http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)scher-dan-ooit.dhtmlquote:Vrouwen narcistischer dan ooit
LONDEN - Steeds meer vrouwen zijn egocentrischer en narcistischer dan ooit. Uit onderzoek van twee belangrijke psychologen blijkt dat veel vrouwen tegenwoordig zichzelf zo geweldig en aantrekkelijk vinden terwijl dit objectief gezien niet het geval is.
De onderzoekers bestudeerden 37.000 studenten. 30 procent van hen geloofden dat ze goede punten zouden halen door enkel aanwezig te zijn, niet door hard te werken. Ook bleek dat 67 procent meer vrouwen egocentrisch en narcistisch zijn dan twintig jaar geleden. Ze vinden zichzelf ontzettend belangrijk, denken dat ze uniek of beter zijn dan anderen. Ook vinden ze dat ze bewonderd moeten worden vanwege hun beroemdheid, rijkdom, succes, geluk en dat ze daarom een belangrijke behandeling verdienen. Deze vrouwen zullen ook niet toegeven wanneer ze een fout hebben gemaakt.
Ook bleek uit het onderzoek dat de veranderde maatschappij de grote verantwoordelijke is. Dit komt doordat tegenwoordig de nadruk ligt op materiële rijkdom, uiterlijkheden en het aanbidden van celebs. Vooral het internet is verantwoordelijk, maar ook reality tv, makkelijke leningen waardoor je dure dingen kunt kopen, het aanbidden van celebs, de competitieve en individualistische maatschappij en ouders die geen nee tegen hun kinderen kunnen zeggen omdat ze denken dat hun kroost speciaal, schitterend en perfect is. Ook de vele 'nepmensen' zijn deels verantwoordelijk. Er zijn de neprijken (die eigenlijk torenhoge leningen hebben), de nepmooien (die hulp kregen van plastische chirurgie), de nepberoemden (dankzij tv en YouTube), de neppopulairen (dankzij sociale netwerksites).
Ook op vlak van relaties hebben vrouwen steeds hogere verwachtingen van zichzelf, hun leven en iedereen in hun buurt. Omdat ze denken dat de wereld rond hen draait en ze zichzelf slimmer, getalenteerder en aantrekkelijker vinden dan ze echt zijn vinden ze geen partner die voldoet aan hun eisen. Ook kunnen ze moeilijk kritiek aanvaarden en tonen ze weinig empathie. Deze vrouwen denken van zichzelf dat ze mannen afschrikken door hun succes terwijl ze niet snappen dat iemand hen gewoon niet leuk kan vinden.
Margot Medhurt, de initiatiefneemster van een Britse datingsite, heeft dertig jaar ervaring in het wereldje. Ze zegt dat ze merkt dat vrouwen steeds egocentrischer worden. "Als vrouwen zich vroeger inschreven bij onze datingsite hadden ze een goed idee van wat hun kansen waren bij mannen. Maar nu beseffen vrouwen hun 'marktwaarde' niet. Er is een groot verschil tussen hoe ze zichzelf zien en hoe anderen hen zien. Vaak zijn het heel gewone vrouwen, maar vinden ze zichzelf schitterend. Elke man die ik hen voorstel is niet goed genoeg, ze weigeren ermee op date te gaan. Maar als ze te horen krijgen dat een man hen heeft afgewezen, zijn ze gekrenkt in hun eer. Velen worden dan echt boos op mij."
14/09/09 14u55
Jij bent zeker niet meer in de 20 of begin 30 en woont zeker ook niet in de Randstad?quote:Op maandag 14 september 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:
Voor de meeste vrouwen die ik ken gaat dit absoluut niet op.
In Brabant zijn de vrouwen nog gewoon vrouw.quote:Op maandag 14 september 2009 22:14 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jij bent zeker niet meer in de 20 of begin 30 en woont zeker ook niet in de Randstad?
Jij. Je voelt je duidelijk aangesproken en reageert meteen zo zuur als een citroen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:02 schreef Disana het volgende:
'Twee belangrijke psychologen.'
Wie is er nu narcistisch.
Ja klopt. Ik haal mijn vriendinnen ook liever uit het zuiden of oosten. Of het is kouwe kak uit haarlem met parelkettingen een rijke pappie, dat vind ik ook wel leuk.quote:Op maandag 14 september 2009 22:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
In Brabant zijn de vrouwen nog gewoon vrouw.![]()
Nee, ik ben al 30 geweest en woon in Brabant. Kei-goeie prupskes daar.quote:Op maandag 14 september 2009 22:14 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jij bent zeker niet meer in de 20 of begin 30 en woont zeker ook niet in de Randstad?
Hockey meisjes waren vroegerquote:Op maandag 14 september 2009 22:19 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik haal mijn vriendinnen ook liever uit het zuiden of oosten. Of het is kouwe kak uit haarlem met parelkettingen een rijke pappie, dat vind ik ook wel leuk.
Nuja, ik heb het meer over ècht oud geld.quote:Op maandag 14 september 2009 22:24 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Hockey meisjes waren vroegerde breezers van nu.
![]()
Dit inderdaad, over het paard getilde breezersletjes. Qua uiterlijk denken ze dat ze Paris Hilton zijn maar ze komen er amper in de buurt, maar wel respect van alle jongens 'eisen'. Dan liever een meid met wat meer inhoud dan zo'n barbie wannabe.quote:Op maandag 14 september 2009 22:24 schreef LoggedIn het volgende:
Dat zie je wel vaak idd, van die meisjes die denken zo geweldig te zijn dat alleen de top 2% mannen naar ze mag kijken
Neen, daar hebben we geen economische crisis voor nodig. Deze vrouwen hebben nodig wat elke vrouw nodig heeft: een man.quote:Op maandag 14 september 2009 21:37 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)scher-dan-ooit.dhtml
Ik denk dat de economische crisis veel van dit soort vrouwen wel weer op hun plek gaat zetten.
Ach, het is ook vaak een smoesje van vrouwen die nog geen vriendje hebben. Dan doen ze naar iedereen alsof ze van die onmogelijke eisen hebben waaraan geen man kan voldoen, dan ligt het tenminste niet aan hun zelf.quote:Op maandag 14 september 2009 22:58 schreef waht het volgende:
[..]
Neen, daar hebben we geen economische crisis voor nodig. Deze vrouwen hebben nodig wat elke vrouw nodig heeft: een man.
Je hebt echt een beetje een verkeerd beeld van de dames waar het hier over gaat.quote:Op maandag 14 september 2009 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, het is ook vaak een smoesje van vrouwen die nog geen vriendje hebben. Dan doen ze naar iedereen alsof ze van die onmogelijke eisen hebben waaraan geen man kan voldoen, dan ligt het tenminste niet aan hun zelf.
Als je ze 5 minuten aandacht geeft dan zijn ze al 180' bijgedraaid.
Klinkt alsof JB een keertje flink afgewezen is door zo'n dame...quote:Op maandag 14 september 2009 23:02 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Je hebt echt een beetje een verkeerd beeld van de dames waar het hier over gaat.Jij hebt het over gefrustreerde lelijke trutten. Hier gaat het om dames die zo vol van zichzelf zijn, dat ze niet eens de tijd hebben om gefrustreerd te worden.
Je moet echt eens een biertje komen drinken, hier in de Randstad.
Ik kan wel iemand bedenken die aan die omschrijving voldoet.quote:Op maandag 14 september 2009 23:02 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Je hebt echt een beetje een verkeerd beeld van de dames waar het hier over gaat.Jij hebt het over gefrustreerde lelijke trutten. Hier gaat het om dames die zo vol van zichzelf zijn, dat ze niet eens de tijd hebben om gefrustreerd te worden.
Je moet echt eens een biertje komen drinken, hier in de Randstad.
Jody Bernal wordt nooit afgewezen. Dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 14 september 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt alsof JB een keertje flink afgewezen is door zo'n dame...
Wat een frustratie!
SHE? Ja, die kwam van het kamp maar dacht dat ze van Wassenaar kwam. En maar patsen met d'r kansloze salesbaan.quote:Op maandag 14 september 2009 23:06 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik kan wel iemand bedenken die aan die omschrijving voldoet.
Die is ook zo vol van zichzelf dat ze een fotoreportage wilde laten maken![]()
Ik heb het uiteraard over (ex) user S..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |