abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72734527
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--President Nout Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) onderschrijft dat het aanzien van de centrale bank is gedaald, al staat ze volgens eigen metingen nog fier bovenaan in de sector.

"Alles wat met de financiele sector te maken heeft is in aanzien gedaald", aldus Wellink in een maandag uitgezonden interview met televisiezender RTL. Hij zegt dat onderzoek in opdracht van DNB uitwijst dat "het oordeel over DNB minder gunstig" is geworden, maar dat de centrale bank nog "bovenaan" de lijst staat

Gevraagd naar de toespelingen op een eventuele herbenoeming in 2011, antwoordt Wellink: "Als je vraagt of ik mijn baan leuk vindt, dan zeg ik 'ja'. Ik ben nu 66 dus zou van mijn AOW kunnen gaan genieten, maar ik blijf betrokken."

Voor de Nederlandse economie voorziet Wellink nog moeizame jaren in het verschiet. "Het is zeer waarschijnlijk dat het herstel zeer traag zal zijn." Ook gaat de consument, die in de ogen van Wellink tot dusverre gespaard is gebleven, het in de komende jaren gaan merken.

Bron: http://www.fd.nl/artikel/(...)jft-best-gewaardeerd

Zelfkritiek en Nout blijft een moeilijke combinatie

Waarom sleuren ze die man niet uit zijn ivoren toren en dumpen hem in de gracht en trappen hem daarna in de aow

Hij heeft nu toch wel genoeg geblunderd en schade toegebracht en ons in de zeik genomen

Wat moet er in godsnaam nog gebeuren dat politiek den haag ingrijpt en hem eruitschopt
pi_72735040
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom sleuren ze die man niet uit zijn ivoren toren en dumpen hem in de gracht en trappen hem daarna in de aow
Goed plan! Laat ze dan meteen nog een paar van die faalhazen meenemen. Ik noem een Hoogervorst van de AFM.
  maandag 14 september 2009 @ 19:04:23 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_72737326
Het loopjongetje van de graaiende banktop vindt dat hij zijn werk prima heeft gedaan. Goh.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_72739895
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

Ik ben nu 66 dus zou van mijn AOW kunnen gaan genieten, maar ik blijf betrokken."
Wat een schaamteloze schoft om zijn megapensioen -er is geen royalere pensioenregeling in ambtelijk Nederland dan die bij DNB- tot 'mijn AOW' te reduceren. Als hij stopt met werken, krijgt hij meer dan twee ton per jaar, volledig geindexeerd. Het bestuur van DNB heeft 5 jaar geleden nog 50 miljoen (die naar de staatskas had gemoeten) in de eigen pensioenpot gestort om zichzelf van een welvarende oude dag te verzekeren. Vergelijk dat eens met iemand die echt van de AOW moet rondkomen..
pi_72740335
.............maar ik blijf betrokken

Dat blijkt Wellink: Er valt mij niets te verwijten............

Wat een l*l
pi_72741501
Inderdaad, nog een beetje de barmhartige samaritaan uithangen ook, alsof wij, het nederlandse volk, die ouwe, onwetende zak dankbaar moeten zijn dat hij nog aanblijft!
pi_72749444
Ach, de Wall Street bankers zijn ook nog best gewaardeerd.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')