abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72870517
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:17 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Oude nummer nieuwe nummer? Volgens mij snap jij het nog steeds niet. Als iemand van zijn analoge lijn overgaat naar IPB, neemt ie vrijwel altijd zijn huidige telefoonnummer mee. Hoe wil jij die gaan doorschakelen dan?
Hoe denk je anders te kunnen bellen via VoIP brainiac? Je krijgt een tijdelijk nummer...
Een beetje fatsoenlijke provider gebruikt een lijnnummerportering en dan is je nummer in één dag (de dag van de oplevering) meteen opgeleverd. Dat het lang duurt is echt niet de schuld van KPNPort

Bovendien zijn aanbieders op het KPN netwerk de enige aanbieders die ik ken, die je 2 kabels vanaf de splitter naar het modem laten trekken... En als het niet werkt, moet je altijd eerst de splitter er tussen uit halen... Dus kan je dat net zo goed meteen doen... Het is toch de zwakste schakel in je aansluiting, en bij VoIP (IPB is een term van KPN en niet de omschrijving van het product ) volledig overbodig...

Ik vind het trouwens wel heeel stoer dat je een paar afkortingen kent...
Zo stoer dat ik niet verder met je in discussie ga... Of dat was omdat je niet luistert/nadenkt maar procedures na praat... iig 1 van de 2...
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 september 2009 @ 12:32:08 #27
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72871184
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef folie het volgende:

[..]

Hoe denk je anders te kunnen bellen via VoIP brainiac? Je krijgt een tijdelijk nummer...
niet.

Bij zowel XS4All als bij KPN en HetNet krijg je gewoon je huidige KPNnummer in de box geprikt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72881886
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:32 schreef Nizno het volgende:

[..]

niet.

Bij zowel XS4All als bij KPN en HetNet krijg je gewoon je huidige KPNnummer in de box geprikt.
We hebben gewoon ons eigen nummer behouden ja, als dat is wat je bedoelt.

Telefoon doet het nu - meestal - soms blijft hij toch nog zeggen " Dit nummer is niet in gebruik "

Me ouders nog niet horen klagen dus ik vind het best.
pi_72881991
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:06 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik werk als bij-baan op de helpdesk van een zeer gerespecteerde dsl provider. En ik weet heuswel wat een HVD, KVD en een DSLAM zijn

Mensen die alle helpdeskers over één kam scheren

Enneehh... TS moet zijn modem ont-splitteren en de telefoon gewoon eens rechtstreeks op de Fritzbox! aansluiten. Dan weten we pas of het aan het modem ligt of aan zijn knutsel skilzz.
'knutsel skillz' nou nou, ik kan heus wel een modempje installeren.
Probleem is alleen dat het bij ons thuis erg bagger is geregeld met de verklikker en allemaal andere shit die er nog bij aan hangt.

(En dat heb ik niet zo gedaan, maar dat is door iemand gebeurd een kleine 8-9 jaar terug)
En met bagger bedoel ik dat je de lossedraadjes ziet lopen, allemaal kroonsteentjes etc etc.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 september 2009 @ 21:15:24 #30
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72888515
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef DirkZz het volgende:

[..]

'knutsel skillz' nou nou, ik kan heus wel een modempje installeren.
Probleem is alleen dat het bij ons thuis erg bagger is geregeld met de verklikker en allemaal andere shit die er nog bij aan hangt.

(En dat heb ik niet zo gedaan, maar dat is door iemand gebeurd een kleine 8-9 jaar terug)
En met bagger bedoel ik dat je de lossedraadjes ziet lopen, allemaal kroonsteentjes etc etc.
en de modem rechtstreeks op de buitenlijn zetten om te testen of je dan kan bellen?

en anders bel je alsnog even voor de gratis installatiemonteur......
quote:
ADSL en Bellen

Wij willen het beste. Dat blijkt al jaren uit tests. Gaat u ook voor kwaliteit? Stap nu over op ADSL en Bellen van XS4ALL. Inbegrepen zijn een McAfee veiligheidspakket, nummerbehoud, gratis internetten via 950 Hotspots en nog veel meer.

U ontvangt een uitstekend draadloos modem: de FRITZ!Box. En een deskundige monteur zorgt voor de installatie.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72888969
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:04 schreef folie het volgende:

[..]

Nope

Nummer is hetzelfde, uitbellen is je nummer wat je ook via je analoge lijn hebt, inkomende gesprekken gaan nog via de analoge lijn. Als de volledige portering rond is, gaat in en uitgaand helemaal via VOIP. Er zijn providers die een tijdelijk nummer geven, zoals Tele2. Echter KPN doet dit niet, alleen in gevallen als mensen een ander nummer willen hebben. Maar bij nummerbehoud krijg je géén tijdelijk nieuw nummer!
quote:
Een beetje fatsoenlijke provider gebruikt een lijnnummerportering en dan is je nummer in één dag (de dag van de oplevering) meteen opgeleverd. Dat het lang duurt is echt niet de schuld van KPNPort
Klopt, maar dat is niet de praktijk. Concurrenten werken elkaar tegen. Nummertje vasthouden, je kent het wel. Zoals dus Ziggo of UPC die er iets lanegr over doet dan standaard door het nummer van de klant nog niet helemaal vrij te geven.
quote:
Bovendien zijn aanbieders op het KPN netwerk de enige aanbieders die ik ken, die je 2 kabels vanaf de splitter naar het modem laten trekken... En als het niet werkt, moet je altijd eerst de splitter er tussen uit halen... Dus kan je dat net zo goed meteen doen... Het is toch de zwakste schakel in je aansluiting, en bij VoIP (IPB is een term van KPN en niet de omschrijving van het product ) volledig overbodig...
- IPB is een afkorting voor InternetPlusBellen, en is een product.

De 2 kabels zijn er niet voor niets, zoals ik al uitlegde, vanaf de splitter wordt het DSL signaal en de analoge lijn opgesplitst. Bij IPB van KPN (en vaak andere providers), wordt (jndien klant nog een analoge lijn heeft en dit wil omzetten naar VOIP) de analogelijn naar het modem gevoerd. Dit is bewust, omdat het uitbellen al via VOIP gaat, en dus jouw telefoon op het modem zelf is aangesloten! Vandaar dat de analoge lijn ook door het modem wordt opgevangen. Die valt dan bij volledige portering weg, en als dat rond is (duurt ongeveer 10 werkdagen bij IPB van KPN), dan is de splitter pas overbodig.

Nogmaals, je krijgt nooit een tijdelijk nummer bij KPN. Alleen in uitzonderlijke gevallen. Het nummer op VOIP platform is bij uitgaand al hetzelfde als inkomend PSTN.
quote:
Ik vind het trouwens wel heeel stoer dat je een paar afkortingen kent...
Neuh, is niet stoer, is certificering. Ik heb certificering HVD, KVD en IS/RA van KPN (en ook nog eens All IP glasvezel), wat inhoudt dat ik centrales, en kabelkasten inkan, storingen kan oplossen, kruisdraden kan trekken etc. Je kent dat wel.
quote:
Zo stoer dat ik niet verder met je in discussie ga... Of dat was omdat je niet luistert/nadenkt maar procedures na praat... iig 1 van de 2...
Nogmaals, ik spreek uit ervaring, en het is niet stoer, het is gewoon praktijkervaring en certificering. Dat jij niet helemaal wilt toegeven dat je er naast zit moet je niet op mij afschuiven. Je hebt alleen in het geval van Tele2 gelijk m.b.t. een tijdelijk nummer. Bij KPN en vele andere providers dus niet. Doe je huiswerk.
pi_72889005
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:32 schreef Nizno het volgende:

[..]

niet.

Klopt.
pi_72892869
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:27 schreef RobbieRivera het volgende:
Nogmaals, ik spreek uit ervaring, en het is niet stoer, het is gewoon praktijkervaring en certificering. Dat jij niet helemaal wilt toegeven dat je er naast zit moet je niet op mij afschuiven. Je hebt alleen in het geval van Tele2 gelijk m.b.t. een tijdelijk nummer. Bij KPN en vele andere providers dus niet. Doe je huiswerk.
Goh en ik maar denken dat als je een profiel op een SIP server (tenzij jij providers kent die geen gebruik maken van SIP) aanmaakt dat je er dan altijd een telefoonnummer aan toe moet kennen. Dat je vervolgens dat nummer in uitgaande calls masked doet daar geen afbreuk aan mijns inziens... Maar ik zou niet in discussie gaan, dus bied ik maar mijn nederige excuses aan voor het niet doen van mijn huiswerk
pi_72893203
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:09 schreef folie het volgende:

[..]

Goh en ik maar denken dat als je een profiel op een SIP server (tenzij jij providers kent die geen gebruik maken van SIP) aanmaakt dat je er dan altijd een telefoonnummer aan toe moet kennen. Dat je vervolgens dat nummer in uitgaande calls masked doet daar geen afbreuk aan mijns inziens... Maar ik zou niet in discussie gaan, dus bied ik maar mijn nederige excuses aan voor het niet doen van mijn huiswerk
Nummers worden niet gemaskeerd, want in de SIPserver staat toch duidelijk hetzelfde telefoonnummer als welke nog op de analoge lijn zit. Nogmaals, je snapt waarschijnlijk weinig van de infrastructuur van IPB KPN. Maar inderdaad, je excuses voor je fail poging.
pi_72893647
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:15 schreef Nizno het volgende:

[..]

en de modem rechtstreeks op de buitenlijn zetten om te testen of je dan kan bellen?

en anders bel je alsnog even voor de gratis installatiemonteur......
[..]
Testen zonder splitter is altijd een van de eerste dingen.
denk je dat ik een topic ga maken op het grote fok voordat ik ook maar de standaard belmiep dingen heb gedaan?
pi_72895457
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:32 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Testen zonder splitter is altijd een van de eerste dingen.
denk je dat ik een topic ga maken op het grote fok voordat ik ook maar de standaard belmiep dingen heb gedaan?
Daarom helpen we je ook graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')