abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72803577
Omdat er in ieder topic wel weer een discussie is of het wel of niet rechtvaardig is om illegaal games te downloaden (bv. het laatste NFS Shift-topic), is het misschien handig om dit centraal te houden en een discussie te starten.

Persoonlijk standpunt
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Ik download omdat de maker sowieso mijn geld niet krijgt. Stel dat illegaal downloaden volstrekt onmogelijk was, dan nog had ik het niet gekocht. Een uitzondering zijn spellen die ik heel erg goed vind, die ik jarenlang speel, multiplayer heeft en die voor een redelijke prijs verkocht worden. Zo heb ik veel PES-versies gewoon origineel liggen, omdat dat gewoon steengoede spellen zijn die iets van 25-30 euro kosten bij de introductie. Maar ik weiger om 50 euro voor bv. NFS Shift te betalen als dit weer de zoveelste flop is.

Bovendien kent iedereen dit plaatje wel:

Daar ben ik het geheel mee eens. De maker van een spel merkt er niets van als ik het spel wel of niet download, ik koop het namelijk (zeer waarschijnlijk) toch niet. Dus waarom dan niet uitproberen?

Algemeen
Ga niet schelden op elkaar (moraalridder , dief ) etc., maar houd het netjes en kom met argumenten in plaats van in de rondte te schreeuwen. Ik probeer een discussie te starten, alleen als het alleen maar getroll is, dan heeft het weinig zin.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:59:05 #2
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_72803608
Het downloaden is toch niet strafbaar?
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:59:39 #4
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_72803611
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef TeleluvR het volgende:
dief!
pi_72803619
Het is ook geen diefstal, het is derving.
pi_72803641
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het downloaden is toch niet strafbaar?
Downloaden van films en muziek is legaal, software is illegaal. Maar de kans dat je strafbaar gesteld wordt, is zeer klein / niet aanwezig.
pi_72803671
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:00 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Downloaden van films en muziek is legaal, software is illegaal. Maar de kans dat je strafbaar gesteld wordt, is zeer klein / niet aanwezig.
En als je op het matje geroepen gaat worden mag je een bedrag betalen wat 3 keer de waarde is van het bedrijf wat het eist.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:01:45 #8
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_72803672
quote:
helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Kosten ze al jaren. Non argument dus.
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 15:02:00 #9
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_72803675
Ik ben pro downloaden Simpelweg omdat ik een spel wil proberen voor ik het koop en een demo in 9 van de 10 gevallen een vertekend beeld geeft. Als een spel mij echt bevalt koop ik het alsnog
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 16 september 2009 @ 15:02:15 #10
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_72803679
Ik heb helaas geen geld om alle games te kopen die ik wil spelen

Daarom dus ik ook nog wel eens wat downloaden
Do androids dream of electric sheep?
pi_72803700
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:01 schreef Ruis het volgende:

[..]

Kosten ze al jaren. Non argument dus.
Ik download ze dan ook al jaren.
pi_72803702
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben pro downloaden Simpelweg omdat ik een spel wil proberen voor ik het koop en een demo in 9 van de 10 gevallen een vertekend beeld geeft. Als een spel mij echt bevalt koop ik het alsnog
Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_72803719
quote:
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?
pi_72803735
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.
Ik hoor die argumenten alleen maar, ik geloof er geen reet van.
pi_72803747
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?
Als aanvulling op wat ik hierboven zei ben ik het hier mee eens.
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Games woensdag 16 september 2009 @ 15:04:59 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72803773
Daar heb je toch een Xbox360 voor..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72803797
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Daar heb je toch een Xbox360 voor..
En voor de Xbox 360 zijn illegale games een utopie.

Oh wacht...
  woensdag 16 september 2009 @ 15:06:05 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72803803
Voor PSP, DS en PC: ja. Voornamelijk omdat ik zeer zeer zelden op die systemen speel.
Sowieos voor de PC wil ik eerst goed checken of het wel wil draaien op mijn systeem, want dat is altijd wer afwachten...)

Voor de 'echte' console koop ik de games gewoon (maar dan wel importeren, want is veel goedkoper dan de belachelijke prijzen hier in de winkel)
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 15:06:22 #19
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_72803818
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nou pak je echt een verkeerd voorbeeld Unreal vind ik niet zo leuk.

Sims 3 heb ik gedownload, paar uur gespeeld, niet meer aangeraakt.
Anno 1404 had mijn vriend gekocht en ik vond het zo leuk dat ik het zelf wilde hebben - en dus gekocht. Heb zelfs nog met de Tagesmensjes zitten mailen omdat ik mijn eigen key wilde gebruiken ipv die van m'n vriend.
With four other people
And aliens
pi_72803820
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
Omdat er in ieder topic wel weer een discussie is of het wel of niet rechtvaardig is om illegaal games te downloaden (bv. het laatste NFS Shift-topic), is het misschien handig om dit centraal te houden en een discussie te starten.

Persoonlijk standpunt
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Ik download omdat de maker sowieso mijn geld niet krijgt. Stel dat illegaal downloaden volstrekt onmogelijk was, dan nog had ik het niet gekocht. Een uitzondering zijn spellen die ik heel erg goed vind, die ik jarenlang speel, multiplayer heeft en die voor een redelijke prijs verkocht worden. Zo heb ik veel PES-versies gewoon origineel liggen, omdat dat gewoon steengoede spellen zijn die iets van 25-30 euro kosten bij de introductie. Maar ik weiger om 50 euro voor bv. NFS Shift te betalen als dit weer de zoveelste flop is.
Games zijn niet duurder geworden in de loop der jaren, eerder goedkoper.
quote:
Bovendien kent iedereen dit plaatje wel:

[ afbeelding ]

Daar ben ik het geheel mee eens. De maker van een spel merkt er niets van als ik het spel wel of niet download, ik koop het namelijk (zeer waarschijnlijk) toch niet. Dus waarom dan niet uitproberen?
Dus schilderijen vervalsen, boeken kopiëren, geld namaken, etc. moet allemaal kunnen?
pi_72803847
Ja. Want ik ben een hebberige europeaan die het zo goedkoop mogelijk wil hebben. Daarbij kan je het downloaden dus doe ik het. Ja, ik kan ook een sigarenboer overvallen, maar dat is veel meer inspanning. Dit gaat lekker makkelijk. En ik betaal al aan een dikke internetverbinding.

Voor echte leuke spellen betaal ik overigens gewoon. Half life (voor counter strike) en world of warcraft. Overige spellen down ik speel ik en delete ik..
Today we lived a thousand years
All we have is now
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2009 @ 15:07:42 #22
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_72803850
Overigens ben ik geen heilig boontje en heb ik weldegelijk illegaal gedownloade games op mijn pc staan
With four other people
And aliens
pi_72803851
Natuurlijk mag het niet, en je kan lullen wat je wilt, maar dat is alleen maar om het voor jezelf goed te praten.

Het mag niet, maar ik doe het wel. Dat is gewoon eerlijk.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:08:40 #24
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_72803882
quote:
... tegen de tijd dat het in de ¤5,- bak ligt jah

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-of-6Billion op 16-09-2009 15:11:53 (dikketyfustypo) ]
I follow you......but not on Twitter
pi_72803916
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:06 schreef Misan het volgende:

[..]

Games zijn niet duurder geworden in de loop der jaren, eerder goedkoper.
Misschien, maar ook slechter. Vooral op de pc komt de ene brakke port naar de andere tevoorschijn, krijg je vaak een beta-spel dat na 20 patches eindelijk een keer fatsoenlijk loopt, terwijl je dan inmiddels 1,5 jaar verder bent en het spel inmiddels in de budgetbak van de FRS ligt...
quote:
Dus schilderijen vervalsen, boeken kopiëren, geld namaken, etc. moet allemaal kunnen?
Appels en peren. Niemand heeft er last van als ik een spel download. Dit in tegenstelling tot de dingen die jij noemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')