abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72781556
Ik vraag mij dus af hoe vaak kinderen tegenwoordig bij opa en oma logeren. Vroeger ging ik namelijk alleen in de zomervakanties naar mijn grootouders.
Mijn ouders willen mijn zoontje een keer in de maand te logeren hebben maar aangezien hij ook om het weekend bij zijn vader is vind ik dit nogal veel.
Hoe doen jullie dat?
pi_72781785
Als je er goede band met je ouders heeft.. dan zou ik het doen.. voor zijn plezier..
Je zou intussen zelf met je liefje elders gaan doen.. goed voor je relaties..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 21:22:46 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_72781934
de 1 alleen als ze zin heeft in de mei vakantie, de ander nooit
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72782182
Hoi,

Mijn zoon is nu 3 keer wezen logeren bij mijn moeder.
Het is ook handig hoe vaker je kind laat logeren vanaf de geboorte is de kans groot dat je kind ook minder last heeft van heimwee.
Mijn kind mag nu alleen nog maar bij mijn moeder logeren omdat hij nog maar een baby is en als hij wat ouder is kan hij ook bij anderen mensen logeren.
Zodat je bijv een lang weekend weg kan met zijn 2.
Het is wel zo hij mag bij iedereen logeren en komen spelen van de familie behalve bij mijn schoon ouders.
pi_72782313
Mijn dochter van 2 gaat regelmatig bij mijn (schoon)ouders logeren. Ze hebben er allemaal plezier in en waarom dan niet? Soms is het 3x per maand een nachtje en soms 2 maanden niet.
pi_72782319
mijn ouders en schoonouders hebben niets te willen daarin...
klinkt harder dan ik het bedoel hoor, mijn dochter mag straks heus wel bij haar opa's en oma's gaan logeren, maar de (schoon)ouders hoeven naar onze mening geen eisen te gaan stellen als dat ze hun kleinkind 1 keer per maand te logeren willen hebben.

Maar goed, dat zal verder vast voor iedereen persoonlijk zijn enzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72782462
Ons zoontje van 14 mnd slaapt gemiddeld 1 keer per maand bij een van de beide opa's en oma's, maar dat is dan omdat wij dan een feestje oid hebben en niet omdat zij dat eisen.
Ze staan wel altijd te trappelen sturen ons het liefst elke week naar Parijs , maar zomaar omdat zij dat willen, nee, dat soort afspraken hebben wij niet.
pi_72782583
de kids
Zuig mijn piemel.
pi_72782735
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:36 schreef ElNigraGrande het volgende:
de kids
Hehe ja anders werd het zo een lange zin .
pi_72784104
Mijn oudste logeert regelmatig bij mijn ouders. De jongste hreft er 1x gelogeerd. Ze slapen er eigenlijk alleen als we wegmoeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72784904
Onze kids logeren regelmatig bij opa en oma, niet alleen omdat het makkelijk is omdat wij misschien iets hebben, maar ook omdat de kinderen het zelf ook leuk vinden (hoop ik dan maar) en opa en oma vinden het ook leuk.
pi_72785267
Mijn dochter gaat best vaak bij mijn ouders logeren.
Voorheen ging ze 1 keer per week, en dit omdat zij 1 keer per week oppasten, en ik mijn dochter niet 's ochtends uit bed wilde plukken om haar daar heen te brengen. Dus bracht ik haar 's avonds altijd en sliep ze daar. Kon ze lekker uitslapen.
Nu door omstandigheden hoeven zij niet op te passen en gaat ze incidenteel als wij zelf weg moeten.

Verder ben ik het met Huup eens en hebben zij niks te willen of te eisen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:32:51 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72785430
Saskia van 5 heeft een keer 4 nachten bij oma gelogeerd samen met broertje en een keer 2 nachtjes bij mijn broer.

Verder heb ik m'n kinderen nogal graag gewoon lekker in hun eigen bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:46:19 #14
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_72786133
Mijn kinderen logeren minder vaak bij familie als ze (zowel de kinderen als de familie) zouden willen. We hebben geen familie in de buurt wonen en de vakanties vallen vaak niet gelijk, waardoor logeren niet altijd te realiseren valt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_72786537
De keren dat onze dochter van 4 ergens heeft gelogeerd zijn volgens mij op één hand te tellen. Onze jongste van negen maanden heeft nog nooit ergens gelogeerd. Alleen als wij ergens heen moeten en 's nachts echt niet naar huis kunnen komen, dan gaan ze logeren. Hoewel de laatste keer dat mijn dochter bij opa en oma heeft gelogeerd was dat omdat ze er zelf om gevraagd had, gewoon voor de leuk.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:19:59 #16
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_72787699
Julius logeert regelmatig bij zijn opa's en oma's (zeker 1 keer per maand, soms 2 of meer) en af en toe ook bij zijn peettante. Hij geniet daar enorm van, en zij ook! Af en toe is hij ook wel langer geweest, bijvoorbeeld 3 of 4 nachten (laatst nog, 2 weken achter elkaar, omdat wij aan het verhuizen waren). Heel handig op zo'n moment, als je kind zich ook bij iemand anders thuis volkomen op zijn gemak voelt. Ik kan het me voorstellen hoor, dat er ouders zijn die dat liever niet willen, maar persoonlijk vind ik het heerlijk dat de mogelijkheid er is. Het geeft ons iets meer flexibiliteit, de grootouders wat meer 'qualitytime' met hun kleinkind en het kind een fijn verwenweekendje. Kortom; 3 vliegen in 1 klap.
Ik krijg uit jouw verhaal niet de indruk dat je ouders jullie willen dwingen, dus ik zou vooral gewoon uitspreken hoe jullie je daarover voelen. Of begrijpen ze jullie standpunt daarin niet?
Hoe oud is je zoontje trouwens? Toen Julius nog een baby was, moest ik er bijvoorbeeld niet aan denken hem aan iemand mee te geven. Hij ging pas met een maand of 8/9 voor het eerst uit logeren en dat was echt een enorme happening. Maar nu vind ik het af en toe echt fijn hoor, wat tijd doorbrengen met die andere man in huis.

Misschien is daarbij belangrijk te vermelden dat wij allebei als freelancer werken en dus zeer onregelmatige uren maken. Voor ons was het dus in eerste instantie noodzaak, maar nu ben ik heel blij dat Julius zo'n makkelijk ventje is dat overal slaapt, maakt niet uit waar of bij wie.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 16-09-2009 15:37:54 ]
pi_72790499
Lotte, nu 14,5 maand oud, is nog niet uit logeren geweest
pi_72792281
Dana is tot nu toe volgens mij 3a4 x bij oma blijven slapen en dat is alleen als wij weg moeten of zoals met de verhuizing.
Het zal in de toekomst best vaker gebeuren en ook gewoon voor het plezier en ook bij de andere opa's en oma's. Maar voorlopig even alleen als het "nodig" is.
pi_72797962
Onze kinderen logeren regelmatig bij mijn ouders en tante. Zij wonen aan de andere kant van het land en zo hebben ze ook 's een dag met de kinderen, zonder ons.
Lena spant de kroon. Ze is dol op mijn tante en wanneer wij met z'n alleen een weekend bij mijn ouders zijn slaapt zij altijd bij mijn tante, die daar naast woont.
Ik vind het heerlijk. Ik weet dat ze in goede handen zijn en heb even de 'zorg' niet. Zolang we er allemaal van genieten vind ik het prima.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72798110
De oudste slaapt elke maandagavond bij mijn ouders. Dinsdag is hun oppasdag. Vanag eind oktober gaat de jongste ook waarschijlijk
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72798314
Mijn zusje en zwager zijn bezig in hun nieuwe huis en zodra hun slaapkamer klaar is mag Amber komen logeren. Mijn zusje had dat beloofd en Amber vraagt elke keer als ze mijn zusje ziet of ze al mag komen logeren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')