abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72784932
Hey allen!

Een vriend van mij heeft een antikraakpandje aangeboden gekregen en het leuk mij ook wel leuk om daar te wonen.

Nu is mijn vraag: Heb ik recht op stufi(uitwonend) in een anti kraak pand wat NIET op mijn naam staat(staat dan op zijn naam)?

Thnx!
De enige echte.
pi_72784991
Je hebt alleen recht op uitwonende studiefinanciering als je op het adres ingeschreven staat bij de gemeente. Je hoeft dus niet noodzakelijkerwijs op het contract van de antikraakvereniging te staan, hoewel dat waarschijnlijk wel tegen hun regels in gaat.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72785084
Dus ik zou me alleen maar moeten inschrijven op dat adres?
De enige echte.
pi_72785104
Ja
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_72785184
Ja
pi_72785201
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:25 schreef Rnie het volgende:
Jups, en dan hopen dat de antikraakvereniging daar niet achter komt. De meeste van dat soort antikraakmaatschappijen hebben de regel dat je niet zomaar mensen in je pand mag laten wonen waar zij niets van af weten. Daar voeren ze ook controles op uit. Ze zijn echter wel verplicht deze controles vooraf te melden.
pi_72786809
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:25 schreef Rnie het volgende:
Ja, maar ik weet niet waar het is, maar moet je niet als je je gaat inschrijven bij de gemeente óf een huurcontract óf een koopcontract óf een verklaring van de eigenaar (NIET de huurder, anti-kraakvereniging dus!!) dat je er mag wonen overleggen?

Behalve dat je dus eerst moet kijken of het überhaupt mag van de anti-kraakvereniging, zou ik ook even kijken wat de voorwaarden voor inschrijving bij de gemeente is.
pi_72787294
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:00 schreef Charli het volgende:

[..]

Ja, maar ik weet niet waar het is, maar moet je niet als je je gaat inschrijven bij de gemeente óf een huurcontract óf een koopcontract óf een verklaring van de eigenaar (NIET de huurder, anti-kraakvereniging dus!!) dat je er mag wonen overleggen?

Behalve dat je dus eerst moet kijken of het überhaupt mag van de anti-kraakvereniging, zou ik ook even kijken wat de voorwaarden voor inschrijving bij de gemeente is.
TS kan zich inschrijven bij de gemeente als de hoofdbewoner het contract meeneemt en toestemming geeft.
pi_72793578
Echt waar? Hier in Utrecht niet, namelijk . Je moet echt een verklaring van de eigenaar gaan halen, anders heb je echt pech.
pi_72812066
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:39 schreef Charli het volgende:
Echt waar? Hier in Utrecht niet, namelijk . Je moet echt een verklaring van de eigenaar gaan halen, anders heb je echt pech.
Oh, dan verschilt het kennelijk per gemeente. Dat wist ik niet, ben uitgegaan van mijn gemeente waar het wel kan. Dan was ik een beetje snel met mijn conclusie.
pi_73594988
*Topic schop*

Helaas is dit pand niet doorgegaan maar nu hebben wij een ander pand aangeboden gekregen: een groot herenhuis met 8 (let wel) 8 kamers...wij gaan daar wonen onder verantwoordelijkheid van een makelaar(kennis). Wij hoeven dus geen huur te betalen. alleen kosten voor je gas,water,licht electriciteit etc...Geld de regel hier alsnog? Ik sta dan wel ingeschreven maar betaal geen huur. Ik ben dus uitwonend. dus wel recht op een uitwonende stufi?
De enige echte.
pi_73595167
Gaat om waar je ingeschreven staat. klaar.
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')