AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--President Nout Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) onderschrijft dat het aanzien van de centrale bank is gedaald, al staat ze volgens eigen metingen nog fier bovenaan in de sector.
"Alles wat met de financiele sector te maken heeft is in aanzien gedaald", aldus Wellink in een maandag uitgezonden interview met televisiezender RTL. Hij zegt dat onderzoek

in opdracht van DNB

uitwijst dat "het oordeel over DNB minder gunstig" is geworden, maar dat de centrale bank nog "bovenaan" de lijst staat
Gevraagd naar de toespelingen op een eventuele herbenoeming in 2011, antwoordt Wellink: "Als je vraagt of ik mijn baan leuk vindt, dan zeg ik 'ja'. Ik ben nu 66 dus zou van mijn AOW kunnen gaan genieten, maar ik blijf betrokken."
Voor de Nederlandse economie voorziet Wellink nog moeizame jaren in het verschiet. "Het is zeer waarschijnlijk dat het herstel zeer traag zal zijn." Ook gaat de consument, die in de ogen van Wellink tot dusverre gespaard is gebleven, het in de komende jaren gaan merken.
Bron:
http://www.fd.nl/artikel/(...)jft-best-gewaardeerdZelfkritiek en Nout blijft een moeilijke combinatie
Waarom sleuren ze die man niet uit zijn ivoren toren en dumpen hem in de gracht en trappen hem daarna in de aow
Hij heeft nu toch wel genoeg geblunderd en schade toegebracht en ons in de zeik genomen
Wat moet er in godsnaam nog gebeuren dat politiek den haag ingrijpt en hem eruitschopt