abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2009 @ 16:43:29 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72807782
'UPC moet klanten informeren over afknijpen'

DEN HAAG - De Consumentenbond eist dat kabelbedrijf UPC aan klanten duidelijk maakt dat het de snelheid van het internetverkeer 'afknijpt' en wat de gevolgen daarvan zijn voor de beloofde snelheden.

Zolang dit niet gebeurt, maakt het bedrijf zich schuldig aan oneerlijke handelspraktijken, aldus de Consumentenbond woensdag.

Door het afknijpen neemt de snelheid van de internetverbinding af, vooral bij het downloaden van films en muziek

De bond kreeg hier klachten over, maar ook bij de Reclame Code Commissie loopt een zaak naar aanleiding van misleidende snelheidsclaims.

Abonnement

De consumentenorganisatie vindt dat UPC zijn klanten erop moet wijzen dat ze het abonnement kunnen beëindigen.

Want door dit afknijpen heeft UPC de geleverde dienst gewijzigd, zegt de bond. UPC liet eerder weten dat een kleine groep van 1 procent van de klanten zeer veel downloadt, waardoor er problemen op het netwerk ontstaan.

Zware gebruikers

Het percentage zware gebruikers doet echter niet ter zake, zegt directeur Bart Combée van de Consumentenbond.

"Bedrijven moeten precies doen wat zij beloven. Vergelijk het met de aanbieding om in een restaurant onbeperkt spareribs te eten. Als je na één bord te horen krijgt dat je daarna alleen nog van de saladebar gebruik mag maken, dan voel je je bekocht."

Verbazing

UPC zegt in een reactie met verbazing kennis te hebben genomen "van het persbericht van de Consumentenbond omtrent vermeend 'afknijpen' van internetsnelheden door UPC Nederland". UPC knijpt niet en levert het snelste internet van Nederland, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

"Uit diverse onafhankelijke testen blijkt juist dat UPC consequent tot de best scorende internetproviders hoort op het gebied van gehaalde snelheid."

Testen

Het bedrijf heeft in augustus wel enkele testen uitgevoerd op het gebied van "netwerkmanagement", maar die instellingen zijn inmiddels stapsgewijs uitgeschakeld.

De internetprovider probeerde daarmee een manier vinden om excessieve gebruikers in te dammen zodat de rest van het internetverkeer gewoon doorgang kan vinden.

bron

http://www.nu.nl/internet(...)meren-afknijpen.html

Eindelijk gaat er eens wat van gezegd worden ..
Want ik loop al maanden niet hoger dan 10 kb persec (Fiber Power Internet 60 abbo)

maar ach nog 2 maanden en dan ben ik weg bij UPC
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 16 september 2009 @ 16:47:23 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72807966
Ik ben in mei overgestapt naar UPC, maar stap ook zo snel mogelijk weer over. Sowieso schandalig dat hele afknijpen, maar ook dat ze inmiddels de snelheden en tarieven hebben veranderd maar niet automatisch aanpassen, vind ik te klantonvriendelijk voor woorden.
pi_72808149
och mijn fiberpower 30 abo kuikt de torrents nog steeds met 2,4mb/s binnen...

ik geloof het allemaal wel
quote:
maar ook dat ze inmiddels de snelheden en tarieven hebben veranderd maar niet automatisch aanpassen, vind ik te klantonvriendelijk voor woorden.
en als je hier dan zelf contact over opneemt kan het zonder problemen maar je jaarcontract gaat dan wel opnieuw in (gelijk de reden waarom ze het niet automatisch doen zoals de adsl providers dat wel deden in het verleden)
  woensdag 16 september 2009 @ 16:52:36 #4
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72808238
Juist ik zit er ok aan te denken om mijn onkosten die ik heb te verhalen op UPC .. want mijn legale download duren nu ruim 6 uur voor 1 gig dus ga maar tellen als ik eens 24 gig moet binnen trekken ..

Dit is wel de afschrijfing en stroomkosten die wel mee gaan tellen.
Ach ik heb al jaren last met ze.
Zelf met mijn digi tv heb ik veel last omdat hun zeggen dat mijn kabel te lang zal zijn en dat er maar max tot 3 meter tussen de modem en de ontvanger mag zitten ..
maar in mijn woonkamer zit de aansluiting helemaal aan de andere kant en er is geen mogelijkheid om mijn tv te verplaatsen want dan komt hij voor een deur te staan
Ik hoop ook dat ik zo snel mogelijk mag overstappen ....
Want eigenlijk wil ik nu al weg maar moet volgens UPC nog wachten tot December
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en als je hier dan zelf contact over opneemt kan het zonder problemen maar je jaarcontract gaat dan wel opnieuw in (gelijk de reden waarom ze het niet automatisch doen zoals de adsl providers dat wel deden in het verleden)
Dit is toch pure oplichting dan?Want alleen de nieuwe klanten mogen dan goedkoper ik ben noodgedwongen bij UPC terecht gekomen en dan niets anders dan ellende hebben er van.
ik zit in de omgeving van 010
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_72808385
Ik heb de laatste tijd geen last van afknijpen bij UPC
  woensdag 16 september 2009 @ 16:55:48 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72808411
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik vind niet dat ik dan opnieuw aan een nieuw jaarcontract moet vast komen te zitten, en het groostte probleem daarmee is dat we lid werden ivm die 50% kortingsactie de eerste 6 maanden, en die komt dan te vervallen.

edit: en qua TV-ontvangst ook problemen: monteur langsgekomen (uitststekende gozer trouwens), en die zei ook dat kabels etc prima in orde zijn, dus lag niet aan mijn materiaal, en vervolgens komt er wel een rekening binnen van UPC voor die monteur...(!) Tja(!)
(Maar goed, dat is offtopic)
  woensdag 16 september 2009 @ 17:03:27 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72808755
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

edit: en qua TV-ontvangst ook problemen: monteur langsgekomen (uitststekende gozer trouwens), en die zei ook dat kabels etc prima in orde zijn, dus lag niet aan mijn materiaal, en vervolgens komt er wel een rekening binnen van UPC voor die monteur...(!) Tja(!)
(Maar goed, dat is offtopic)
lol ben dus niet de enige die het over komen is ...

ik had het met de overgang van Windows 98 naar XP.
Belde toen ook op omdat ik geen verbinding meer had of steeds last had van uitvallende internet.
Komt er ook zo'n gast kijken hier alles na gelopen en ook naar UPC gebeld ..

niets kunnen vinden hier stond alles goed al moest die gast toen wel even Windows XP les van mijn krijgen omdat hij er nog nooit mee gewerkt had

Maar achter af was dat UPC ipv een 0 een O had neer gezet
maar wel de kosten verhalen op mij ..

ach ik heb toen wel betaald maar daarna wel een terug voordring geëist dat ik geen internet had door hun fout dus kreeg 2 maand bedragen terug
dat was meer dan ik moest betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')