kut, typoquote:
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Den-Haag is officieel een dorp, het heeft nooit stadsrechten gekregen
Ja, maar dan hebben ze niet die ene actie!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef Saphia het volgende:
Mensen die ik wordT schrijven, het lijkt verdorie wel een hype momenteel![]()
enne TS, MORGEN en die andere 363 dagen kun je weer shoppen
Of het fukschaapquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:01 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Als je met de auto je 'stad' niet uit komt, probeer het dan eens met 't kofschip
Als dat niet lukt en je helaas niet kunt winkelen ga je toch naar de plaatselijke kinderboerderij om naar 't fokschaap te kijken?
quote:
Ga met de fiets.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:56 schreef 3keernix het volgende:
Klacht: Prinsjesdag in Den Haag, Den Haag onbereikbaar voor Hagenezen die gewoon willen winkelen in hun eigen stad
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Den-Haag is officieel een dorp, het heeft nooit stadsrechten gekregen
Lekke bandquote:
quote:
Ja, dan weet ik het ook niet.quote:
Ben al blij dat ik uberhaupt thuis ben gekomenquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dan weet ik het ook niet.
Eigenlijk wilde ik het ov aanraden, maar daar wil je nu ook niet in zitten.
Ik wou net zeggen. Nog erger dan grammerfails zijn mensen die grammerfails verkeerd verbeterenquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:09 schreef Afhaalchinees het volgende:
't kofschip heeft hier niets mee te maken
TRADITIE?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:26 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. Nog erger dan grammerfails zijn mensen die grammerfails verkeerd verbeteren
En TS, dat heet TRADITIE. Zo erg is een dagje per jaar toch ook weer niet.
Amsterdam heeft al de meest chaotische koninginnedag van het land, Rotterdam heeft shit als het zomercarnaval en de Dance Parade. Iedere stad heeft wel z'n jaarlijkse opstoppingen. Den Haag heeft Prinsjesdag.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:28 schreef 3keernix het volgende:
[..]
TRADITIE?Dit is gewoon hagenaartje pesten
Op zich is er niks mis mee om de grootste tokkiegemeenschap van het land eens dwars te zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:28 schreef 3keernix het volgende:
[..]
TRADITIE?Dit is gewoon hagenaartje pesten
Zet je bron er dan ook even bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadsrechten#Den_Haagquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:18 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Den Haag is een bijzonder geval, soms wordt deze stad beschouwd als het grootste dorp van Europa, omdat officieel nooit stadsrechten zouden zijn verkregen. Correct is dat niet want Den Haag kreeg stadsrechten in 1806 van koning Lodewijk Napoleon hetgeen werd bekrachtigd in 1811 door keizer Napoleon Bonaparte. Maar ook daarvoor had Den Haag bijzondere rechten verkregen, die het wel degelijk tot een stad maakten:
* Vanaf 1334 kreeg Den Haag het recht op een jaarmarkt.
* In 1370 stelde Hertog Albrecht van Beieren, graaf van Holland, de grens van het rechtsgebied vast.
* In 1451 werden de bevoegdheden van schepenen vastgesteld naar voorbeeld van het Leidse stadsrecht. Zo kreeg het een vroedschap, die betrokken was bij de jaarlijkse verkiezing van de schepenen.
* In 1559 kreeg Den Haag bovendien twee burgemeesters met dezelfde status en rechten als de burgemeesters van de bestaande steden van Holland.
* In 1795 kreeg Den Haag de status van Stad in de republiek.
Ach, staphorst voelt zich op zijn teentjes getrapt, fuck offquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Op zich is er niks mis mee om de grootste tokkiegemeenschap van het land eens dwars te zitten.
Ach gut, moet je huilen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:53 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Ach, staphorst voelt zich op zijn teentjes getrapt, fuck off
Inderdaad, General Chat ook zo af en toe maar meestal KLB en ONZ jaquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:06 schreef Chinless het volgende:
TS zit alleen in KLB en ONZ ofzo ;s
Wat heeft die ghettobuurt in Culemborg met prinsjesdag te maken ?quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:08 schreef Zotheid het volgende:
HEUY MIJN BUURT OP DEN TELEVISIE!
Op het NOS.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat heeft die ghettobuurt in Culemborg met prinsjesdag te maken ?
Journalist?quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Op het NOS.
Ach ja, ik loop regelmatig staatsdiners en alles. Moet zo werken bij nieuwspoort. Allemaal niet veel bijzonders dit dus.
Als je Ballin ziet, zeg maar dat ie een vuilak is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Op het NOS.
Ach ja, ik loop regelmatig staatsdiners en alles. Moet zo werken bij nieuwspoort. Allemaal niet veel bijzonders dit dus.
Bediening.quote:
Zal ik doen. Neem jij het journaal dan op?quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als je Ballin ziet, zeg maar dat ie een vuilak is.
Nu de balkonscenequote:
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:07 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Nu de balkonscenezou ze het overleven?
Ja, maar ik hoop van niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:07 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Nu de balkonscenezou ze het overleven?
Ga in Rotjeknor wonen, daar hebben ze elke maand een airrace, racecirquit of strandfeest waar ze de boel voor afzetten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:56 schreef 3keernix het volgende:
Oke, welke mongool heeft verzonnen dat elke jaar prinsjesdag in Den Haag moet? Kunnen we niet wisselen met Rotterdam en 020 want ik word echt spuugzat van al die omleidingen, kan me eigen stad gewoon niet in?![]()
Was die heks zondag ook nog gewoon aan het oefenen toen ik moest werken, loop ik wel gewoon omzet mis omdat al die bejaarden naar die lege koets gaan kijken.
Klacht: Prinsjesdag in Den Haag, Den Haag onbereikbaar voor Hagenezen die gewoon willen winkelen in hun eigen stad
Jammer, ze leeft nogquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |