De termijn waarvan tevoren moet worden vrijgevraag dis niet wettelijk vastgelegd, maar moet redelijk zijn. Twee weken is in de praktijk redelijk te noemen.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:56 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat mieks zegt; wij moeten het tussen 31/12 en 01/04 April inplannen voor het gehele jaar. Dus 3 maanden vantevoren is niet echt vroeg te noemen daarbij is de Decembermaand populair om vrij te nemen en bestaat er een dikke kans dat 9 van jouw 15 collega's die week/weken ook vrij willen hebben waarbij productie dus wel in gevaar komt.
In de sector van TS wellicht, maar bij ons in ieder geval niet. Daarbij is bij ons de werkdruk zodanig dat maximaal het halve team op vakantie kan voordat we echt in de problemen komen. Maar goed, dat is allemaal intern afgekaart bij ons, geen idee hoe het bij TS zit.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
De termijn waarvan tevoren moet worden vrijgevraag dis niet wettelijk vastgelegd, maar moet redelijk zijn. Twee weken is in de praktijk redelijk te noemen.
Daarnaast maakt het niets uit of er al 9 collega's vrij zijn. Dat is geen zwaarwegende reden genoeg, die collega's kunnen immers worden vervangen door (bv.) uitzendkrachten.
Klacht neerleggen bij Ernst Moonen.quote:Op woensdag 16 september 2009 06:25 schreef Noin het volgende:
Stel ikw erk bij Stork en we hebben het nu ineens weer zo druk dat we hetw erk niet aan kunnen.
Ik heb bij mijn chef aangegeven dat ik met de Kerst een chalet wilde huren in Frankrijk, en daar moet ik ruim op tijd voor boeken. Dus: beste chef, ik ga week 52 op vakantie.
Krijg ik als antwoord terug dat ik waarschijnlijk geen vakantie krijg want het is te druk. Ik werk op een afdeling met 15 man.
Mag een werkgever dat zomaar stellen? Als ik 3 maanden vantevoren aangeef dat ik week X vrij wil kunnen ze dat normaal gesproken toch helemaal niet weigeren?
Ik snap dat als ik vandaag zeg dat ik morgen 3 weken vrij heb dat ze dan zoiets hebben van: ja ammehoela dat had je wat eerder moeten zeggen. Maar het gaat om 1 (heeeeel misschien 2) weken, en pas over 3 maanden. Of heeft een werkgever hier een soort veto-recht in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |