abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72788323
Ik vroeg me af of hier ook freelancers of zelfstandig leveranciers zijn die zich bezighouden met internationale handel.

In vele landen heeft Nederland een goede naam op het gebied op distributie en productie (in bepaalde sectoren). Momenteel ben ik druk bezig een internationaal netwerk op poten te zetten en heb echt alle kansen hier (Zit op de Helsinki business college). Ben al in gesprek geweest met een Zuid-Koreaan en een Mexicaan die eventueel wel geinteresseerd zijn om het één en ander te importeren uit NL. Maar zit toch nog met een aantal vragen:

• Krijg je makkelijk een lening van de bank om de eerste investering te financieren? Stel die Mexicaan vindt een afnemer die gelijk 1000 persmachines nodig heeft. Als het voor beide partijen rendabel is om die transactie te doen kan ik dan direct een passende lening regelen?
  • Hoe zit het belastingtechnisch als ik wil exporteren naar een niet-EU land?
  • Aan welke voorwaarden moet je voldoen als je als tussenhandelaar of leverancier geregistreerd wilt worden?
  • pi_72789539
    weinig avonturiers hier.. Of zitten we allemaal gevangen in doodlopende baantjes?
    pi_72791905
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 00:11 schreef Leonidas82 het volgende:
    weinig avonturiers hier.. Of zitten we allemaal gevangen in doodlopende baantjes?
    nou nou, niet iedereen zit om half twaalf 's nachts Fok af te struinen voor investeringsopportunities.

Ga jij je maar fijn inlezen in hoe de banken nu met krediet verstrekken omgaan, dan ga ik naar mijn 'doodlopende' baantje toe, ok?
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_72791997
    Ik lees 'mexicaan' en 'zuid-koreaan' en dus hebben we het hier over vooruitbetalingen.
    Als ze al niet 100% vooruit willen betalen, dan toch in ieder geval 70 a 75 procent. In dat geval is de kostprijs al betaald en hoef je dus geen financiering te hebben. Als je er minder aan verdient, is mijn advies 'niet doen'.
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
    pi_72792001
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 23:36 schreef Leonidas82 het volgende:

• Krijg je makkelijk een lening van de bank om de eerste investering te financieren?
  • Kort antwoord? Nee

Banken zijn op dit moment niet makkelijk met leningen.
    pi_72792008
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 23:36 schreef Leonidas82 het volgende:
    Ik vroeg me af of hier ook freelancers of zelfstandig leveranciers zijn die zich bezighouden met internationale handel.
    quote:
    In vele landen heeft Nederland een goede naam op het gebied op distributie en productie (in bepaalde sectoren). Momenteel ben ik druk bezig een internationaal netwerk op poten te zetten en heb echt alle kansen hier (Zit op de Helsinki business college). Ben al in gesprek geweest met een Zuid-Koreaan en een Mexicaan die eventueel wel geinteresseerd zijn om het één en ander te importeren uit NL.
    Als ik handel zou hebben gehad van iedereen die 'eventueel geïnteresseerd' was, dan was ik nu schathemeltjerijk geweest.
    quote:
    Maar zit toch nog met een aantal vragen:

• Krijg je makkelijk een lening van de bank om de eerste investering te financieren? Stel die Mexicaan vindt een afnemer die gelijk 1000 persmachines nodig heeft. Als het voor beide partijen rendabel is om die transactie te doen kan ik dan direct een passende lening regelen?
  • Zie reactie hierboven van mij. Daarnaast, waarom zou de bank jou geld gaan lenen als er geen onderpand is?
    quote:
  • Hoe zit het belastingtechnisch als ik wil exporteren naar een niet-EU land?
  • Die vraag moet je verduidelijken. Wat leer je eigenlijk op dat 'business college'?
    quote:
  • Aan welke voorwaarden moet je voldoen als je als tussenhandelaar of leverancier geregistreerd wilt worden?
  • Waar denk jij dat ze een status 'tussenhandelaar' of 'leverancier' registreren?
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')