abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 22:23:35 #26
45833 crew  Fogel
pi_72822618
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Buitenlanders krijgen een transactievoorstel, wat door de officier van justitie is samengesteld, meestal belt de agent in kwestie even met de officier, legt het verhaal uit, en dan noemt de officier een bedrag. Ik neem aan dat daar ook een stukje administratiekosten in verwerkt zit.
Wat is de definitie van een buitenlander?
Ikzelf ben Nederlander, maar woon niet in Nederland (en ben dus ook uitgeschreven). Andersom kan ook... iemand die wel in Nederland woont (en ingeschreven is) en een andere nationaliteit heeft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 16 september 2009 @ 22:28:11 #27
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_72822859
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wat is de definitie van een buitenlander?
Ikzelf ben Nederlander, maar woon niet in Nederland (en ben dus ook uitgeschreven). Andersom kan ook... iemand die wel in Nederland woont (en ingeschreven is) en een andere nationaliteit heeft.
Mensen die niet in Nederland geregistreerd staan als inwoner. De nationaliteit doet er in dit geval niet toe.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_72839147
Het gaat idd om zgn "niet-ingezetenen": mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats in nederland
Mu!
pi_72841524
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:42 schreef Civilian het volgende:
Vorige week heb ik een boete betaald, kreeg ik vandaag ineens 6 euro teruggestord omdat ik dat teveel betaald zou hebben
Heb 't nagekeken en heb toch echt 't exacte bedrag overgemaakt. Blijkbaar wilde ze niet dat ik de administratie kosten betaal ofzo
En dan krijg je over een paar weken zeker ineens het verzoek om die 6 euro over te maken, verhoogd met nog eens 6 euro administratiekosten en 37 euro incassokosten...
  Moderator donderdag 17 september 2009 @ 16:16:39 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72843144
Contant betalen mag niet, tenzij je niet in Nederland woont of geen vast woon- of verblijfplaats hebt.
Dan moet je direct contant betalen.

Dus, TS, je maakt geen schijn van kans.
pi_72846658
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:50 schreef SingleCoil het volgende:
Maar afgelopen weekeinde was het weer raak, een motormuisje dat nét zo lang ommijn auto met aanhnger heen liep en papieren controleerde tot hij (na een half uur!) uiteindelijk had vastgesteld dat het kabeltje van de afbreekrem van de aanhanger over de dissel heen liep in plaats van er onderdoor, dus 60 euro boete!
Dit is... triest.
  donderdag 17 september 2009 @ 20:27:16 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72852188
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dit is... triest.
Ik zie het al helemaal voor me bij wegmisbruikers..

"zeg Koos, nu zijn er mensen die zeggen dat ze niet weten dat dat draadje op een bepaalde manier om de dissel moet omdat dat niet in hun instructieboekje staat. Zoiets kun je toch ook haast niet weten?"
"Ja, nee, die mensen moeten begrijpen dat <insert betweterig zwamverhaal>"
Vampire Romance O+
pi_72854294
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me bij wegmisbruikers..

"zeg Koos, nu zijn er mensen die zeggen dat ze niet weten dat dat draadje op een bepaalde manier om de dissel moet omdat dat niet in hun instructieboekje staat. Zoiets kun je toch ook haast niet weten?"
"Ja, nee, die mensen moeten begrijpen dat <insert betweterig zwamverhaal>"
Sommige dingen moet je gewoon op een normale manier oplossen. Gewoon dat draadje goed doen en weer doorkarren.
pi_72854677
Ja, dat had ik dus eigenlijk ook verwacht. Ik kreeg een hele lezing over waarom dat kabeltje beter werkt als je het onderlangs laat lopen, en hoe je het beste slijtage kunt voorkomen als het kabeltje zól ang is dat het over grond loopt (dat was dus de reden dat we 'm altijd over de dissel heen deden), ik vond een bekeuring dan ook echt onredelijk.
Hij niet dus, en hij had de pet op. Jammer dan. Ter compensatie ben ik inmiddels een keer of 10 door het rode licht gereden
Mu!
pi_72855044
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat had ik dus eigenlijk ook verwacht. Ik kreeg een hele lezing over waarom dat kabeltje beter werkt als je het onderlangs laat lopen, en hoe je het beste slijtage kunt voorkomen als het kabeltje zól ang is dat het over grond loopt (dat was dus de reden dat we 'm altijd over de dissel heen deden), ik vond een bekeuring dan ook echt onredelijk.
Hij niet dus, en hij had de pet op. Jammer dan. Ter compensatie ben ik inmiddels een keer of 10 door het rode licht gereden
ik hoop toch niet dat de methode van inkorten was een lusje erin te maken.
want dat werd bij ons ook afgekeurd, dat zou de breeksterkte beinvloeden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_72865423
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:25 schreef densmee het volgende:

[..]

ik hoop toch niet dat de methode van inkorten was een lusje erin te maken.
want dat werd bij ons ook afgekeurd, dat zou de breeksterkte beinvloeden
Hmmm...bij ons liet de motormuis zien dat als je het kabeltje een beetje opdraait er vanzelf een lus in komt, zodat 'ie niet over de grond zou slepen...

Misschien toch eerst maar eens precies uitzoeken hoe het nou moet...
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')