quote:LOS ANGELES -- Actor Patrick Swayze has died after a long battle with pancreatic cancer.
Swayze was diagnosed with Stage 4 cancer in early 2008. Doctors later determined the cancer had spread to his liver.
This January, he was admitted to a hospital for pneumonia, which was reportedly the result of his chemotherapy treatments.
He had to miss an appearance at the Television Critics Association in Los Angeles as a result. He had been scheduled to talk about his new A & E show, "The Beast."
In March, a picture in a tabloid magazine showed a gaunt and seemingly hairless Swayze with the headline, "Patrick Swayze: THE END."
The article stated that the actor weighed only 105 pounds.
Swayze remained remarkably upbeat during his brave battle and said he had so much to be thankful for.
He also kept busy and continued to work.
Swayze was perhaps best-known as a romantic leading man in the films Dirty Dancing (1987) and Ghost (1990) for which he received Golden Globe nominations.
Swayze is survived by his wife of nearly 34 years, Lisa Niemi.
FPquote:Bijna twee jaar lang vocht hij tegen alvleesklierkanker maar vandaag heeft Patrick Swayze op 57-jarige leeftijd de strijd verloren. Dit meldde de Amerikaanse media maandag (lokale tijd). "Hij is vredig gestorven, met familie aan zijn zijde", aldus zijn publiciste Annett Wolf. Swayze speelde onder andere in succesvolle films als 'Dirty Dancing' (1987) en 'Ghost' (1990)
Hij speelde onlangs nog een FBI agent in de serie 'The Beast". Voor zijn diagnose had hij al toegezegd mee te werken aan 'The Beast'. Toen de behandeling leek aan te slaan is het eerste seizoen opgenomen. "Het was uitputtend om twaalf uur per dag te werken, maar het personage voelde gewoon goed", zei Swayze onlangs in een interview met Barbara Walters.
"Als ik deze aarde verlaat wil ik de aarde verlaten wetende dat ik iets terug heb gedaan en iets waardigs heb gedaan voor mezelf, mijn werk is mijn nalatenschap", zei Swayze in dit zelfde interview.
Ik vraag me nu serieus af wat je met zo'n post denkt te bereiken?quote:
Ik denk dat hij ermee te weten wil komen wie Patrick Swayze was. Leg dat die jongen dan ook even uit.quote:Op dinsdag 15 september 2009 04:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vraag me nu serieus af wat je met zo'n post denkt te bereiken?
Nou wie het is?quote:Op dinsdag 15 september 2009 04:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vraag me nu serieus af wat je met zo'n post denkt te bereiken?
Dat dus, moeilijk hey?quote:Op dinsdag 15 september 2009 04:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ermee te weten wil komen wie Patrick Swayze was. Leg dat die jongen dan ook even uit.
Hij kan geen Engelsquote:Op dinsdag 15 september 2009 04:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Misschien kun je ook even 't bericht lezen, het is een optie.
Heel veel sterkte voor de familie en vrienden.quote:Nou Patrick, je hebt iets terug gedaan... zelfs al is het wat minder werk gerelateerd. Jij hebt laten zien dat zelfs in Hollywood een relatie serieus genomen kan worden, doordat je altijd bij vrouw en kinderen bent gebleven... ook al had je de vrouwen van alle kanten voor het uitkiezen.
Alleen al mijn respect voor dat feit!
Alleen al daarvoor heb je mijn respect verdient. Jouw nalatenschap is veilig! Mogen er nog veel filmsterren en muzieksterren hieraan een voorbeeld nemen, uit naam van jouw nalatenschap!
Pleurt op, klapmongool.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Hij heeft het nog lang volgehouden met 1 2/3 jaar. De meeste mensen met pancreascarcinoom overlijden in 4 maanden.
Zal er wel iets mee te maken hebben dat als je een beroemdheid bent de dokters van alle kanten op je springen met revolutionaire behandelmethoden, terwijl je als ordinair voetvolk gewoon een paar maanden op de wachtlijst moet voor de standaardbehandeling.
Hoezo? Hij heeft wel een punt. Jij en ik zijn een nummertje in de grote bingomolen. Bekende mensen met veel geld kunnen hele andere paden bewandelen.quote:
Dat is het grote voordeel van geld. Welkom in de wereld, vriend. En ga anders maar eens in gesprek met een Afrikaanse hutbewoner en vraag naar het niveau van medische voorzieningen waar hij en zijn gezin het mee moeten doen. Kijken of je je nog steeds een "nummertje in de grote bingomolen" voelt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoezo? Hij heeft wel een punt. Jij en ik zijn een nummertje in de grote bingomolen. Bekende mensen met veel geld kunnen hele andere paden bewandelen.
Gast, wat is je probleem?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is het grote voordeel van geld. Welkom in de wereld, vriend. En ga anders maar eens in gesprek met een Afrikaanse hutbewoner en vraag naar het niveau van medische voorzieningen waar hij en zijn gezin het mee moeten doen. Kijken of je je nog steeds een "nummertje in de grote bingomolen" voelt.
Huilebalk.
Wat een gelul. Ga maar eens echt wat mankeren, je wordt hier in Nederland geweldig geholpen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als sloeber kan je alleen maar hopen dat de dokter verstand van zaken heeft en dat je ziektekostenverzekering je de beste medicijnen zal toestaan. En als je helemaal desperate bent, kan je je nog bekeren of naar een of andere kwakzalver.
Klopt, maar je bent wel gebonden aan wat er vergoed wordt. Zelfs al heb je er een paar ton voor over, meer dan dat is hier niet mogelijk. Dan moet je dus naar het buitenland waar je gewoon kan zeggen "je regelt het maar" en een zak geld op tafel kan gooien (voor de kans om je leven mogelijk een paar maanden te verlengen...)quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ga maar eens echt wat mankeren, je wordt hier in Nederland geweldig geholpen.
Bij zulke ernstige ziekten kom je niet op een wachtlijst.
Ja eens, als je heel veel geld hebt zijn er uiteraard soms meer mogelijkheden die hulp kunnen bieden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent wel gebonden aan wat er vergoed wordt. Zelfs al heb je er een paar ton voor over, meer dan dat is hier niet mogelijk. Dan moet je dus naar het buitenland waar je gewoon kan zeggen "je regelt het maar" en een zak geld op tafel kan gooien (voor de kans om je leven mogelijk een paar maanden te verlengen...)
En daarmee beweer je dus het tegenovergestelde van wat die twee anderen hier liepen te huilen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent wel gebonden aan wat er vergoed wordt. Zelfs al heb je er een paar ton voor over, meer dan dat is hier niet mogelijk. Dan moet je dus naar het buitenland waar je gewoon kan zeggen "je regelt het maar" en een zak geld op tafel kan gooien (voor de kans om je leven mogelijk een paar maanden te verlengen...)
En bij Swayze ging de deur op zijn 57ste dicht.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Geld opent deuren, dat bedoel ik.
En hij heeft misschien zijn leven een stukje verder kunnen rekken (zoals oorspronkelijk gesuggereerd) omdat hij geld te besteden had.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
En bij Swayze ging de deur op zijn 57ste dicht.
RTL7 om 23.00u "The Outsider". (ingelast)quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:04 schreef stevenmac26 het volgende:
Alleen jammer dat vanavond weer dirty dancing weer uitgezonden wordt
Dank je! Kom net binnen vallen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:11 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
RTL7 om 23.00u "The Outsider". (ingelast)
Voor de liefhebber.
En om 20.29u "Point Break".
Ook RTL7
WOLVERINES!!!quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:32 schreef Prosac het volgende:
R.I.P.
Red Dawn is toch een van mijn favoriete films.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |