Heb je wel dingetjes die je kan aanbevelen op effectgebied? Tot zo'n +/- 100 euro?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:20 schreef KaMo het volgende:
Het is bruikbaar in een rack, of in je versterker, maar ik zou het nooit als stompbox gebruiken
(ik gebruik het wel in mijn ME50B, gewoon omdat ik het toch heb)
Maar denk niet zo bruikbaar naar mijn idee. Misschien nog maar meer dirt pedalsquote:
Synth lijkt me wel leuk jaquote:
Feedback Utrecht vast wel, anders die grote muziekzaak vlakbij het station misschien. Ten opzichte van Feedback Apeldoorn krijg je in Utrecht veel meer ruimte om te testen.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat is de Bass Synth Wah dus neem ik aan?. Enig idee of ik m ergens in Utrecht kan uitproberen?
Ben nu in Utrecht, alleen geen tijd om daar heen te gaanquote:Op donderdag 24 september 2009 11:23 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Feedback Utrecht vast wel, anders die grote muziekzaak vlakbij het station misschien. Ten opzichte van Feedback Apeldoorn krijg je in Utrecht veel meer ruimte om te testen.
Ikzelf ben niet zo'n slapper op de electrische bas; ik heb daarom er Rotosound Flatwounds op liggen. Deze geven een lekkere diepe volle toon, zonder hinderlijke bijgeluiden. Ze voelen ook lekker zacht aan voor de vingers.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:47 schreef tomtomkortom het volgende:
Iemand nog tips op het gebied van snaren? Er zitten nu elixer op ιιn bassen, maar wil daar vanaf. Zoek snaren die ideaal voor slap / pop werk, funk etc.
Ik heb die snaren ook al jaren, met die rode uiteindes? Goede snarenquote:Op donderdag 24 september 2009 12:15 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ikzelf ben niet zo'n slapper op de electrische bas; ik heb daarom er Rotosound Flatwounds op liggen. Deze geven een lekkere diepe volle toon, zonder hinderlijke bijgeluiden. Ze voelen ook lekker zacht aan voor de vingers.
Echter, met de juiste EQ instellingen krijg ik er een heel aardig slap geluid uit. Niet blikkerig, lekker vol, maar met voldoende hoog erin.
Als dat ze zijn dan moeten die op mijn Thunderbird dezelfde zijn. Beide uiteinden zijn rood. Goed om te weten voor volgende snaren iigquote:Op donderdag 24 september 2009 12:32 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik heb die snaren ook al jaren, met die rode uiteindes? Goede snarenInderdaad ook comfortabel om op te spelen
WTF!!!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:44 schreef Sautor het volgende:
Speciaal voor jullie, van de weblog gejat:
Ho ho hoquote:Op donderdag 24 september 2009 14:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als dat ze zijn dan moeten die op mijn Thunderbird dezelfde zijn. Beide uiteinden zijn rood. Goed om te weten voor volgende snaren iig
Bassnaren zijn wel duur vergeleken met gitaarsnarenquote:Op donderdag 24 september 2009 15:48 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ho ho ho...., even op de rem hier.
Er zijn veel fabrikanten die rode eindes gebruiken bij hun snaren (o.a. Fender, DR, Rotosound etc.) Daarnaast worden (dacht ik) bij Rotosound zowel roundwounds als flatwounds voorzien van een rood uiteinde. Ikzelf gebruik de Rotosound RS 77LD Jazz Bass; ca. 40 euro per setje.
Kijk hier even voor uitleg over flatwounds en roundwounds. En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf.
Doet me een beetje denken aan Goblin (die veel muziek hebben gemaakt voor Italiaanse horrorfilms). Ken p. tree verder helemaal niet, maar ik raad je aan om Goblin te checken.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:13 schreef J0ttem het volgende:
tvp
Hmmm, ben atm dit nummer aan het uitvogelen:
Zit een cool baslijntje in(begint @ 2:08)
Ja, maar bij goed onderhoud gaan ze ook veel langer mee! Op termijn zijn ze ongeveer even duur voor de tijd dat ze meegaan. Ik heb op mijn oude knutselbas al ruim twee jaar dezelfde snaren liggenquote:Op donderdag 24 september 2009 15:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bassnaren zijn wel duur vergeleken met gitaarsnaren
In bassnaren zit ook veel meer materiaal. En ze gaan gemiddeld langer mee dan gitaarsnaren.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bassnaren zijn wel duur vergeleken met gitaarsnaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |