Ik geef echt niet zomaar mijn telefoonnummer af en van SMS-diensten word ik zeker geen lidquote:Antwoord nu OK naar 4050 om kans te maken op een Nokia N97 en ontvang funsounds en linkmate. Info: 09005005040.
Stoppen? stop naar 4050.
Abbonementsdienst 9E/wk
Dat is dus NIET mijn punt. Mijn eigen ringtones heb ik al jaren, daar heb ik geen SMS-dienst voor nodig. Ik heb überhaupt nergens een SMS dienst voor nodig, laat staan dat ik mijn mobiele nummer zou geven via iets vaags op internet.quote:Op maandag 14 september 2009 20:58 schreef Kevincy het volgende:
Zolang jij een mongool bent die te lui is bent om op internet te zoeken naar een bepaald nummer en daar liever +/- 3 euro uitgeeft voor een smsje zullen dat soort bedrijven bestaan.
Is het niet zo dat alles dat ze aanbieden ook op internet te downloaden is...
Ik heb 5 jaar geleden mahna mahna van de Muppets op mijn telefoon als ringtone gehad. Pas 2,5 jaar geleden kon je voor +/-3 Euro het zelfde nummer naar binnen halen. Dus zolang er nog luie flikkers rondlopen die te lui zijn moeite voor iets te doen zullen dit soort bedrijven blijven bestaan.
Daar erger ik me dus ook dood aan. Ik ga toch geen SMS sturen om van iets af te komen waar ik niet om gevraagd heb…quote:Op maandag 14 september 2009 21:12 schreef GodsSon het volgende:
www.smsdienstenfilter.nl
Eenmalig 25 cent... dan ben je er zeker vanaf!
In combinatie met dit:quote:Regelgeving juli 2009
1. Aansluitplicht nummergebruikers bij geschillencommissie
Nummergebruikers moeten zich aansluiten bij de Geschillencommissie Informatiedienstaanbieders. Consumenten kunnen hier terecht wanneer zij een geschil hebben met een nummergebruiker. Aanmelden kan via www.sgc.nl.
2. Recht tot opschorten betaling bij telefonieaanbieder
Consumenten die een klacht hebben over een betaald informatienummer, mogen betaling van het deel van de rekening waarover de klacht gaat, opschorten totdat het geschil is afgehandeld. De telefonieaanbieder moet hieraan meewerken.
Zou toch iets moeten kunnen doen? Zonder dat ik geld uit ga geven aan diensten waar ik überhaupt niet om gevraagd heb?quote:Zo ziet OPTA toe op het verbod op het verzenden van ongevraagde communicatie: het spamverbod. Niet alleen ongevraagde e-mail is verboden. Ook SMS-jes, faxen en MSN-berichten die zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger zijn verzonden, zijn in strijd met de wet (artikel 11.7 Tw).
Als deze specifieke aanbieder zich daar tenminste wat van aantrekt.. (ik heb tenminste niet het idee dat dit iets is wat door de telecom operators geforceerd wordt, het is meer een afspraak tussen de legitieme aanbieders van sms diensten)quote:Op maandag 14 september 2009 21:12 schreef GodsSon het volgende:
www.smsdienstenfilter.nl
Eenmalig 25 cent... dan ben je er zeker vanaf!
En maar volhouden dat je niet gefrustreerd bentquote:Op maandag 14 september 2009 21:16 schreef Tasha het volgende:
[..]
Dat is dus NIET mijn punt. Mijn eigen ringtones heb ik al jaren, daar heb ik geen SMS-dienst voor nodig. Ik heb überhaupt nergens een SMS dienst voor nodig, laat staan dat ik mijn mobiele nummer zou geven via iets vaags op internet.
Waar ik mij zo over verbaas, is het feit dat dit 0900-nummer al jarenlang in combinatie met een SMS-dienst misbruik maakt van onwetende Nederlanders.
[..]
Daar erger ik me dus ook dood aan. Ik ga toch geen SMS sturen om van iets af te komen waar ik niet om gevraagd heb…
Maar dit:
[..]
In combinatie met dit:
[..]
Zou toch iets moeten kunnen doen? Zonder dat ik geld uit ga geven aan diensten waar ik überhaupt niet om gevraagd heb?
Ehh.. nee, maar het ergert me wel, zulke smutquote:Op maandag 14 september 2009 21:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
En maar volhouden dat je niet gefrustreerd bent
]http://www.celldorado.com/NL/faqs.php#produkten_diensten14[/quote][/url]quote:1.4 Hoe kan het dat ik me nooit heb aangemeld, maar toch produkten ontvang?
Het kan gebeuren dat je je niet meer kunt herinneren je ooit aan te hebben gemeld voor een dienst. Zie punt 2. over het afmelden van de dienst. Er zijn geen kosten aan de dienst verbonden totdat deze geactiveerd is. Dat wil zeggen, totdat er met "OK' bevestigd is. In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een derde partij per ongeluk jouw mobiele telefoonnummer ingevuld heeft op de website. Wanneer dat het geval is en het een geldig mobiel nummer betreft, zal het systeem een welkomst sms naar jouw mobiele nummer verzenden met daarin informatie over de dienst. Pas als je daarna bevestigt d.m.v. het bericht "OK" te sturen vanaf je mobiele telefoon zal de dienst geactiveerd worden. Er zijn geen kosten aan de dienst verbonden totdat deze geactiveerd is d.m.v. "OK".
[url=http://www.celldorado.com/NL/faqs.php#produkten_diensten14
Volgens google is dat zo zeldzaam nog niet. Ik denk toch echt dat zo'n toko met opzet de boel spamt, maar bewijs het maar eens.quote:In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een derde partij per ongeluk jouw mobiele telefoonnummer ingevuld heeft op de website.[/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |