abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games woensdag 16 september 2009 @ 16:34:14 #103
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72807365
Arma 2, my god wat een buggy game..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72807447
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:32 schreef Misan het volgende:

[..]

Dat maakt geen bal uit toch? als mensen het blijven kopen dan blijft EA de games zo maken. Zodra de inkomsten drastisch dalen (zoals bij NFS) dan gaan ze daar meer energie in stoppen om de game weer aan de wensen van de doelgroep te laten voldoen.
Zie je zelf in hoe belachelijk dit klinkt? Ze verwaarlozen de zaak en na zoveel jaar merken ze dat de verkopen minder worden, waardoor ze er weer energie in gaan stoppen. En vervolgens begint alles weer van voor af aan. Dus ik moet maar op woorden van reviewers afgaan om te concluderen dat de opvolger beter is dan zijn voorganger en ik op de gok maar 50 euro moet uitgeven?
pi_72807581
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef Saekerhett het volgende:
Ander voorbeeld:
Het is toch te schandalig voor woorden dat FIFA bijvoorbeeld jarenlang wordt uitgemelkt. Vooral de pc-versie die zo godsgruwelijk slecht is. Ze veranderen er jarenlang niks aan, updaten de transfers en vragen er weer gewoon 50 euro voor.
En dan komen ze aan met de smoes dat de huidige pc's het niet trekken wanneer het spel hetzelfde zou zijn als op de Xbox en PS3.

Ga toch weg EA, met je oplichterij.
Dus dan download je het maar? Je kan het ook NIET spelen hé? Je bent gewoon een dief.
  woensdag 16 september 2009 @ 16:40:22 #106
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72807644
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:35 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zie je zelf in hoe belachelijk dit klinkt? Ze verwaarlozen de zaak en na zoveel jaar merken ze dat de verkopen minder worden, waardoor ze er weer energie in gaan stoppen. En vervolgens begint alles weer van voor af aan. Dus ik moet maar op woorden van reviewers afgaan om te concluderen dat de opvolger beter is dan zijn voorganger en op de gok maar 50 euro moet uitgeven?
Toch vind ik dat je op basis van een game niet kunt rechtvaardigen om dan gelijk alles maar te downloaden. Als je een game download en je vind het tof, dan moet je geen vrek zijn en gewoon naar de winkel gaan om dat ding te kopen. Er zijn namelijk zat games die echt de moeite waard zijn om aan te schaffen.

En ja EA is gewoon een kutbedrijf waar ze niet weten wat goede games zijn.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72807671
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:38 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Dus dan download je het maar? Je kan het ook NIET spelen hé? Je bent gewoon een dief.
Mag ik misschien zelf tot de conclusie komen dat het een boutspel is door hem te downloaden en niet te kopen?
Ik ben helemaal geen dief. Waar verwijder ik het origineel dan en waardoor lijdt de producent schade door mij?
pi_72807715
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:40 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Toch vind ik dat je op basis van een game niet kunt rechtvaardigen om dan gelijk alles maar te downloaden. Als je een game download en je vind het tof, dan moet je geen vrek zijn en gewoon naar de winkel gaan om dat ding te kopen. Er zijn namelijk zat games die echt de moeite waard zijn om aan te schaffen.
Dat doe ik toch ook? Spellen die ik echt de moeite waard vind, liggen hier origineel. Helaas zijn er dat niet zo heel veel.
pi_72807725
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:35 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zie je zelf in hoe belachelijk dit klinkt? Ze verwaarlozen de zaak en na zoveel jaar merken ze dat de verkopen minder worden, waardoor ze er weer energie in gaan stoppen. En vervolgens begint alles weer van voor af aan. Dus ik moet maar op woorden van reviewers afgaan om te concluderen dat de opvolger beter is dan zijn voorganger en ik op de gok maar 50 euro moet uitgeven?
Dus jij moet spellen kopen op dag 1 voor het volle pond van de reviewers? Je kan natuurlijk ook gewoon een paar weken wachten met kopen en afwachten wat mensen zeggen die wel zo slim/dom zijn geweest om het spel voor het volle pond te halen. Topic valt op deze manier wel een beetje in herhaling
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_72807753
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Mag ik misschien zelf tot de conclusie komen dat het een boutspel is door hem te downloaden en niet te kopen?
Ik ben helemaal geen dief. Waar verwijder ik het origineel dan en waardoor lijdt de producent schade door mij?
Je zegt zelf dat het al jaren kut is en je weet dat het dit jaar niet anders is. Hé waarom hebben ze anders een demo? Maar toch downloaden? Je bent een dief punt uit. Dat gezeik dat het origineel niet weg is moet ook eens ophouden. Je zorgt er voor dat een ontwikkelaar geen geld ontvangt. En moet je eens raden? Volgend jaar is het net zo kut, want iedereen download het toch maar.
pi_72807796
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:42 schreef Tain het volgende:

[..]

Dus jij moet spellen kopen op dag 1 voor het volle pond van de reviewers? Je kan natuurlijk ook gewoon een paar weken wachten met kopen en afwachten wat mensen zeggen die wel zo slim/dom zijn geweest om het spel voor het volle pond te halen. Topic valt op deze manier wel een beetje in herhaling
Jij valt ook in herhaling. Moet ik nou elke keer mijn argumenten weer aanhalen die al lang en breed genoemd zijn?
pi_72807893
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:42 schreef Roflpantoffel het volgende:
Je zorgt er voor dat een ontwikkelaar geen geld ontvangt.
Fout. Ik had het sowieso niet gekocht, ook als illegaal downloaden niet mogelijk was. Waarom besef je dat niet?
pi_72808007
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Fout. Ik had het sowieso niet gekocht, ook als illegaal downloaden niet mogelijk was. Waarom besef je dat niet?
Waarom download je het dan?
pi_72808050
quote:

[..]

Wat is het nut dan van je topic?
Je downloadt het volledige spel als er geen demo voorhanden is en je verwijderd deze als het niet bevalt en als het spel wel bevalt dan koop je het spel? Wat zit je jezelf dan te verdedigen?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_72808053
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Waarom download je het dan?
Dat heb ik al 10x gezegd. Om zelf tot de conclusie te komen of een spel wel of niet goed is.
  woensdag 16 september 2009 @ 16:49:25 #116
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_72808075
quote:

[..]

Omdat dat hoogstwaarschijnlijk niet waar is. Als jij compleet geen spel kon kopiëren/downloaden, had je waarschijnlijk wel meer spellen gekocht.
pi_72808152
Saekerhett hoe oud ben je?
pi_72808170
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat heb ik al 10x gezegd. Om zelf tot de conclusie te komen of een spel wel of niet goed is.
Maar anders had je het toch niet gekocht, dus waarom download je het dan?
pi_72808191
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:49 schreef Tain het volgende:

[..]

Wat is het nut dan van je topic?
Je downloadt het volledige spel als er geen demo voorhanden is en je verwijderd deze als het niet bevalt en als het spel wel bevalt dan koop je het spel? Wat zit je jezelf dan te verdedigen?
Dat er mensen zijn die vinden dat illegaal downloaden hoe dan ook verkeerd is en niet zou mogen. Ik geef aan waarom ik het daar niet mee eens ben. Dit is een discussietopic daarover...
pi_72808237
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:49 schreef Ruis het volgende:

[..]

Omdat dat hoogstwaarschijnlijk niet waar is. Als jij compleet geen spel kon kopiëren/downloaden, had je waarschijnlijk wel meer spellen gekocht.
Dat is gewoon niet waar.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:50 schreef SuperFruitig het volgende:
Saekerhett hoe oud ben je?
Ik snap niet wat dat met het topic te maken heeft, maar mijn profielknop kun je gewoon aanklikken hoor...
pi_72808267
Dubbel.
pi_72808352
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:51 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Maar anders had je het toch niet gekocht, dus waarom download je het dan?
Ik geef het op met jou. Ik val steeds weer in herhaling.
pi_72808356
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat heel veel developers hun game blijven ondersteunen na het uitbrengen, alleen ik heb wel vaak het gevoel dat die mogelijkheid van het uitbrengen van patches ze als een excuus zien om het spel maar af te raffelen en zo snel mogelijk in de winkels te krijgen. Werkt het spel niet naar behoren of is er iets fundamenteels mis? Boeiend, dan wachten we gewoon op de eerste feedback van mensen en fixen het door middel van patch 1.1.

De kwaliteitscontrole is hierdoor wel drastisch slechter geworden, juist omdat iedereen nu internet heeft en patches met 2 klikken te installeren zijn.
Games uitstellen vanwege evt minor bugs is desastreus en zorgt er alleen maar voor dat er uitgesteld word, user support is in dat opzicht een veel betere optie aangezien er dat voor zorgt dat een ontwikkelteam zich voornamelijk op de problemen richt die er spelen ipv dat ze een game anderhalf jaar uitstellen om hem daarna maar te cancelen omdat je door de concurrentie die wel jaarlijks een game uitbrengt je qua graphics/physics net zo erg achterloopt en niemand je game koopt.

Ik download trouwens nauwelijks, niet om de moraalridder uit te hangen, maar puur omdat ik weet dat als ik aan het downloaden ga, ik meer goede games over het hoofd zie vanwege die bugs dan dat ik zou doen als ik ze aanschaf en deze bugs op den duur toch wel opgelost worden, er is genoeg informatie beschikbaar over een game voordat je deze koopt, en als ik deze de volle aanschaf niet waard vind wacht ik totdat deze in de budgetbakken ligt.
pi_72808383
Even een vraag voor Saekerhett:

Je download games om te kijken of het wat voor je is. Zou je een game ook downloaden als er een demo voorhanden is die de eerste 2 levels (of je een uur laat spelen) voor je beschikbaar stelt? En na die periode is het voorbij en moet je het spel kopen?

Of kom je nu met de smoes "Nee dan weet ik niet of ik de eindbaas leuk vind"?
Without me, it's just aweso
pi_72808434
Sommige mensen begrijpen niet alles!

Een voorbeeld : mario kart voor op de ds, eerst gedownload.
Oke, voldeed aan mij verwachtingen, dus op naar de winkel!
Dan is het toch probleem of wel dan?

En dat mensen jap games downloaden en dan gaan patchen naar engels, vinden jullie dat wel normaal?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_72808450
23?

Je komt over als een bedroevend kind van 15 die zijn zakcentjes niet wil uitgeven
pi_72808457
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:54 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik geef het op met jou. Ik val steeds weer in herhaling.
Nee hoor, jij download het spel omdat je weet dat je het niet koopt. En dan ga je toch kijken of je het goed of slecht vind. Maar dan koop je het toch niet. Waarom download je het dan?

Spijtig dat je geen tegenargumenten meer kunt verzinnen, je bent gewoon een dief.
pi_72808520
Saekerhett 1 van de reden waarom mensen zo tegen je reageren is 1 zinnetje uit je OP:
quote:
Ik download omdat de maker sowieso mijn geld niet krijgt.
Gek dat mensen je dan niet geloven dat je toch spellen koopt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_72808620
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:55 schreef Triforce_Courage het volgende:
Even een vraag voor Saekerhett:

Je download games om te kijken of het wat voor je is. Zou je een game ook downloaden als er een demo voorhanden is die de eerste 2 levels (of je een uur laat spelen) voor je beschikbaar stelt? En na die periode is het voorbij en moet je het spel kopen?

Of kom je nu met de smoes "Nee dan weet ik niet of ik de eindbaas leuk vind"?
Dat ligt eraan wat voor spel het is. Een FPS met alleen een singleplayer-verhaal: nee.
Maar een voetbalspel waardoor je dan multiplayer kunt doen: ja.
Dat heeft allemaal met de levensduur van een spel te maken.
Ik ga niet 50 euro lappen voor iets wat ik 10 uur speel en daarna nooit weer.
Ik speel bijna elke dag wel een potje PES 6 (ook multiplayer) en dus is mij die 30 euro wat het kostte bij de intro dit meer dan waard.
  woensdag 16 september 2009 @ 16:59:59 #130
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_72808624
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:58 schreef Tain het volgende:
Saekerhett 1 van de reden waarom mensen zo tegen je reageren is 1 zinnetje uit je OP:
[..]

Gek dat mensen je dan niet geloven dat je toch spellen koopt
Waarschijnlijk bedoelde hij daar eerder mee dat hij verwacht dat de uitgever al het geld krijgt.
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_72808681
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:59 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelde hij daar eerder mee dat hij verwacht dat de uitgever al het geld krijgt.
Uitgevers zijn er ook om spellen te financieren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_72808700
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat voor spel het is. Een FPS met alleen een singleplayer-verhaal: nee.
Ik speel bijna elke dag wel een potje PES 6 (ook multiplayer) en dus is mij die 30 euro wat het kostte bij de intro dit meer dan waard.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. In het geval van een FPS zal ik hem nog een keer stellen aan je.

Als er een demo aanwezig is wat je het eerste level laat spelen van de betreffende FPS (zodat je weet of het wat voor je is) en na dit level is het over. Zou je het spel dan nog downloaden? Want dat doe je nu namelijk wel, haal ik uit je antwoorden..
pi_72808703
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:59 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

Dat dus. Ik bedoel daarmee het downloaden van spellen die ik niet de moeite waard vind om te kopen.
pi_72808762
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:02 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. In het geval van een FPS zal ik hem nog een keer stellen aan je.

Als er een demo aanwezig is wat je het eerste level laat spelen van de betreffende FPS (zodat je weet of het wat voor je is) en na dit level is het over. Zou je het spel dan nog downloaden? Want dat doe je nu namelijk wel, haal ik uit je antwoorden..
Ja, dat doe ik inderdaad. Omdat ik per definitie vind dat een singleplayer-spel zijn geld niet waard is.
pi_72808795
Dus ook al waren er demo's dan zou je blijven downloaden omdat je de game het geld niet waard vind?
pi_72808815
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat is zo'n bullshit redenatie. Stop maar met bier drinken dan, 2 à 3 euro voor een goede 5 minuten plezier is gewoon té duur
Bovendien ga je voorbij aan het kwaliteitsaspect. Ik heb in World of Warcraft meer tijd gestoken per euro dan in Batman Arkham Asylum. Batman is dus (naarverhouding) duurder, maar wel 20x leuker en meer z'n geld waard dan WoW was.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_72808821
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:56 schreef SuperFruitig het volgende:
23?

Je komt over als een bedroevend kind van 15 die zijn zakcentjes niet wil uitgeven
Misschien moet jij maar gewoon wegblijven als je niks beters te zeggen hebt.
Jij komt hiermee over als een kindje van 12.
pi_72808864
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:04 schreef Triforce_Courage het volgende:
Dus ook al waren er demo's dan zou je blijven downloaden omdat je de game het geld niet waard vind?
Ja, hoe vaak moet ik het nog uitleggen? Ik vind het geen 50 euro waard, maar wel 15 minuten wachten om te downloaden en spelen.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:06:47 #139
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_72808904
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik inderdaad. Omdat ik per definitie vind dat een singleplayer-spel zijn geld niet waard is.
het nadeel van MP games is dat je afhankelijk bent van andere gamers, dus als er een week na je aanschaf van de game bijna niemand de game meer online speelt heb je ook weinig aan het MP gebeuren. Puur daar naar gekeken kun je SP in iedergeval altijd spelen
pi_72808921
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:06 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, hoe vaak moet ik het nog uitleggen? Ik vind het geen 50 euro waard, maar wel 15 minuten wachten om te downloaden en spelen.
En met dit antwoord verdwijnt je gehele eerdere argumentatie van:

"Ik download games om te kijken of het wat voor me is bij gebrek aan demo's"
pi_72808926
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Dat is zo'n bullshit redenatie. Stop maar met bier drinken dan, 2 à 3 euro voor een goede 5 minuten plezier is gewoon té duur
Nog zo'n een die bier drinken gaat vergelijken met een spel spelen... Ook dat heb ik al 100x uitgelegd.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:07:56 #142
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_72808957
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:06 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb al mijn games legaal en sommige vrij vlot na release en toch is het ruim 2 jaar geleden dat ik fullprice heb betaald
pi_72808972
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat heb ik bij de meeste online Multi-Player spellen en dan neem ik ook niet de moeite om ze dan wel gratis te kunnen spelen.
pi_72808996
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:07 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

En met dit antwoord verdwijnt je gehele eerdere argumentatie van:

"Ik download games om te kijken of het wat voor me is bij gebrek aan demo's"
Waarom? Dat heeft direct met elkaar te maken. Ik download om te kijken of het wat is? Zo ja, is het dan iets om 50 euro voor uit te geven of om illegaal uit te spelen en daarna nooit weer aan te raken?

Wat is daar zo moeilijk aan?
  woensdag 16 september 2009 @ 17:09:00 #145
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_72809004
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:07 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nog zo'n een die bier drinken gaat vergelijken met een spel spelen... Ook dat heb ik al 100x uitgelegd.
hij past de vergelijking van plezier per uur/minuut/dag/whatever toe op bier wat jij op games toepast om een breder beeld te krijgen
pi_72809070
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:08 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Waarom? Dat heeft direct met elkaar te maken. Ik download om te kijken of het wat is? Zo ja, is het dan iets om 50 euro voor uit te geven of om illegaal uit te spelen en daarna nooit weer aan te raken?

Wat is daar zo moeilijk aan?
Je hebt dus niet op zitten letten bij mijn vraag.. Ik vroeg je of je ook zou downloaden als er demo's voorhanden waren die je konden vertellen of het wat is of niet. Jou antwoord was ja, want er zijn bepaalde genres die je het geld niet waard vind..

Dus het argument "ik download om te kijken of het wat is" gaat in deze niet op, aangezien de betreffende gratis demo's je dit konden vertellen..
pi_72809104
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:09 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

hij past de vergelijking van plezier per uur/minuut/dag/whatever toe op bier wat jij op games toepast om een breder beeld te krijgen
Alleen gaat die vergelijking niet op, omdat je niet kunt beslissen of je na 4 biertjes de 8 euro wel of niet waard vond.
pi_72809181
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:10 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alleen gaat die vergelijking niet op, omdat je niet kunt beslissen of je na 4 biertjes de 8 euro wel of niet waard vond.
Hoezo niet? je kan toch van elk produkt een prijs/kwaliteits verhouding maken?
pi_72809185
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:10 schreef Triforce_Courage het volgende:
Dus het argument "ik download om te kijken of het wat is" gaat in deze niet op, aangezien de betreffende gratis demo's je dit konden vertellen..
Goed, wat SP-games betreft niet dus.
pi_72809220
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Goed, wat SP-games betreft niet dus.
Maar je download ze wel? Alleen dus niet om te kijken of het wat voor je is of niet..
pi_72809254

backfire topique
pi_72809280
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Hoezo niet? je kan toch van elk produkt een prijs/kwaliteits verhouding maken?
Tuurlijk kan dat, maar bier kun je niet gratis proberen en weer weggooien als het niet bevalt. Daar betaal je gewoon direct voor.
pi_72809316
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Maar je download ze wel? Alleen dus niet om te kijken of het wat voor je is of niet..
Jawel. Als hij bevalt, speel ik hem uit. Bevalt hij niet, verwijder ik hem weer. Moeilijk he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')