Dan zit je in een behoorlijk dure tent.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:59 schreef Ladidadida het volgende:
Als al die lui nou eens stoppen met hun hele studiefinanciering er in één avond door te zuipen, dan zou dat al een boel schelen
Godver zeg. Neem dan een bijbaan.quote:Vooral studenten die helemaal afhankelijk zijn van de studiefinanciering krijgen het steeds moeilijker.
Een studie is volgens de wet 40 uur, een volledige werkweek dus. Waarom moet een student dan nog eens verplicht een bijbaan nemen en zichzelf zo een burnout in werken?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:03 schreef Folmer het volgende:
[..]
Godver zeg. Neem dan een bijbaan.
Het is een investering.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:05 schreef MoneyTalks het volgende:
Waarom moet een student dan nog eens verplicht een bijbaan nemen en zichzelf zo een burnout in werken?
Laat de overheid maar eens een keer investeren, wij investeren al genoeg!quote:
LOLquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:06 schreef MoneyTalks het volgende:
Laat de overheid maar eens een keer investeren, wij investeren al genoeg!
quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:06 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Laat de overheid maar eens een keer investeren, wij investeren al genoeg!
In praktijk is een studie minder, dat geldt zeker voor de HBO- en MBO-opleidingen. Die kunnen best werken naast die 6 uur college die ze in de week hebbenquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Een studie is volgens de wet 40 uur, een volledige werkweek dus. Waarom moet een student dan nog eens verplicht een bijbaan nemen en zichzelf zo een burnout in werken?
Welke luie donder heeft er nou geen bijbaan naast?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Een studie is volgens de wet 40 uur, een volledige werkweek dus. Waarom moet een student dan nog eens verplicht een bijbaan nemen en zichzelf zo een burnout in werken?
Die 1600 moet je inderdaad zelf ophoesten (met hulp van de studiefinanciering dus nog...), de overheid legt per student per jaar tussen de 7000 en 8000 euro bij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
LOL
En jij denkt dat 1600 euro per jaar alles covert in een universiteit?
Je moest eens weten hoeveel de overheid (en indirect dus IK!) in jou investeert.
Jullie investeren alleen wat tijd, verder krijg je alles toegeschoven van ouders of overheid.
Het is niet voor niets een investering. En eentje die nog flink loont ook.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
LOL
Je moest eens weten hoeveel de overheid (en indirect dus IK!) in jou investeert.
Jullie investeren alleen wat tijd, verder krijg je alles toegeschoven van ouders of overheid.
Ik als student investeer allen wat tijdquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
LOL
In je eentje kun je makkelijk leven van ¤30-40 per week. Dan leef je dus al alleen van je studiefinanciering! Het is bedoeld als een hulpmiddel, om studeren makkelijker te maken. Niet om het volledig te bekostigen!quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:22 schreef weps het volgende:
[..]
Ik als student investeer allen wat tijd
Ik als student krijg alles toegeschoven van mn ouders![]()
ff een snelle rekensom:
Stufi = ¤ 700 incl lening.
Mn kamer kost al ¤ 370
Ik moet een ziekte kosten verzekering á ¤ 95 ok ok ¤ 50 toeslag
Collegegeld is omgerekend 133 p/m.
Dan hou ik 152 euro over om te leven == eten/drinken, kleding, extra's
Dat is 3 euro per dag..
Mn ouders dragen echt niets bij. Die weigeren zelf bij te dragen..
Dus ik werk me maar in het zweet in die "vrije" uren... En in die zelfde uren wordt er ook nog eens wel tijd aan de studie besteed... Dus korten? We zijn jaren lang al gekort en niet meegegroeid. Ik wil wel stoppen met studeren en fulltime werken... dan is er weer een stukje kennis WEG! Dat kost op lange termijn meer... 4 jaar investeren levert 40 jaar inkomsten op...
Zeker wanneer je zoals de persoon die je citeert nog eens een lening hebt lijkt me dat wel degelijk het geval. Ik meen dat Mark Rutte toen hij nog staatssecretaris was stelde dat studenten niet moesten werken, maar juist moesten lenen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
In je eentje kun je makkelijk leven van ¤30-40 per week. Dan leef je dus al alleen van je studiefinanciering! Het is bedoeld als een hulpmiddel, om studeren makkelijker te maken. Niet om het volledig te bekostigen!
¤152/30 dagen = trouwens ¤5 per dag, en niet 3.
Afzien zullen ze! Het Calvinisme moet er weer in. Uitgaan is nergens voor nodig, en leuke dingen in het algemeen ook niet!quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Genoeg studenten die gewoon college of practicum hebben en er dus niet heen kunnen. Of Den Haag is heel ver weg, studenten hebben een OV-weekendkaart en er het geld niet voor (over).quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:55 schreef MoneyTalks het volgende:
Is 300 man niet een beetje weinig?
Ik ben dan vrijquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Tvp. Dinsdag is trouwens niet zo'n handig gekozen dag lijkt me. Niet zo gek dat ze maar 300 man verwachten.
De karikatuur wat studenten betreft is dan ook eerder gebaseerd op studentjes voor wie pappie en mammie het grootste deel van de kosten voor hun rekening nemen en zelf daarnaast nog eens vrolijk een volledige lening hebben. Als uitwonende student met ouders die niets bijdragen is het absoluut geen vetpot. Zeker niet als je ouders dan ook nog een dusdanig inkomen hebben dat jij daardoor niet in aanmerking komt voor een aanvullende beurs. In dat geval kun je meestal nog niet eens je huur betalen van de studiefinanciering en met een maximale lening net je vaste lasten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:59 schreef superworm het volgende:
Wat een vooringenomen eikels in dit topic zeg. Ik ben derdejaars student, woon op mezelf en betaal élke rekening en vaste last zelf. Met telefoon, internet, kabel, huur, gaslichtwater, zorgverzekering, inboedelverzekering, 1650 collegegeld jaarlijks, zeker 150 per kwartaal aan boeken, etc etc etc móét je daar wel bij werken. Daarbij zit je nog hendig ónder het minimumloon (dat begint bij de 23 jaar), en moet ik wekelijks zeker 20-30 uur werken om alles nog een beetje comfortabel te kunnen rechtbreien.
De stufi was verhoudingsgewijs in de jaren tachtig bijna het maandloon van een gemiddelde arbeider, gebaseerd op de 40-urige werkweek die een voltijdstudie behoort te zijn (in de goede oude tijden, toen het onderwijs nog niet vreselijk zoog). Nu is het minimumloon 1200 ofzo? De studenten krijgen 265.
In de meeste steden betaal je inmiddels 25-35 euro per vierkante meter per maand. You do the math.
Laatste is bij mij het geval. Ze verdienen genoeg, maar niet genoeg om alle kinderen (ik ben de laatste in een reeks) te kunnen steunen. Dus ik krijg 265 en leen vol bij, idd net genoeg voor vaste lasten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De karikatuur wat studenten betreft is dan ook eerder gebaseerd op studentjes voor wie pappie en mammie het grootste deel van de kosten voor hun rekening nemen en zelf daarnaast nog eens vrolijk een volledige lening hebben. Als uitwonende student met ouders die niets bijdragen is het absoluut geen vetpot. Zeker niet als je ouders dan ook nog een dusdanig inkomen hebben dat jij daardoor niet in aanmerking komt voor een aanvullende beurs. In dat geval kun je meestal nog niet eens je huur betalen van de studiefinanciering en met een maximale lening net je vaste lasten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |