abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 14 september 2009 @ 20:47:54 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72741187
ik kwam er van de week achter dat ik twee begrafenispolissen heb lopen.
lijkt me tamelijk overdreven, eentje is wel genoeg.
op de ene staat mijn zoon van 10 gratis meeverzekerd te wezen.
die moet als hij 18 is een eigen polis hebben.
is daar wat voor te regelen? als in dat het ingelegde bedrag op een polis voor hem kan komen of ga ik straks tweemaal de grond in? (bij wijze van spreken)

wat kan ik hier nog mee?
pi_72741239
jij gaat 1x de grond in, en er wordt 1x voor betaald. De rest is gewoon jammer. Verzekeringen zijn normaal niet overdraagbaar, dus je reeds opgebouwd "kapitaal" ben je naar alle waarschijnlijkheid kwijt (of kan je met vrij veel verlies terugkrijgen)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_72741269
Tja....je gaat tweemaal de grond in. Jij bent twee keer verzekerd en dat is niet zonder meer in een polis voor hem te stoppen. Hooguit dat je zou kunnen besluiten om de polis (nu of straks) af te kopen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72741287
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:49 schreef Athmozz het volgende:
jij gaat 1x de grond in, en er wordt 1x voor betaald. De rest is gewoon jammer. Verzekeringen zijn normaal niet overdraagbaar, dus je reeds opgebouwd "kapitaal" ben je naar alle waarschijnlijkheid kwijt (of kan je met vrij veel verlies terugkrijgen)
Erm... nee? (het is een sommenverzekering)
pi_72741533
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... nee? (het is een sommenverzekering)
hangt er precies vanaf welke verzekering het dan is.

Als het eentje is waar je weinig voor betaalt en die enkel je kosten van je begrafenis dekt (vast bedrag, maakt niet uit wanneer je sterft) dan ga je maar 1x trekken (je kan ze maar 1x indienen). Als het eentje is waar je relatief meer voor betaalt maar die het bedrag dat tegen dan opgespaard is uitkeert, dan ga je inderdaad 2x trekken.
pi_72741601
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:55 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hangt er precies vanaf welke verzekering het dan is.
Een uitvaartverzekering is een levensverzekering (het indemniteitsbeginsel geldt hierbij niet)
quote:
Als het eentje is waar je weinig voor betaalt en die enkel je kosten van je begrafenis dekt (vast bedrag, maakt niet uit wanneer je sterft) dan ga je maar 1x trekken (je kan ze maar 1x indienen). Als het eentje is waar je relatief meer voor betaalt maar die het bedrag dat tegen dan opgespaard is uitkeert, dan ga je inderdaad 2x trekken.
Nee. Zo werkt het in Nederland in elk geval niet. Een natura-verzekering keert bij 'dubbele' verzekering gewoon een bedrag uit.
pi_72741880
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een uitvaartverzekering is een levensverzekering (het indemniteitsbeginsel geldt hierbij niet)
[..]

Nee. Zo werkt het in Nederland in elk geval niet. Een natura-verzekering keert bij 'dubbele' verzekering gewoon een bedrag uit.
anders dan in BE dan, levensverzekering & uitvaartverzekering is hier iets anders. Vandaar dus.
pi_72741990
Dat is dan inderdaad anders
pi_72747096
Ik heb er ook 2. Mijn ouders hebben ooit voor mij een uitvaarverzekering afgesloten voor een vast bedrag, nooit verhoogd en na bijna 30 jaar kan je daar waarschijnlijk als ik dood ga alleen ene kop koffie voor kopen. Ik heb dus nog een uitvaartverzekering erbij genomen, die wel indexeerd. Beide betalen uit als ik dood ga.

Een uitvaartverzekering is inderdaad geen levensverzekering.
Uitvaartverzekering betaalt ALTIJD uit en een levensverzekering alleen als je binnen de verzekering-termijn overlijdt. Zover ik weet betaal je ook maar tot je 65e uitvaartverzekering premie en een levenverzekering betaal je premie gedurende de looptijd van de verzekering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')