Dat kun je je studiefinanciering wel gedag zeggen.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef zomer86 het volgende:
Nou het zijn wel bedragen van $3000+ per/maand.
Maar ondertussen loop je wel redelijk wat intresten mis door het op je PayPal te laten staan, zeker als het om dergelijke bedragen gaat. Maar dat zal zal wel niet opwegen tegen de belastingen die je anders moet betalenquote:Op woensdag 16 september 2009 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
Officieel moet je 't opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden. Maar ik weet niet of de Belastingdienst er ooit achter zou komen als je het gewoon niet doet en er via Paypal gewoon leuke dingen van koopt enzo.
Gaat de belastingdienst leuk vinden ja als ze na 3 jaar er achter komen wat meneer niet heeft aangegeven. Want er komt ook nog eens rente over dat bedrag heen danquote:Op woensdag 16 september 2009 22:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Zolang je geen verzoek tot aangifte krijgt of controle niets aan de hand, maar het is allemaal wel tot wat jaartjes terug te vorderen.
Ok, je weet het zelf heel goed. Dus waarom ga je het dan vragen?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:57 schreef zomer86 het volgende:
Scheelt dat wat je zegt geeneens klopt!
Studiefinanciering is bedoeld om de financiële barrière om te studeren zo laag mogelijk te maken. Als je zelf meer dan een bepaald normbedrag bijverdient, gaat de overheid ervan uit dat er geen financiële barrière is en dat je geen financiële hulp nodig hebt om een opleiding te volgen. Dat normbedrag noemen we de bijverdiengrens. In 2009 is de bijverdiengrens ¤ 13.215,83.
Dus flikker op te zeuren over je crosspost, heel fok staat er vol van.
Maar ik weet dus niet of Paypal gegevens doorgeeft aan de NL belastingdienst.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:16 schreef zomer86 het volgende:
Neehoor dennismore had het goede antwoord.
Tip: geef het op bij je belastingaangifte. Verzwegen inkomsten uit het buitenland (en dat moet je vrij ruim zien) mogen ze nog 12 jaar navorderen, incl. boetes+rente.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:55 schreef zomer86 het volgende:
Ik verdien tegenwoordig aardig wat centjes in de maand met internet (affiliate, cpa etc).
Dit komt allemaal binnen op mijn paypal rekening deze is geverifieerd met mijn bankrekeningnummer.
Verder ga ik ook nog naar school toe en ontvang nog studiefinanciering, nu vraag ik mijzelf af of paypal ook informatie door geeft aan de belastingdienst of niet? Ik wil dit het liefst natuurlijk zo clean mogelijk oplossen, om latere problemen te verkomen. Alleen heb ik geen flauw benul hoeveel ik moet aftikken als ik boven de 10k in het jaar zit, en hoe dit allemaal geregeld is. En ja ik weet dat google bestaat, maar iets duidelijks heb ik nog steeds niet kunnen vinden.
Graag wat tips hierover!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |