Downloaden van films en muziek is legaal, software is illegaal. Maar de kans dat je strafbaar gesteld wordt, is zeer klein / niet aanwezig.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het downloaden is toch niet strafbaar?
En als je op het matje geroepen gaat worden mag je een bedrag betalen wat 3 keer de waarde is van het bedrijf wat het eist.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Downloaden van films en muziek is legaal, software is illegaal. Maar de kans dat je strafbaar gesteld wordt, is zeer klein / niet aanwezig.
Kosten ze al jaren. Non argument dus.quote:helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Ik download ze dan ook al jaren.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:01 schreef Ruis het volgende:
[..]
Kosten ze al jaren. Non argument dus.
Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben pro downloadenSimpelweg omdat ik een spel wil proberen voor ik het koop en een demo in 9 van de 10 gevallen een vertekend beeld geeft. Als een spel mij echt bevalt koop ik het alsnog
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben pro downloadenSimpelweg omdat ik een spel wil proberen voor ik het koop en een demo in 9 van de 10 gevallen een vertekend beeld geeft. Als een spel mij echt bevalt koop ik het alsnog
Ik hoor die argumenten alleen maar, ik geloof er geen reet van.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.
Als aanvulling op wat ik hierboven zei ben ik het hier mee eens.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?
En voor de Xbox 360 zijn illegale games een utopie.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Daar heb je toch een Xbox360 voor..
Nou pak je echt een verkeerd voorbeeldquote:Op woensdag 16 september 2009 15:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?
Games zijn niet duurder geworden in de loop der jaren, eerder goedkoper.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
Omdat er in ieder topic wel weer een discussie is of het wel of niet rechtvaardig is om illegaal games te downloaden (bv. het laatste NFS Shift-topic), is het misschien handig om dit centraal te houden en een discussie te starten.
Persoonlijk standpunt
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Ik download omdat de maker sowieso mijn geld niet krijgt. Stel dat illegaal downloaden volstrekt onmogelijk was, dan nog had ik het niet gekocht. Een uitzondering zijn spellen die ik heel erg goed vind, die ik jarenlang speel, multiplayer heeft en die voor een redelijke prijs verkocht worden. Zo heb ik veel PES-versies gewoon origineel liggen, omdat dat gewoon steengoede spellen zijn die iets van 25-30 euro kosten bij de introductie. Maar ik weiger om 50 euro voor bv. NFS Shift te betalen als dit weer de zoveelste flop is.
Dus schilderijen vervalsen, boeken kopiëren, geld namaken, etc. moet allemaal kunnen?quote:Bovendien kent iedereen dit plaatje wel:
[ afbeelding ]
Daar ben ik het geheel mee eens. De maker van een spel merkt er niets van als ik het spel wel of niet download, ik koop het namelijk (zeer waarschijnlijk) toch niet. Dus waarom dan niet uitproberen?
... tegen de tijd dat het in de ¤5,- bak ligt jahquote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Misschien, maar ook slechter. Vooral op de pc komt de ene brakke port naar de andere tevoorschijn, krijg je vaak een beta-spel dat na 20 patches eindelijk een keer fatsoenlijk loopt, terwijl je dan inmiddels 1,5 jaar verder bent en het spel inmiddels in de budgetbak van de FRS ligt...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Games zijn niet duurder geworden in de loop der jaren, eerder goedkoper.
Appels en peren. Niemand heeft er last van als ik een spel download. Dit in tegenstelling tot de dingen die jij noemt.quote:Dus schilderijen vervalsen, boeken kopiëren, geld namaken, etc. moet allemaal kunnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |