Die snor alleen alquote:
Persoonlijk zie ik de noodzaak niet zo van elke paar jaar een nieuwe huisstijl.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:34 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Dat is het 'm juist, in Nederland heb je nog een paar ketens zoals de wibra en de zeeman die de oude huisstijl nog aanhouden. De rest is vrijwel allemaal gerestyled. In Duitsland niet.
Inderdaad, soms kan ik daar zo kwaad om worden.quote:Op maandag 21 september 2009 18:42 schreef Elixabete het volgende:
KRAUTLANDIA![]()
Mensen die "moffen" zeggen
Alsof deze generatie er iets aan kan doen wat er in het verleden is gebeurd
Ik krijg toch echt Spaans op school..quote:Op donderdag 17 september 2009 15:20 schreef Karasta het volgende:
Bonus klacht: Dat ze nog steeds Duits op school geven in Nederland, geef dan Spaans in de plaats wat dan nog een wereld taal is.
Zelf kraut zeggen en dan kalgen over moffen.quote:Op maandag 21 september 2009 18:42 schreef Elixabete het volgende:
KRAUTLANDIA![]()
Mensen die "moffen" zeggen
Alsof deze generatie er iets aan kan doen wat er in het verleden is gebeurd
Dat is niet van belang voor onze economiequote:Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef thabit het volgende:
Het Duits van Nederlanders is nog altijd een stuk beter dan het Nederlands van Duitsers.
Duitsers zijn gewoon erg beleefd.quote:Op maandag 21 september 2009 19:58 schreef thabit het volgende:
Anderzijds vinden Duitsers al gauw dat je vloeiend Duits spreekt op het moment dat je met veel pijn en moeite een paar eenvoudige zinnetjes uit je strot weet te persen, dus verstaan doen ze je toch wel.
Dit is juist wat ik wilde zeggen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mensen die nu nog een hekel aan Duitsers/Duitsland hebben, en het over Moffen hebben, wegens de oorlog, terwijl ze zelf ver na WOII zijn geboren
Echt, word eens volwassen ofzo.
Ik denk dat het meer zo is dat als je Nederlanders en andere buitenlanders met elkaar vergelijkt, dat het dan inderdaad zo is dat Nederlanders vaak veel beter Duits spreken (al is het natuurlijk verre van vloeiend) dan de rest van de nationaliteiten. Duitsers zijn niet gewend dat buitenlanders hun taal zo goed spreken, dus vinden ze het meteen vloeiend.quote:Op maandag 21 september 2009 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duitsers zijn gewoon erg beleefd.
Ik denk dat jij maar erg weinig Nederlanders in Duitsland hebt meegemaaktquote:Op maandag 21 september 2009 20:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer zo is dat als je Nederlanders en andere buitenlanders met elkaar vergelijkt, dat het dan inderdaad zo is dat Nederlanders vaak veel beter Duits spreken (al is het natuurlijk verre van vloeiend) dan de rest van de nationaliteiten. Duitsers zijn niet gewend dat buitenlanders hun taal zo goed spreken, dus vinden ze het meteen vloeiend.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sauerkrautquote:Op maandag 21 september 2009 19:25 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Zelf kraut zeggen en dan kalgen over moffen.
Duitsers zijn erg beleefd, maar lang niet alle Duitsers geven zulke ongemeende complimentjes.quote:Op maandag 21 september 2009 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duitsers zijn gewoon erg beleefd.
Nederlanders die als toerist oid naar Duitsland gaan, die zullen niet echt hun best doen om goed Duits te spreken, dat geloof ik gelijk. Maar het lijkt mij dat als het belangrijk is voor je werk, dat je dan toch even je Duits opfrist.quote:Op maandag 21 september 2009 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij maar erg weinig Nederlanders in Duitsland hebt meegemaakt
Echt niet.quote:Op maandag 21 september 2009 20:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer zo is dat als je Nederlanders en andere buitenlanders met elkaar vergelijkt, dat het dan inderdaad zo is dat Nederlanders vaak veel beter Duits spreken (al is het natuurlijk verre van vloeiend) dan de rest van de nationaliteiten. Duitsers zijn niet gewend dat buitenlanders hun taal zo goed spreken, dus vinden ze het meteen vloeiend.
Heel Oost-Europa spreekt beter Duits dan Nederlanders.quote:Op maandag 21 september 2009 20:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Russisch ook trouwensquote:Op maandag 21 september 2009 20:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heel Oost-Europa spreekt beter Duits dan Nederlanders.
QFTquote:Op maandag 21 september 2009 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Echt niet.
De gemiddelde Nederlander denkt dat 'ie best aardig Duits kan, omdat 'ie denkt dat Nederlands en Duits heel erg op elkaar lijken. En dus gaat de gemiddelde Nederlander gigantisch op z'n bek, en om te troosten zeggen sommige Duitsers dan dat 'ie erg goed Duits kan.
Mooi voorbeeld daarvan is overigens de Keuringsdienst van Waarde, op bezoek bij de McDonalds hamburgerfabriek.
Onzin. Ze leren daar misschien wel Duits op school, maar dat is net zoals we hier Frans leren; er blijft hier en daar een woordje hangen, maar meer ook niet. De Polen die ik hier ken spraken geen enkel woord Duits voordat ze naar Duitsland kwamen. Op vakantie in Tsjechie sprak men net genoeg Duits om toeristen te bedienen.quote:Op maandag 21 september 2009 20:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heel Oost-Europa spreekt beter Duits dan Nederlanders.
Da's geen volk, da's een ziektequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |