abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:21:36 #1
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_72760584
Ik was toevallig in het huis van mijn oma, toen er een kerel voor de deur stond in een groen uniform met matching pet op van Energie Direct. Mijn oma was toen op familiebezoek in Canada, dus ik was alleen in dat huis. Ik kwam daar wel eens om de boel in de gaten te houden (lees: chillen in een grotere, comfortabelere huis dan mijn miezerige studentenflatje.)

Hij begon te lullen over dat mijn oma veel te veel betaald bij Eneco en dat als ze overstapt naar Energie Direct, dat ze dan dat verschil terug krijgt. Aangezien ik daar niet eens woon en al wist dat mijn oma hier totaal geen belangstelling voor heeft en tevreden is met Eneco, vroeg ik om meer info, een folder of zoiets, zodat ik het zogenaamd allemaal rustig door zou kunnen lezen vanavond. Dat had hij dus niet, maar dat kon dus opgestuurd worden.

Daarvoor moest ik dan wel mijn gegevens geven zodat ze info konden geven en ons op de hoogte te houden. Ik heb hem dus mijn naam gegeven, het adres van mijn oma (dus niet de mijne), valse telefoonnummer/email natuurlijk. Opeens was mijn rekeningnummer ook nodig zei die, om het te verifieren voor het geval dat. Zal wel, dus heb ik die er ook op gezet zonder erbij na te denken.

Dit gebeurde dus ergens in juni 2009.

Fast forward naar september, zie ik dus op mijn bankoverzicht dat dit bedrijf eind augustus een bedrag van 62 Euro van mijn rekening heeft geplunderd voor stroom die ik niet eens verbruik! WTF?

Mijn vader zei dat ik dat natuurlijk moest terugboeken en dat bedrijf blokkeren, dat terugboeken heb ik dus gedaan, maar blokkeren nog niet. Ga ik zo doen.

Maar na wat speuren op het internet zie ik dat vele duizenden Nederlanders met mij op dezelfde manier zijn belazerd en het hebben over Intrum Justitia die op hun dak zit en meer van zulke griezelverhalen.

Dus ik bereid me voor op een gevecht met Energie Direct, want zodra ze erachter komen dat ik dat bedrag terug heb genomen, sturen ze natuurlijk hun pitbull, Intrum Justitia, op mij af. Maar als ik niet eens op dat adres woon, kunnen ze mij toch niks maken toch?
pi_72760668
heb je je handtekening geplaatst ?

verder sta je sterk omdat je niet de bewoner bent, ze kunnen je niet een abbo aansmeren met algemene gegevens.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72760681
hahahahahaha
Wat ben je ook een ongelofelijke stommeling dat je daar überhaupt op in bent gegaan!
LOL

OT:
Jij woont niet op dat adres, en hebt voor dat adres een overeenkomst gesloten. Dat is dus niet rechtsgeldig, want jij hebt niet van je oma de machtiging gekregen om voor dat adres een overeenkomst met Energie Direct aan te gaan.
En zij mogen bewijzen dat je die machtiging wél had.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72760707
Lijkt me dat als jij geen handtekening hebt gezet, dat het makkelijk gedane zaak is.

Weet dat je hier niet op zit te wachten:
Maar uh..... bankrekeningnr voor een folder
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
pi_72760760
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:26 schreef skyrebel het volgende:

Maar uh..... bankrekeningnr voor een folder
pi_72760776
Maar je neemt wel de moeite om een fake email adres en telefoonnummer op te geven maar je bankgegevens geeft je gewoon en tekent daarna ook?
Sterkte met je gevecht.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:29:05 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72760779
Het is een regelrechte plaag (geweest?), dit soort oplichterij aan de deur. Hier zullen ongetwijfeld veel klachten op staan op het forum van TROS Radar. Steek daar je licht eens op en hou je bankrekening héél goed in de gaten.
pi_72760783
Je mag best een energie contract voor een woning afsluiten wat je niet hebt hoor, zullen de bewoners heul niet erg vinden. Scheelt in de kosten

Waarsch. heeft TS (of oma dan) een brief gehad met iets als 'als je nie reageert dan ben je automagisch lid'. Daar oma dat vast direct bij de spam heeft geflikkerd zie je nu de ellende ervan

Let wel, je oma krijgt nu dus waarschijnlijk wel energie via die knakkers!
Dum de dum
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:29:21 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72760789
Domme dwerg! Zo'n gast tyf je toch gelijk het huis uit?

Eigen schuld, dikke bult. Ik wens je veel succes de komende... 5 jaar? Heb zelf voor IJ gewerkt, heb duizenden van dat soort gevallen gezien en het is lastig om er vanaf te komen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:36:32 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_72761025
naja zeg!!!.... als ze naar je bankrekeningnummer vragen voor een folder dan moet toch een belletje gaan rinkelen? Dan ben je wel erg simpel naar mijn inziens als je het dan nog invult.
Verder zit ik ook bij ED maar ik heb totaal geen gedoe met ze, ik krijg zelfs elk jaar geld terug van ze
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:42:17 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72761222
Ha ha ha hoe dom kun je zijn....... Ze willen je bankrekeningnummer weten om je een folder te kunnen sturen? Dan moet je toch al gaan nadenken lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72761250
Dat incassobureau komt pas om de hoek als je niet betaald etc. Het slimmere was geweest om wél te betalen, (hoe moreel onjuist dat ook voelt) om de procedure niet onnodig kort te sluiten, want dat levert alleen maar extra wrijving en ellende op. Vervolgens is de volgende stap een nette aangetekende brief met aangehechte verklaring van oma dat ze je expliciet gevraagd had om de planten water te geven etc, en pertinent niet een machtiging voor het wijzigen van energiecontracten etc had gegeven, en dat daarom het contract niet rechtsgeldig is. Uiteraard in de brief een nette termijn stellen voor terugbetaling etc, en hier ook middels een 2e/3e/4e aangetekende brief bovenop blijven zitten, met zeg vanaf de 3e brief het dreigement dat je je de incasso stop zet, omdat ze tijd zat hebben gehad om eea te regelen etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72761313
Oh ja, welke lamlul geeft in #R$#R$%$R# naam een rekeningnummer aan zo'n colporteur om een folder te krijgen? In welke reet heeft je kop de laatste 2 jaar gezeten man, dit soort praktijken zijn al zo vaak in radar etc geweest.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:46:32 #14
152789 karr-1
pi_72761364
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:44 schreef fruityloop het volgende:
Oh ja, welke lamlul geeft in #R$#R$%$R# naam een rekeningnummer aan zo'n colporteur om een folder te krijgen? In welke reet heeft je kop de laatste 2 jaar gezeten man, dit soort praktijken zijn al zo vaak in radar etc geweest.
pi_72761518
Sorry, dat flapte er zo even uit...
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:52:57 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72761549
Dat komt omdat je overdonderd wordt denk ik. Zelf ben ik er ook heel alert op om niets toe te zeggen of te tekenen of binnen te laten als er iemand met dit soort verhalen aan de deur komt. Maar die gasten zijn er zó handig in.

Het beste wat je kunt zeggen is gewoon standaard: "Stuurt u maar een foldertje/informatie". Meer hoef je ook niet te zeggen want het adres weten ze al. De deur dichtsmijten bij weer zo'n energie-oplichter is eigenlijk nog beter
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:54:00 #17
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_72761574
Jaja, get it out of your system zullen we maar zeggen, mijn vader en broer lachten me eerst ook uitgebreid uit en kwamen met precies dezelfde reacties voordat ze uiteindelijk met me mee gingen denken.

Zolang jullie me kunnen helpen, vind ik het best. Ik weet het, het was dom, ik gebruik liever: minder alert. Maar het is nou eenmaal gebeurd en dat heeft geleid tot een probleem en die probeer ik dus nu op te lossen.

Een aantal zeiden dat ik als niet-bewoner sterk sta tegen ED, dat hoopte ik dus ook. Paar posts eronder lees ik dus dat ik de komende 5 jaar screwed ben.

Wat is het nou jongens?

Fruityloop, jouw stappenplan klinkt best in theorie, maar in de praktijk werkt dit niet bij een malafide bedrijf als ED.
pi_72761579
Heb je de gegevens van die colporteur nog? Meestal zijn bedrijven nl niet gediend van dit soort verkopers. Ontslag op staande voet is iets wat hier zomaar uit voort kan komen.
pi_72761698
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:21 schreef Subversive het volgende:
Ik heb hem dus mijn naam gegeven, het adres van mijn oma (dus niet de mijne), valse telefoonnummer/email natuurlijk. Opeens was mijn rekeningnummer ook nodig zei die, om het te verifieren voor het geval dat. Zal wel, dus heb ik die er ook op gezet zonder erbij na te denken.
Ik heb hem dus mijn pinpas gegeven, het adres van mijn oma (dus niet de mijne), valse telefoonnummer/email natuurlijk. Opeens was mijn pincode ook nodig zei die, om het te verifieren voor het geval dat. Zal wel, dus heb ik die er ook op gezet zonder erbij na te denken.
pi_72761704
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef Subversive het volgende:
Een aantal zeiden dat ik als niet-bewoner sterk sta tegen ED, dat hoopte ik dus ook. Paar posts eronder lees ik dus dat ik de komende 5 jaar screwed ben.
Laat je oma een brief ondertekenen waarin staat dat zij niemand gemachtigd heeft om voor haar huis een ander energiebedrijf in de arm te nemen. Stuur dat naar ED en zeg dat het contract wederrechtelijk is.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:03:36 #21
152789 karr-1
pi_72761839
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef Subversive het volgende:
Ik weet het, het was dom, ik gebruik liever: minder alert.
Nee hoor, gewoon dom, meer niet.
pi_72761863
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:43 schreef fruityloop het volgende:
Dat incassobureau komt pas om de hoek als je niet betaald etc. Het slimmere was geweest om wél te betalen, (hoe moreel onjuist dat ook voelt) om de procedure niet onnodig kort te sluiten, want dat levert alleen maar extra wrijving en ellende op.
BLABLABLA

Wat een gelul man, ben je van die Energie Maatschappij ofzo? Wel betalen???
Ik geloof dat je niet helemaal goed bij hoofd bent

NOOIT! een rekening betalen die niet klopt
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:04 #23
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_72761883
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laat je oma een brief ondertekenen waarin staat dat zij niemand gemachtigd heeft om voor haar huis een ander energiebedrijf in de arm te nemen. Stuur dat naar ED en zeg dat het contract wederrechtelijk is.

Dank je wel, ga ik dan meteen doen. Dus dit doen, zelfs nadat ik de onterechte betaling heb teruggeboekt?

Is blokkeren ook handig dan, of vraag ik dan om meer problemen?
pi_72761922
tvp
pi_72761954
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:05 schreef Subversive het volgende:
Dank je wel, ga ik dan meteen doen. Dus dit doen, zelfs nadat ik de onterechte betaling heb teruggeboekt?

Is blokkeren ook handig dan, of vraag ik dan om meer problemen?
Natuurlijk blokkeren. Het contract was niet rechtmatig, dus ED heeft sowieso al niks met jouw rekening te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')