abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72761871
quote:
Celebrity chef Keith Floyd has died following a heart attack, aged 65.

He died at his partner's Dorset home on Monday, said his autobiography ghost-writer, James Steen. Floyd had been diagnosed with bowel cancer in June.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8256260.stm
pi_72762127
ok....

Rest in peace
pi_72762557
R.I.P. man.

Vond zijn kookstijl altijd heel apart en leuk, altijd grote porties en op de gekste plekken.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_72762799
Ach wat sneu, was altijd een feest om die zuiplap aan het werk te zien
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_72763092
Nou tabe Keith !
Geweldige televisiemaker ....
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:55:13 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_72763128
Let's all take a refreshing little slurp to commemorate him.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:57:18 #7
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_72763180

Dat ze maar eens rap wat van z'n shows op DVD uitbrengen dan
I follow you......but not on Twitter
pi_72765471
Ik deed hem zaterdag nog na toen ik met veel plezier met sherry aan het koken was.
Ik zal vanavond een wijntje op hem drinken.
pi_72765518
Heerlijk altijd die programma's van hem, met waterige oogjes van de drank.
RIP, Keith.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:49:41 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72777232
Damn, ik ben nu echt verdrietig, hij was de vader van het moderne kookprogramma, een geweldige foodie. Ik hield van die man
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:58:16 #11
45206 Pietverdriet
pi_72777663
Wow, die laatste opmerking in die clip, Britain no longer cooks, it watches it on TV and admitted he played a large part in it..

Nee Keith, je was voor mij een inspiratie, mijn liefde voor eten heb ik ondermeer van jou!
pi_72824030
Wow Geweldige kerel inderdaad. Keek altijd met veel plezier naar zijn programma's.
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 16 september 2009 @ 23:25:32 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_72825492
Ik ken 'm pas sinds een paar jaar en vond 'm altijd erg outdated. Hij maakte vrijwel nooit iets dat me echt aansprak en daarnaast vond ik 'm erg sneu. Las toevallig dit weekend een artikel (ik geloof in dagboekvorm) van 'm en dat bevestigde zijn sneuheid, ook al dacht ie zelf dat het een stuk beter met 'm ging. Ik snap ook niet zo goed waar zijn heldendom vandaan komt, juist als je weet dat het een alcoholist is is het toch helemaal niet leuk om te zien dat ie met kleine oogjes staat te pimpelen tijdens het koken?
pi_72848296
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik ken 'm pas sinds een paar jaar en vond 'm altijd erg outdated. Hij maakte vrijwel nooit iets dat me echt aansprak en daarnaast vond ik 'm erg sneu. Las toevallig dit weekend een artikel (ik geloof in dagboekvorm) van 'm en dat bevestigde zijn sneuheid, ook al dacht ie zelf dat het een stuk beter met 'm ging. Ik snap ook niet zo goed waar zijn heldendom vandaan komt, juist als je weet dat het een alcoholist is is het toch helemaal niet leuk om te zien dat ie met kleine oogjes staat te pimpelen tijdens het koken?
Met bovenstaande doe je de man echt wat te kort, maar dat je zegt dat je hem pas kort kent en outdated vind, kan kloppen. Keith Floyd is ook een icoon van de jaren '80 cookery. Zonder hem had het fenomeen bbc kok niet eens bestaan. Keith was een heel warm en sociaal persoon, could hold his liquor while filming & always sharp as a knife. Fantastiche man, juist ook door z'n zakelijke tragedies en nodige echtscheidingen. Daar steekt Gordon Ramsay wel heel schraal bij af, met zijn enkel grote smoel. Ik heb bijna alle Keith Floyd's op de Harddisk, stuk interessanter dan veel hedendaagse zogenaamde kookprogramma's, waar zie je nog een kok met het hart op de juiste plaats, en ja, natuurlijk drinken we wijn onder het koken.
  donderdag 17 september 2009 @ 19:09:48 #15
45206 Pietverdriet
pi_72849060
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:49 schreef Yvesss het volgende:

[..]

Met bovenstaande doe je de man echt wat te kort, maar dat je zegt dat je hem pas kort kent en outdated vind, kan kloppen. Keith Floyd is ook een icoon van de jaren '80 cookery. Zonder hem had het fenomeen bbc kok niet eens bestaan. Keith was een heel warm en sociaal persoon, could hold his liquor while filming & always sharp as a knife. Fantastiche man, juist ook door z'n zakelijke tragedies en nodige echtscheidingen. Daar steekt Gordon Ramsay wel heel schraal bij af, met zijn enkel grote smoel. Ik heb bijna alle Keith Floyd's op de Harddisk, stuk interessanter dan veel hedendaagse zogenaamde kookprogramma's, waar zie je nog een kok met het hart op de juiste plaats, en ja, natuurlijk drinken we wijn onder het koken.
Hear Hear
pi_72892582
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hear Hear
Voor Piet een quote van Keith, zoals alleen Keith dat kan. Van een vriendje van een ander forum, maar hier is hij:
Damn, die had ik dus volledig gemist..... Geweldige vent en zeker de Godfather der TV-Koks. Kon ook heerlijk beeldend schrijven, neem bijvoorbeeld de volgende quote van zijn blogspot waar hij, als het hem uitkwam, af en toe wat prozaïsche verhalen achterliet:

"Normally on Sunday mornings, particularly the fine autumnal mornings, we fire up Tess's 2CV - the trusty Florence - and bounce over to Isle sur la Sorgue and the brilliant Sunday market. Truth to tell, we know the market so well, we spend most of our time sipping Pastis in the Cafe de France, or sipping wine in Rocky's wine bar, but a couple of weeks ago, completely out of the blue, my old friend Hector who I had not seen for years and years, turned up on our doorstep clutching his gladstone bag containing his worldly posessions, his shotgun case and his backgammon board."

Briljant. Ik bedoel, je zie die Hector toch ook al helemaal staan daar, met zijn leren tas en de rest van zijn relikwieen....

Vanavond maar eens een glaasje aan Keith wijden.

En met dank aan Mr.Droopy
pi_72894671
Een uur lang interview/reportage met/over Keith (in zes delen):

Vermakelijk en ontluisterend tegelijkertijd.
pi_72895802
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:03 schreef MarcelR het volgende:
Een uur lang interview/reportage met/over Keith (in zes delen):

Vermakelijk en ontluisterend tegelijkertijd.
Die hebben wij afgelopen maandagavond toen we in Schotland zaten op Channel4 gezien en de volgende ochtend kwam er opeens het het 'breaking-news' op de TV dat Keith Floyd dood was.
We zaten echt vol ongeloof te kijken en dachten dat Channel4 al wist dat ie de volgende dag dood zou gaan.

Hoe dan ook: de bakermat van de tegenwoordige TV-koks en dat ie van een drankje en een sigaretje hield kan ik hem niet kwalijk nemen.
Hij heeft het koken in GB en de TV-programma's daarover zo veranderd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72930338
Whut? Nee toch?!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 23 september 2009 @ 18:24:44 #20
45206 Pietverdriet
pi_73044890
AS Zondag, BBC2
#
19:45–20:30
A Farewell to Floyd
Top chefs and celebrities pay tribute to legendary chef Keith Floyd. (R)
#
20:30–21:00
A Feast of Floyd
Keith Floyd visits Provence, including a market in L'Isle sur la Sorgue. (R)
pi_73045822
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
AS Zondag, BBC2
#
A Farewell to Floyd
#
A Feast of Floyd
Bedankt voor de tip.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_73048437
quote:
AS Zondag, BBC2
#
A Farewell to Floyd
#
A Feast of Floyd
Dank voor de tip!
pi_73060035
quote:
AS Zondag, BBC2
#
A Farewell to Floyd
#
A Feast of Floyd
Mij mag je er voor wakker maken.
  zondag 27 september 2009 @ 21:00:01 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73160124
Heerlijk om weer te zien en het kan nog steeds uitgezonden worden zonder dat het achterhaald is.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 september 2009 @ 21:10:07 #25
45206 Pietverdriet
pi_73160729
mooi was het, deze man was een grote inspiratie voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')