Ik heb het niet gezien, maar had dat nadenken niet allang gebeurd moeten zijn? Dan hadden er nu beslissingen genomen kunnen worden. Jaja, zorgvuldig blablabla ntuurlijk. Nee, poldergepruts!quote:Op woensdag 16 september 2009 00:03 schreef zoost het volgende:
Ik vond Wouter Bos zijn verhaal bij P&W wel wat hebben. Neem de tijd om na te denken, alle opties open. Niet echt een politieke agenda. Maar wel verstandig. Ben benieuwd met wie hij praat allemaal. In een democratie vind ik dat wel nuttig om te weten. Maar, een goed idee om alle opties open te houden.
Omdat we ( bijna ) allemaal TE DUUR wonen!quote:Op woensdag 16 september 2009 00:33 schreef Remon het volgende:
hij weet het mooi te vertellen ja maar wat is nieuw.
ze hebben die tijd om na te denken al lang gehad!
Een jaar gelden begon dit circus wat hebben ze tot op heden gedaan??
Enkelt nog meer jan modaal uitknijpen want dat is het makkelijkste dat is e grootste groep mensen.
En dan trots zijn omdat hij de hypotheek rente aftrek open wil breken?
Nee daar schieten we wat mee op, dan kan niemand meer zijn huis betalen. goed bezig wouter...
Dat weet hij nog niet, daar moet hij over nadenken. Wat moet hij doen dan. Hij had geen idee....zoals bijna iedereen met betrekking tot deze crisis. De gedachten aan de jaren 30 maakt hem voorzichtig denk ik, wat ik op prijs stel.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:33 schreef Remon het volgende:
hij weet het mooi te vertellen ja maar wat is nieuw.
ze hebben die tijd om na te denken al lang gehad!
Een jaar gelden begon dit circus wat hebben ze tot op heden gedaan??
Enkelt nog meer jan modaal uitknijpen want dat is het makkelijkste dat is e grootste groep mensen.
Hulde aan Bos de man die de graaiers de banken uit de brand hielp en de burger met een miljarden schuld opzadelt.quote:Op woensdag 16 september 2009 01:16 schreef remlof het volgende:
En hij wil koste wat kost de partijpolitiek erbuiten houden. Niets dan hulde voor Bos en de manier waarop hij tot nu toe de crisis aanpakt.
Ja, want hij had beter de banken kunnen laten vallen, dan waren de burgers dik tevreden.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hulde aan Bos de man die de graaiers de banken uit de brand hielp en de burger met een miljarden schuld opzadelt.
In elk geval zitten de oude bank directies thuis op hun miljoenen bonussen een win win situatie voor de banken. Of 10-0 voor hun. En banken weten nu dat ze kunnen doen wat ze willen wat het klootjes volk betaald het allemaal wel.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:04 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, want hij had beter de banken kunnen laten vallen, dan waren de burgers dik tevreden.
Die bankiers zijn in dit geval ook een stelletje zakkenwassers, maar dat neemt niet weg dat Bos zo heeft moeten handelen, omdat anders miljoenen mensen zwaar in de problemen kwamen.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval zitten de oude bank directies thuis op hun miljoenen bonussen een win win situatie voor de banken. Of 10-0 voor hun. En banken weten nu dat ze kunnen doen wat ze willen wat het klootjes volk betaald het allemaal wel.
Dat snap ik ook wel maar die problemen komen er dus blijkbaar desondanks. En de verantwoordelijken blijven helemaal buiten schot.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:10 schreef peristilius het volgende:
[..]
Die bankiers zijn in dit geval ook een stelletje zakkenwassers, maar dat neemt niet weg dat Bos zo heeft moeten handelen, omdat anders miljoenen mensen zwaar in de problemen kwamen.
De problemen worden wel over een veel groter tijdsinterval verdeeld en opgevangen, dat de verantwoordelijken buiten schot blijven is een beetje jammer, maar ik denk dat de wet het moeilijk maakt om die echt te straffen.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel maar die problemen komen er dus blijkbaar desondanks. En de verantwoordelijken blijven helemaal buiten schot.
Wat natuurlijk onzin is want wetten kun je aanpassen. Het is gewoon ons kent ons, oude jongens krentenbrood, old boys network wat die lui buiten schot houd.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:15 schreef peristilius het volgende:
[..]
maar ik denk dat de wet het moeilijk maakt om die echt te straffen.
quote:Op woensdag 16 september 2009 02:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hulde aan Bos de man die de graaiers de banken uit de brand hielp en de burger met een miljarden schuld opzadelt.
Ik denk dat het iets met het CDA te maken heeft, die hebben het niet zo op vooruitgang.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:22 schreef Sachertorte het volgende:
Het is verstandig niet als een blinde kip maatregelen te nemen, en het is lovenswaardig om heilige huisjes bespreekbaar te maken. Alleen: waarom is dat niet allemaal al veel eerder gebeurd? De analyses liggen er ook al lang. Als nu eindelijk ook serieus wordt doorgepakt zal ik dit kabinet alle lof toezwaaien, ik ben alleen niet erg optimistisch.
Goed gemotiveerd verhaal!quote:Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef antonwachter het volgende:
Bos is gewoon een landverrader die de staatsschuld opblaast tot mythische proporties.
Klopt. Er wordt nu wel veel gezeurd over de paarse kabinetten, maar die hebben op een aantal gebieden (o.a. euthanasie, homohuwelijk) vooruitgang geboekt die nooit mogelijk was geweest als het CDA in de regering had gezeten.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets met het CDA te maken heeft, die hebben het niet zo op vooruitgang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |