Julius logeert regelmatig bij zijn opa's en oma's (zeker 1 keer per maand, soms 2 of meer) en af en toe ook bij zijn peettante. Hij geniet daar enorm van, en zij ook!

Af en toe is hij ook wel langer geweest, bijvoorbeeld 3 of 4 nachten (laatst nog, 2 weken achter elkaar, omdat wij aan het verhuizen waren). Heel handig op zo'n moment, als je kind zich ook bij iemand anders thuis volkomen op zijn gemak voelt. Ik kan het me voorstellen hoor, dat er ouders zijn die dat liever niet willen, maar persoonlijk vind ik het heerlijk dat de mogelijkheid er is. Het geeft ons iets meer flexibiliteit, de grootouders wat meer 'qualitytime' met hun kleinkind en het kind een fijn verwenweekendje. Kortom; 3 vliegen in 1 klap.
Ik krijg uit jouw verhaal niet de indruk dat je ouders jullie willen dwingen, dus ik zou vooral gewoon uitspreken hoe jullie je daarover voelen. Of begrijpen ze jullie standpunt daarin niet?
Hoe oud is je zoontje trouwens? Toen Julius nog een baby was, moest ik er bijvoorbeeld niet aan denken hem aan iemand mee te geven. Hij ging pas met een maand of 8/9 voor het eerst uit logeren en dat was echt een enorme happening. Maar nu vind ik het af en toe echt fijn hoor, wat tijd doorbrengen met die andere man in huis.
Misschien is daarbij belangrijk te vermelden dat wij allebei als freelancer werken en dus zeer onregelmatige uren maken. Voor ons was het dus in eerste instantie noodzaak, maar nu ben ik heel blij dat Julius zo'n makkelijk ventje is dat overal slaapt, maakt niet uit waar of bij wie.[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 16-09-2009 15:37:54 ]