Nee, Mozes naar de berg en niet andersom.quote:Op maandag 14 september 2009 22:06 schreef neen het volgende:
Jij kunt je zelf ook gaan voorstellen.
Er zelf op afstappen? Werkelijk?quote:Op maandag 14 september 2009 22:07 schreef Crack_ het volgende:
Ik zou er niet zo'n probleem van maken en er zelf op afstappen
Met een mes. Dat zal ze leren.quote:Op maandag 14 september 2009 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zelf op afstappen? Werkelijk?
Het is toch een kleine moeite om even aan te bellen en je voor te stellen dat je hun nieuwe buren bent? Hoe toch niet meteen aan de koffie?quote:Op maandag 14 september 2009 22:08 schreef Q. het volgende:
Heb ik ook niet gedaan toen ik hier kwam wonen, ze waren nooit thuis en ik was te druk met klussen. En na 3 maanden vond ik het ook alweer zo wat.
Ik ben niet sociaal aangelegd. Daarom zit ik ook op FOK!quote:Op maandag 14 september 2009 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is toch een kleine moeite om even aan te bellen en je voor te stellen dat je hun nieuwe buren bent? Hoe toch niet meteen aan de koffie?
Werk van 1 minuut.
Gezien. Daar hoef ik het niet voor te doen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:09 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ga er gewoon heen, misschien is het wel een lekker wijf.
quote:Op maandag 14 september 2009 22:08 schreef Dionysiou het volgende:
☐ Geschikt
☑ OngeschiktOnzin!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ben een man van principes. De nieuwe dienen dit initiatief te nemen. Mijn buren aan de andere kant denken daar precies zo over.
Ze hebben kunnen zien dat ik overdag gewoon thuis ben.quote:Op maandag 14 september 2009 22:11 schreef J.Herrer het volgende:
Misschien zijn ze wel gewoon sociaal en vallen ze geen mensen 's avonds lastig
Oké, jammer. Nu zou ik er dus niet meer mee praten.quote:Op maandag 14 september 2009 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gezien. Daar hoef ik het niet voor te doen.
Niet iedereen is een uitkeringstrekkerquote:Op maandag 14 september 2009 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben kunnen zien dat ik overdag gewoon thuis ben.
Ik denk het niet. Maar het zal mij verder jeuken of ze het wle of niet doen.....Dit topic is puur bedoelt om reacties te peilen: is dit tegenwoordig een gangbaar fenomeen?quote:Op maandag 14 september 2009 22:10 schreef fratsman het volgende:
Als ik aan het verhuizen ben vind ik mijn huis op dat moment net iets belangrijker dan mijn nieuwe buren. Relax, voor hetzelfde geld staan ze volgende week op de stoep.
Nee hoor. Gewoon 1 weekje vakantie.quote:Op maandag 14 september 2009 22:13 schreef Catch22- het volgende:
ben je een uitvreter? dan zou ik me ook niet voorstellen
Vreselijk dit.quote:Op maandag 14 september 2009 22:14 schreef trovey het volgende:
Ik heb de laatste jaren nogal wat nieuwe buren gekregen en ik stel mezelf maar even voor als ze bezig zijn met de verhuizing, vind ik persoonlijk wel zo prettig dat je in ieder geval weet wie er direct naast je woont, ze hoeven echt niet hun leven te vertellen en me op de koffie te vragen maar gewoon even een hand geven en jezelf voorstellen vind ik wel zo prettig zodat je in ieder geval een gezicht kent...daarna heb ik van de laatste buurvrouw nooit meer wat gehoord, zelfs gedag zeggen als ik haar tegenkom is haar blijkbaar teveel moeite (als je na een tijdje geen reactie meer krijgt dan hou ik er ook maar mee op), gelukkig ben ik niet de enige...niemand krijgt een woord van haar...gezellig
.
Ze hebben hulp genoeg, zo te zien.quote:Op maandag 14 september 2009 22:13 schreef neen het volgende:
Je had ze wel even hulp aan kunnen bieden.
Studierichting Peuterspeelzaalquote:Op maandag 14 september 2009 22:13 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Niet iedereen is een uitkeringstrekker
Jullie geven ze ook zo'n warm welkom. Gelijk roddelen met je andere buren.quote:Op maandag 14 september 2009 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin!
Maar ik ben een man van principes. De nieuwe dienen dit initiatief te nemen. Mijn buren aan de andere kant denken daar precies zo over.
Zeker, maar ik vind het meer voor de hand leggen dat de nieuwe het initiatief daartoe nemen...quote:Op maandag 14 september 2009 22:16 schreef Appletree het volgende:
Hier kan ik me nou echt niet druk om maken. Voor beide opties valt wat te zeggen. Als nieuwe buren zich voorstellen prima, maar jijzelf kan ook de nieuwe bewoner welkom heten.
Ej, uuuhm... Je kut druppelt...quote:Op maandag 14 september 2009 22:08 schreef druppelkut het volgende:
[_] Loop er zelf heen om je voor te stellen
[X] Open er een topic over op Fok!
Sinds vorige week maandag.quote:Op maandag 14 september 2009 22:19 schreef Lkw het volgende:
Hoe lang wonen ze er al? Als het sinds vandaag is, komen ze misschien morgen wel even belletje lellen.
Misschien rust er een vloek op het huis en vallen ze meteen dood neer zodra ze de drempel overgaan. Zijn de vorige buren met een lange zwarte auto verhuisd?quote:Op maandag 14 september 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens: de mensen die ervoor woonden hadden zich ook niet voorgesteld.
Dat lijkt mij ook....quote:Op maandag 14 september 2009 22:16 schreef GladdeGerard het volgende:
Raar gedrag inderdaad. Het is altijd handig om je buren een beetje te leren kennen, krijg je minder snel klachten van ze en misschien kan je eens wat voor elkaar doen.
Dan hoeft het voor mij ook niet meerquote:Op maandag 14 september 2009 22:23 schreef Kwaliteit het volgende:
Herkenbaar, deden mijn buren ook, pas na een haljaar kwam men
Gelukkig is ze 1 van de weinige directe buren hier die zo reageert, van het clubje van 8 personen (allemaal alleenstaanden van diverse leeftijden) zijn er twee die nooit een woord zeggen, de ene is alzo een beetje vreemd met altijd de gordijnen dicht (dus dag en nachtquote:
Ik vind het toch echt het meest voor de hand liggen als de nieuwkomer zelf het initiatief nemen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:20 schreef mazaru het volgende:
13. Wie van de nieuwe buren moet zich als eerste voorstellen, degene die ergens nieuw komt te wonen of degene die er al woont?
Het kan allebei. Het maakt echt niet uit. Het is aardig en verwelkomend als de ingezetene zich even voorstelt aan de nieuwkomer, wanneer men elkaar toevallig buiten treft, maar het kan ook best andersom. Als er maar iemand op een gegeven ogenblik het initiatief neemt om een kopje koffie of zoiets samen te drinken om kennis te maken. Een prettige burenrelatie ligt aan de basis van een prettige woonsituatie. Met ‘een prettige burenrelatie’ wordt niet bedoeld dat men de deur bij elkaar platloopt, maar dat men de naam kent van de buren, dat men elkaar groet, dat men bij een toevallige ontmoeting af en toe eens een praatje maakt, dat men in geval van vakantie of in nood een beroep op elkaar kan doen, dat men kortom niet als anonieme schimmen langs elkaar heen leeft.
http://www.beatrijs.com/faq/#nieuweburen
Je zou hopen dat er nog "normale"mensen met fatsoen zouden bestaan....quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef antonwachter het volgende:
Mensenkennis, gezien je topics ben je nou niet echt een mannetje wat normale mensen willen kennen. Beetje obsessief over vage dingen.
Jamaar dan heb je het ook over Kuukquote:Op maandag 14 september 2009 22:27 schreef Snowcold het volgende:
Ik woon sinds twee weken in Cuijk en we hebben echt superburen! We maakten al kennis met ze en hebben een enorme bos bloemen van ze gekregen, plus een cadeaubon. Een welkomstcadeau van alle buurtbewoners samen. Als dank hebben wij ieder huis afzonderlijk een kaartje gestuurd.
Zo kan het dus ook!
Dat is ook zo...quote:Op maandag 14 september 2009 22:22 schreef LoggedIn het volgende:
Het zal mij echt aan m'n reet roesten of m'n buren zich willen voorstellen of niet. Zo lang ik maar geen last heb van zeI
Het scheelt dat jij als eerste het initiatief nam.....Wellicht tenminste.quote:Op maandag 14 september 2009 22:27 schreef Snowcold het volgende:
Ik woon sinds twee weken in Cuijk en we hebben echt superburen! We maakten al kennis met ze en hebben een enorme bos bloemen van ze gekregen, plus een cadeaubon. Een welkomstcadeau van alle buurtbewoners samen. Als dank hebben wij ieder huis afzonderlijk een kaartje gestuurd.
Zo kan het dus ook!
Ja ja, dat is nu wel duidelijk hoor... Kolere zeg, maak er ff een hobby van om de hele dag tegen jezelf te zeggen dat nieuwe buren het initiatief moeten nemen om je gedag te zeggen. Of neem een beslissing wat je belangrijker vind, je Gouden Principe of gewoon even een eerste 'Hallo' tegen je nieuwe buren.quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het toch echt het meest voor de hand liggen als de nieuwkomer zelf het initiatief nemen.
Jij hebt een totaal absoluut gebrek aan enig empatisch vermogen. Zo een vaag psychotische buurman die onder het uitroepen van allerlei teksten uit openbaringen in een dwangbuis wordt afgevoerd vergezeld door 7 politieagenten. Daar willen mensen dus niks mee te maken hebben.quote:Op maandag 14 september 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou hopen dat er nog "normale"mensen met fatsoen zouden bestaan....
Ik vrees een uitstervend ras.
Knap dat je zo stellig tot conclusies komt op grond van een paar fok postjesquote:Op maandag 14 september 2009 22:43 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Jij hebt een totaal absoluut gebrek aan enig empatisch vermogen. Zo een vaag psychotische buurman die onder het uitroepen van allerlei teksten uit openbaringen in een dwangbuis wordt afgevoerd vergezeld door 7 politieagenten. Daar willen mensen dus niks mee te maken hebben.
Ik denk dat je een beetje obsessief naar anderen doet....quote:Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef antonwachter het volgende:
BurenPartij. Obsessief gedrag, iedereen moet zich aan jou normen houden, desnoods moet een politieke partij dat maar afdwingen.
Gods, de hele buurt-geranium-zitters spreken er schande van? Wees eens niet zo kleinburgerlijk, voel je niet te goed en doe eens sociaal wil je?quote:Op maandag 14 september 2009 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin!
http://forum.fok.nl/user/history/150292 Paar postjes op fok. Hoeveel vervolgtopics ga je hier nog op maken ?quote:Op maandag 14 september 2009 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje obsessief naar anderen doet....
Het topic schrijft niet voor dat mensen zich zouden moeten voorstellen![]()
Knap om zulke verstrekkende conclusies te trekken over een ander op grond van een paar fokpostjes zonder de persoon achter deze posten pas te kennen.quote:Op maandag 14 september 2009 23:00 schreef antonwachter het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/150292 Paar postjes op fok. Hoeveel vervolgtopics ga je hier nog op maken ?
Zo kom je over, zal irl niet anders zijn. Ik snap de nieuwe buren wel.quote:Op maandag 14 september 2009 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Knap om zulke verstrekkende conclusies te trekken over een ander op grond van een paar fokpostjes zonder de persoon achter deze posten pas te kennen.![]()
Wil je dat ze om 10 uur savonds aanbellen om zich voor te stellen... nohh onverantwoordquote:Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Net nieuwe buren gekregen...
Ze nemen niet eens de moeite om zich kenbaar te maken.
Misschien ben ik ouderwets, maar als ik ergens kom wonen, dan stel ik me netjes aan je buren voor. Het is natuurlijk niet verplicht, maar wel zo fatsoenlijk![]()
Het lijkt zeer tekenend voor de tijdgeest. Mensen worden steeds egoïstischer en zijn niet meer in andere geïnteresseerd, zelfs niet in hun directe burenIk vraag mij werkelijk af waar deze samenleving toe afglijdt als dit normaal wordt?
Ergo: ik woon in een dorp. In de stad kan ik het eerder begrijpen dat eea veel anoniemer is...
Klacht: nieuwe buren die het fatsoen niet hebben om zich voor te stellen
Hoe denk jij hierover?
Wel origineelquote:Op maandag 14 september 2009 23:09 schreef Grimm het volgende:
Ik kreeg een briefje van me nieuwe buurman waarin hij zich voorstelde en of hij even gratis mijn internet mocht aftappen. hij had een keurig lijstje met alle beveiligde netwerkenleuke binnenkomer
Gelukkig ook nog zinnige reacties hier.quote:Op maandag 14 september 2009 23:16 schreef GladdeGerard het volgende:
TS heeft gewoon gelijk hoor, als de buren zich niet komen voorstellen hebben ze blijkbaar geen behoefte aan contact, dan zou ik me ook niet willen opdringen. Het is alleen wat vreemd en komt nogal contactgestoord over.
Kan dat alleen na 22.00quote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef deepart het volgende:
[..]
Wil je dat ze om 10 uur savonds aanbellen om zich voor te stellen... nohh onverantwoord
Tja, het is altijd maar weer afwachten.quote:Op maandag 14 september 2009 23:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
Over 'n maand kom ik ook voor deze situatie te staan, alleen ik heb 'n hekel aan die "verplichtingen". Dus ik hoop dat ik m'n buren 'n keer terloops tegenkom en dan even de hand schudden en eventueel 'n praatje maken. Niet van dat gemaakte, samen aan de voordeur en de big smile opGelukkig begreep ik van de verkopers dat ze geweldige buren hadden, dus echt verkeerd zal 't wel niet gaan
Dat is nog eens kennismaken ..quote:Op maandag 14 september 2009 23:09 schreef Grimm het volgende:
Ik kreeg een briefje van me nieuwe buurman waarin hij zich voorstelde en of hij even gratis mijn internet mocht aftappen. hij had een keurig lijstje met alle beveiligde netwerkenleuke binnenkomer
Dat zou ook hun strategie kunnen zijn.....Gewoon afwachten tot je over elkaar heen struikelt. Ik vind het een zwaktebod, maar goed.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:31 schreef Metro2005 het volgende:
Ik wilde me voor gaan stellen als ik alles klaar had maar toen kwam de buurman zelf al naar me toe
Bah, zou reden voor mij ziin om direct weer te gaan verhuizen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:27 schreef Snowcold het volgende:
Zo kan het dus ook!
Autist.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bah, zou reden voor mij ziin om direct weer te gaan verhuizen.
In principe kwam het welkomstcadeau echt van hun kant. Wij hadden ons natuurlijk wel voorgesteld, maar ergens acht ik dat als vanzelfsprekend, dat wanneer je toevallig elkaars pad kruist dat je elkaar de hand geeft en je voor stelt.quote:Op maandag 14 september 2009 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het scheelt dat jij als eerste het initiatief nam.....Wellicht tenminste.
Ik heb ook zo'n buurman, hij had gezeik met internet na zijn verhuizing het zou heel lang duren voor het aangesloten zou worden. Ik vroeg wat hij zoal deed op internet, hij zei dat hij af en toe het nieuws las en soms msn'de met vrienden en familie en meer niet, had ik wel verwacht want hij zag eruit als een kantoornerdquote:Op maandag 14 september 2009 23:09 schreef Grimm het volgende:
Nog niet, hij houdt ze achter de geraniums zeer scherp in de gaten.quote:
Natuurlik wel. Aanbellen met je hele familie en een zelfgebakken taart om vervolgens jezelf uit te nodigen voor een kopje koffie en een stukje taart!quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het toch echt het meest voor de hand liggen als de nieuwkomer zelf het initiatief nemen.
Het is toch raar om bij die nieuwe aan te bellen en zeggen "hallo"!
Beetje overdreven.quote:Op maandag 14 september 2009 23:16 schreef GladdeGerard het volgende:
TS heeft gewoon gelijk hoor, als de buren zich niet komen voorstellen hebben ze blijkbaar geen behoefte aan contact, dan zou ik me ook niet willen opdringen. Het is alleen wat vreemd en komt nogal contactgestoord over.
Naast mij woont sinds een jaar of wat een Chinees, heeft zich ook nooit fatsoenlijk voorgesteld..quote:Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Net nieuwe buren gekregen...
Ze nemen niet eens de moeite om zich kenbaar te maken.
Misschien ben ik ouderwets, maar als ik ergens kom wonen, dan stel ik me netjes aan je buren voor. Het is natuurlijk niet verplicht, maar wel zo fatsoenlijk![]()
Het lijkt zeer tekenend voor de tijdgeest. Mensen worden steeds egoïstischer en zijn niet meer in andere geïnteresseerd, zelfs niet in hun directe burenIk vraag mij werkelijk af waar deze samenleving toe afglijdt als dit normaal wordt?
Ergo: ik woon in een dorp. In de stad kan ik het eerder begrijpen dat eea veel anoniemer is...
Klacht: nieuwe buren die het fatsoen niet hebben om zich voor te stellen
Hoe denk jij hierover?
Mr.Cooper heeft gelijk.quote:Op maandag 14 september 2009 22:09 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ga er gewoon heen, misschien is het wel een lekker wijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |