abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72763208
Zijn er bepaalde regels wat betreft marges bij het bepalen van een prijs aan wederverkopers?

Ik ben een webwinkel aan het opzetten met (veelal handgemaakte) produkten zoals tassen, knuffels, schilderijtjes etc. Een winkeltje heeft nu interesse in de knuffels. Deze wil ik in mijn winkel verkopen voor 20 euro. Hoe bepaal ik nu wat de prijs is als deze wederverkoper ze wil gaan verkopen?

Bedankt alvast voor de tips!
pi_72763231
Dat lijkt me niet.
Als je iets koopt mag je er toch meedoen wat je wilt ?
pi_72763255
Meestal op basis van een staffel, dus hoe meer ze afnemen, hoe meer korting je ze geeft..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72763351
Ja precies, dus het is echt aan mij voor welk bedrag ik ze verkoop. Daar zijn niet echt (ongeschreven) regels voor dus.
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 13:06:31 #5
21636 Feestkabouter
pi_72763437
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:59 schreef Leonos het volgende:
Dat lijkt me niet.
Als je iets koopt mag je er toch meedoen wat je wilt ?
hoeft niet.
verkoper mag toch voorwaarden aan de koop verbinden?
als de koper die voorwaarden niet accepteert wordt er niet verkocht.

edit: ik las het verkeerd (al is het me nog steeds niet helemaal duidelijk wat TS in zijn OP bedoelt).
zolang er geen voorwaarden zijn gesteld mag je ermee doen wat je wil.
pi_72763463
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:06 schreef Feestkabouter het volgende:
hoeft niet.
verkoper mag toch voorwaarden aan de koop verbinden?
als de koper die voorwaarden niet accepteert wordt er niet verkocht.
Nee, als een product jouw eigendom is, mag je er mee doen wat je wil.
So we just called him Fred too
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:09:47 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72763528
Afhankelijk van de branche en producten. In sommige branches krijgen wederverkopers geen korting. In andere branches meer dan 70%.

Een voorbeeldje van een eenvoudige berekening van verkoopprijs en dealerprijzen:

- kostprijs / 0,65 = verkoopprijs
- verkoopprijs * 0,75 = prijs wederverkopers

Eea is natuurlijk verder geheel afhankelijk van jouw wensen, doelen en kostenstructuur.

Het verbaast me overigens dat je beertjes kan verkopen voor ¤ 20. Zeker wanneer deze handgemaakt zijn. Heb je ze in minder dan een half uur klaar en kosten de gebruikte materialen vrijwel niets?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:13:48 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72763625
Ik zou het verschil tussen verkoopprijs en kostprijs middelen en dat als verkoopprijs naar de wederverkoper hanteren. Hoe meer de wederverkoper verkoopt des te meer verdien jij met minder arbeid dan wanneer je zelf verkoopt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 13:16:42 #9
21636 Feestkabouter
pi_72763713
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:07 schreef Cothen het volgende:

[..]

Nee, als een product jouw eigendom is, mag je er mee doen wat je wil.
als je bij de aankoop van een product akkoord bent gegaan met bepaalde voorwaarden, moet je je na aankoop houden aan die voorwaarden.
pi_72769989
Het is het meest verstandig als je vanuit je eigen portemonee redeneert.
Deze wederverkoper zorgt waarschijnlijk voor een constante stroom inkomsten. Dit is natuurlijk erg prettig voor jou. Ook wordt jouw afzetgebied vergroot door het gebruik maken van de kanalen die deze wederverkoper heeft.

Het is voor deze wederverkoper niet interessant als hij ook 20 euro moet betalen (want dan zijn de knuffels bij jou altijd goedkoper en zal hij weinig winst kunnen maken).

Je zou dus kunnen kijken hoeveel afzet deze persoon voor je gaat genereren. Dan kun je berekenen hoeveel kosten je zelf hebt aan een dergelijke afzet (denk aan de kosten van je webwinkel en het onderhoud daarvan, verzendkosten enz). Dan moet je zelf even puzzelen: het aantal knuffels heb je al, de kostprijs van de knuffels weet je als het goed is ook. De bijkomende kosten die je zelf zou hebben weet je dan, en de bijkomende kosten die je hebt bij levering aan de wederverkoper..... dan puzzel je het een beetje zo dat jij wat winst hebt, hij wat winst heeft en iedereen er beter van wordt.

Denk aan iets als: kostprijs knuffels + bijkomende kosten wederverkoop + (eigen marge /2)
(dat zou ik tenminste doen)
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:15:44 #11
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72771584
Aangezien je zelf ook aan consumenten gaat verkopen, denk ik dat het zaak is dat je de wederverkoper(s) in staat moeten zijn om een leuke marge te maken terwijl ze niet duurder zijn dan jij.
Jij wilt natuurlijk via de wederverkoper winst maken.
Je moet dus een marge verzinnen die
A. jou een goede marge oplevert bij verkoop aan de weder verkoper
B. een goede marge voor de wederverkoper
C. een goede prijs voor de consument, anders zal niemand het kopen.

Jij verkoopt je product dan ook via je eigen (web)shop voor dezelfde prijs als de wederverkoper (dan heb je helemaal een goede marge) en jullie zitten elkaar niet in de weg.
pi_72783219
Dank voor de reacties! Ik ga aan het puzzelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')