Hoe denk je anders te kunnen bellen via VoIP brainiac? Je krijgt een tijdelijk nummer...quote:Op woensdag 16 september 2009 18:17 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oude nummer nieuwe nummer? Volgens mij snap jij het nog steeds niet. Als iemand van zijn analoge lijn overgaat naar IPB, neemt ie vrijwel altijd zijn huidige telefoonnummer mee. Hoe wil jij die gaan doorschakelen dan?
niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef folie het volgende:
[..]
Hoe denk je anders te kunnen bellen via VoIP brainiac? Je krijgt een tijdelijk nummer...
We hebben gewoon ons eigen nummer behouden ja, als dat is wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
niet.
Bij zowel XS4All als bij KPN en HetNet krijg je gewoon je huidige KPNnummer in de box geprikt.
'knutsel skillz' nou nou, ik kan heus wel een modempje installeren.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:06 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik werk als bij-baan op de helpdesk van een zeer gerespecteerde dsl provider. En ik weet heuswel wat een HVD, KVD en een DSLAM zijn
Mensen die alle helpdeskers over één kam scheren
Enneehh... TS moet zijn modem ont-splitteren en de telefoon gewoon eens rechtstreeks op de Fritzbox! aansluiten. Dan weten we pas of het aan het modem ligt of aan zijn knutsel skilzz.
en de modem rechtstreeks op de buitenlijn zetten om te testen of je dan kan bellen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef DirkZz het volgende:
[..]
'knutsel skillz' nou nou, ik kan heus wel een modempje installeren.
Probleem is alleen dat het bij ons thuis erg bagger is geregeld met de verklikker en allemaal andere shit die er nog bij aan hangt.
(En dat heb ik niet zo gedaan, maar dat is door iemand gebeurd een kleine 8-9 jaar terug)
En met bagger bedoel ik dat je de lossedraadjes ziet lopen, allemaal kroonsteentjes etc etc.
quote:ADSL en Bellen
Wij willen het beste. Dat blijkt al jaren uit tests. Gaat u ook voor kwaliteit? Stap nu over op ADSL en Bellen van XS4ALL. Inbegrepen zijn een McAfee veiligheidspakket, nummerbehoud, gratis internetten via 950 Hotspots en nog veel meer.
U ontvangt een uitstekend draadloos modem: de FRITZ!Box. En een deskundige monteur zorgt voor de installatie.
Nopequote:Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef folie het volgende:
[..]
Hoe denk je anders te kunnen bellen via VoIP brainiac? Je krijgt een tijdelijk nummer...
Klopt, maar dat is niet de praktijk. Concurrenten werken elkaar tegen. Nummertje vasthouden, je kent het wel. Zoals dus Ziggo of UPC die er iets lanegr over doet dan standaard door het nummer van de klant nog niet helemaal vrij te geven.quote:Een beetje fatsoenlijke provider gebruikt een lijnnummerportering en dan is je nummer in één dag (de dag van de oplevering) meteen opgeleverd. Dat het lang duurt is echt niet de schuld van KPNPort![]()
- IPB is een afkorting voor InternetPlusBellen, en is een product.quote:Bovendien zijn aanbieders op het KPN netwerk de enige aanbieders die ik ken, die je 2 kabels vanaf de splitter naar het modem laten trekken... En als het niet werkt, moet je altijd eerst de splitter er tussen uit halen... Dus kan je dat net zo goed meteen doen... Het is toch de zwakste schakel in je aansluiting, en bij VoIP (IPB is een term van KPN en niet de omschrijving van het product) volledig overbodig...
Neuh, is niet stoer, is certificering. Ik heb certificering HVD, KVD en IS/RA van KPN (en ook nog eens All IP glasvezel), wat inhoudt dat ik centrales, en kabelkasten inkan, storingen kan oplossen, kruisdraden kan trekken etc. Je kent dat wel.quote:Ik vind het trouwens wel heeel stoer dat je een paar afkortingen kent...
Nogmaals, ik spreek uit ervaring, en het is niet stoer, het is gewoon praktijkervaring en certificering. Dat jij niet helemaal wilt toegeven dat je er naast zit moet je niet op mij afschuiven. Je hebt alleen in het geval van Tele2 gelijk m.b.t. een tijdelijk nummer. Bij KPN en vele andere providers dus niet. Doe je huiswerk.quote:Zo stoer dat ik niet verder met je in discussie ga... Of dat was omdat je niet luistert/nadenkt maar procedures na praat... iig 1 van de 2...
Klopt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
niet.
Bij zowel XS4All als bij KPN en HetNet krijg je gewoon je huidige KPNnummer in de box geprikt.
Goh en ik maar denken dat als je een profiel op een SIP server (tenzij jij providers kent die geen gebruik maken van SIP) aanmaakt dat je er dan altijd een telefoonnummer aan toe moet kennen. Dat je vervolgens dat nummer in uitgaande calls masked doet daar geen afbreuk aan mijns inziens... Maar ik zou niet in discussie gaan, dus bied ik maar mijn nederige excuses aan voor het niet doen van mijn huiswerkquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:27 schreef RobbieRivera het volgende:
Nogmaals, ik spreek uit ervaring, en het is niet stoer, het is gewoon praktijkervaring en certificering. Dat jij niet helemaal wilt toegeven dat je er naast zit moet je niet op mij afschuiven. Je hebt alleen in het geval van Tele2 gelijk m.b.t. een tijdelijk nummer. Bij KPN en vele andere providers dus niet. Doe je huiswerk.
Nummers worden niet gemaskeerd, want in de SIPserver staat toch duidelijk hetzelfde telefoonnummer als welke nog op de analoge lijn zit. Nogmaals, je snapt waarschijnlijk weinig van de infrastructuur van IPB KPN. Maar inderdaad, je excuses voor je fail poging.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:09 schreef folie het volgende:
[..]
Goh en ik maar denken dat als je een profiel op een SIP server (tenzij jij providers kent die geen gebruik maken van SIP) aanmaakt dat je er dan altijd een telefoonnummer aan toe moet kennen. Dat je vervolgens dat nummer in uitgaande calls masked doet daar geen afbreuk aan mijns inziens... Maar ik zou niet in discussie gaan, dus bied ik maar mijn nederige excuses aan voor het niet doen van mijn huiswerk
Testen zonder splitter is altijd een van de eerste dingen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
en de modem rechtstreeks op de buitenlijn zetten om te testen of je dan kan bellen?
en anders bel je alsnog even voor de gratis installatiemonteur......
[..]
Daarom helpen we je ook graag.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:32 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Testen zonder splitter is altijd een van de eerste dingen.
denk je dat ik een topic ga maken op het grote fok voordat ik ook maar de standaard belmiep dingen heb gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |