP 14 feb 2000, 14:56
Niets is zeker, en zelfs dat niet.