abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72731544
Kanye West heeft zich de woede op de hals gehaald van veel celebrities en kijkers van de MTV VMA's. Taylor Swift won een award en Kanye vond het nodig om de microfoon over te nemen en te vertellen dat zij de award niet verdiende. Gelukkig maakte Beyonce het later enigszins goed door Taylor haar moment te gunnen toen zij zelf een award won.

Stukje van nieuwssite:
quote:
Kanye West heeft zich tijdens de uitreiking van de MTV Video Music Awards 2009 niet onmiddellijk van zijn beste kant laten zien. De zanger, die al langer bekend staat om zijn arrogante houding, bestormde tijdens de speech van Taylor Swift het podium en maakte duidelijk dat volgens hem de verkeerde artieste de trofee gewonnen had.

Micro uit handen gerukt
De 19-jarige countryster Taylor Swift mocht vannacht voor haar videoclip van 'You Belong to Me' de award voor 'Beste vrouwelijke video' in ontvangst nemen. De artieste was nog maar net aan haar speech begonnen toen West het podium opstormde, de micro uit haar handen trok en het stomverbaasde publiek meldde dat Beyoncé de beste clip had gemaakt. De R&B-zangeres keek vanuit de zaal geschokt toe.

De actie van Kanye West lokte heel wat verontwaardigde reacties uit bij de andere artiesten, die de 19-jarige artieste een staande ovatie gaven. P!nk schreef op haar Twitter-pagina: "Geloof me, Kanye West is het grootste stuk stront dat op deze aardbol rondloopt." Kate Perry omschreef haar woede dan weer als: "Fuck You Kanye! Het is alsof je op een poesje getrapt hebt."

"Een heel leuke avond gehad"
Taylor Swift bleef na de show kalm onder alle commotie. "Ik stond op het podium en ik was heel erg opgewonden omdat ik de award gewonnen had en omdat Kanye West met mij op het podium stond", aldus Swift, "Maar plots was ik niet meer zo opgewonden. Maar ik wil er niet te veel op ingaan. Ik heb een fantastische dag gehad, ik heb zoveel berichtjes gehad en iedereen was zo lief voor mij. Ik heb echt een heel toffe avond gehad."

De countryster was ook onder de indruk van het gebaar van Beyoncé. De R&B-ster riep Swift op het podium toen zij haar award voor 'Video of The Year' in ontvangst mocht nemen voor 'Single Ladies'. "Ik zou willen dat Taylor hier bij mij op het podium komt en toch nog haar moment van glorie krijgt", aldus Beyoncé, "Ik herinner me nog de eerste keer dat ik met Destiny's Child een award in ontvangst mocht nemen. Het was zo fantastisch."

Eerdere uitbarstingen Kanye West
Het was trouwens niet de eerste keer dat Kanye West zich misdroeg tijdens de MTV Video Music Awards. In 2007 was de rapper genomineerd in vijf categorieën, maar ging hij uiteindelijk met lege handen naar huis. Hij stak zijn ontgoocheling niet onder stoelen of banken en liet zijn ongenoegen blijken aan een journalist. "Dit is het tweede jaar op rij man, geef een zwarte toch eens een kans." Hij zwoer toen nooit meer naar de awards te komen.

En het jaar daarvoor had hij het podium bestormd nadat zijn videoclip van 'Touch the sky' geen award in de wacht gesleept had. Hij startte een scheldtirade op het podium en stelde dat MTV niet geloofwaardig was als zijn clip niet als beste gekozen werd.

Verontschuldigingen
Intussen heeft de zanger op zijn blog wel al gereageerd op zijn uitbarsting van dit jaar. "Het was verkeerd van mij om het podium op te lopen en het moment van Swift te verpesten", aldus Kanye West, "Beyoncés video was gewoon de beste van de laatste tien jaar. Maar ik wil me verontschuldigen bij mijn fans, bij MTV en bij Taylor Swift. Ik ben gelukkig voor Taylor, ik voel me slecht voor Taylor en wil me verontschuldigen bij haar."

Twitter reacties van celebz (ik ken ze lang niet allemaal, even rechtstreeks gekopieerd van ONTD):
quote:
Pink Kanye west is the biggest piece of shit on earth. Quote me.

katyperry FUCK U KANYE. IT'S LIKE U STEPPED 0N A KITTEN.

ddlovato (Demi Lovato) AHHHHH!!!!!! GO @taylorswift13!!!!! SOOOO HAPPY FOR YOU!!!!!

David_Henrie some1 needs to slap Kanye West who does he think he is?

johncmayer Big love to my girl @taylorswift13. A class act.

justinbieber 2night is the most amazing night ever! Congrats to @taylorswift13 . I got your back. And I met Beyonce and she told me she loves ONE TIME!!

glorianatheband @taylorswift13 congratulations sweetheart! Keep ur head up. We love u!

martinsays (Martin Johnson from Boys Like Girls) dear kanye west, you are a classless human being, unworthy of the stage he stands on. grow up.

therealpickler (Kellie Pickler) Tator Tot, you handled yourself with Grace. Kanye, go grow some f-ing balls bitch! don't mess w/my lil sis!!********************************

TheRealJordin (Jordin Sparks) RT @mdoolittle I know I'm late, but really Kanye? Really? Taylor Swift is the sweetest girl ever & Beyonce is so gracious. Not right at all!

yelyahwilliams (Hayley Williams) Taylor swift, y'all. #teamTaylor

Taylor's band mates also offered their support:

GrantMickelson My boss and friend is the most talented and classy woman I know. Kanye is a douchebag. Done deal.

amosjheller I love my boss. She's a classy, dedicated and loving person who deserves her success.

caitlinbird My girl just took a beating on national fu&*%#>tv, conquered it performing flawlessly and left with ultimate dignity. That's my Taylor.

ETA:

NICKZANO: Love Kanye the artist but that was some bullshit^*! People Jim Wilson did the same shit to our President. Put that passion into our future.

Haylie K (Haylie Duff): well, he accomplished exactly what he wanted, everyone is talking about kanye.

IKETURNER: "Kanye went too far. You never treat a lady like that. That shit was wrong, Ye. Dead wrong."

adamlambert: Kanye needs to chill. He freaks out every year. It ain't that deep man.

stephaniepratt: Ummm when taylor swift got up to get her award and some beyonce fan/publicist came on stage to talk shit and rep beyonce... NOT COOL

dannygokey I have one question - How could you be so heartless??

dannygokey Congratulations Taylor Swift!!! I'm very Happy for her ~ She's very classy woman!

immattgiraudoooooohhhh Kanye, you make it so hard to be a fan.. so hard. Gaga was rockin' though. I was scared ..but at the same time, I liked it.

michaelsarver1 Taylor Swift u rock! Congrats on your accomplishment and for representing country music, and all music for that matter, with amazing class!

JoelMadden WOW Taylor Swift's first VMA and she didn't even get to ENJOY it. Kanye You were just a bully on that one man.

heidimontag "congrats @taylorswift13 on your vma!!! you deserve it more than anyone!! I saw the devil in action when kanye west stole your mic! u rock!!!"

ChesterBe Kanye West has officially earned the title of King Douchebag! Way to go dickhead. To think I thought he was kinda cool. LAME.....

OfficialKat (Kat Dennings): I'm throwing away my Kanye glasses. They were 8 bucks, no skin off my apple

ricky_martin kanye what an asshole dude.

ricky_martin @taylorswift13 has sold more than 10 million cds in the last 2 years u deserve the award 10 million fans cant be wrong. enjoy ur night!

Wat denken jullie? Is dit allemaal vooropgezet? Ik vond Beyonce's reactie heel nep tijdens de verstoring van Kanye maar gezien de reacties van beroemdheden en het feit dat ik me niet kan voorstellen dat ze dit als grap verzinnen lijkt het mij niet ingestudeerd.
  maandag 14 september 2009 @ 15:53:59 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_72731722
Het zal niet de eerste keer zijn dat er iets in scene gezet wordt.
Je moeder is een hamster
  maandag 14 september 2009 @ 15:56:30 #3
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72731777
Waarom zou je zoiets instuderen? Waarom zou je jezelf opzettelijk voor lul zetten? Kanye heeft genoeg mediaaandacht, dus het lijkt mij onlogisch.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  maandag 14 september 2009 @ 15:56:52 #4
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_72731784
He's a gay fish because he likes fish dicks.

U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  maandag 14 september 2009 @ 15:57:54 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72731811
quote:
IKETURNER: "Kanye went too far. You never treat a lady like that. That shit was wrong, Ye. Dead wrong."
Ike spreekt vanuit zijn graf.

Suffe actie van West verder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 september 2009 @ 15:59:29 #6
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72731862
Ik dacht ook eerst dat het een grap was, maar nu ik het hele filmpje heb gezien en de shock op het gezicht van taylor, lijkt me dat ook niet emer het geval. Beyonce leek ook niet goed door te hebben wat er aan de hand was en volgens mij zette ze een nogal fake smile op om even af te wachten hoe het af ging lopen...
  maandag 14 september 2009 @ 16:00:16 #7
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72731887
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wtf.
Dat twittergedoe van celebs vertrouw ik sowieso niet.
pi_72731900
Och, het was niet de 1e keer
  maandag 14 september 2009 @ 16:00:51 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72731910
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, kun je nagaan hoe boos Ike is over deze vreemde actie!
pi_72732097
Dat heeft Kanye al eens geflikt. Toen Justice een prijs wonnen voor beste Clip, vond heer West het nodig om iedereen te vertellen dat zijn clip waar miljoenen in gestoken was, het meer verdiende om te winnen. GAYFISH!
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_72732297
VMA Awards
Kanye West

Wat een arrogant randfiguur.
  maandag 14 september 2009 @ 16:13:18 #12
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72732298
Bij dat tweede filmpje zie ik een vreemd schepsel om 0.25.. Wat is dat?
pi_72732311
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:13 schreef L.no het volgende:
dat is Lady Gaga
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  maandag 14 september 2009 @ 16:16:17 #14
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72732366
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:13 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

volgensmij is dat Lady GaGa
Dankje.
pi_72732406
Kanye West is vies. Ik heb niks met de muziek van Taylor Swift maar dit is echt nasty.
pi_72732473
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:13 schreef L.no het volgende:
pi_72732550
is idd niet de eerste keer dat ie zoiets flikt.. ze moeten voortaan bij de VMA's Kanye Douchebag West gewoon weigeren!
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_72732682
Go Kanye! Cheap-ass country zangeressen die over de oceaan niet eens bekend zijn hoeven we niet. We willen echte artiesten zoals inderdaad Beyonce en hemzelf.
pi_72732783
Lady Gaga zag er wel cute uit met der plukken om der gezicht!
pi_72732796
Wat een gast
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_72732812
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:26 schreef Silven het volgende:
Go Kanye! Cheap-ass country zangeressen die over de oceaan niet eens bekend zijn hoeven we niet. We willen echte artiesten zoals inderdaad Beyonce en hemzelf.
Ja, en dan is dit inderdaad de juiste manier om je punt te maken! Lekker een meisje van 17 voor lul zetten op het podium en iemand anders ongevraagd in jouw statement te betrekken.

pi_72732855
Lullig voor Swift. Maar Kanye, wat een arrogante talentloze zak ben je.

Wtf heeft Lady Gaga op zeg?
  maandag 14 september 2009 @ 16:33:32 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72732893
Talentloos wil ik Kanye nu ook weer niet noemen. Arrogant wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_72732980
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, en dan is dit inderdaad de juiste manier om je punt te maken! Lekker een meisje van 17 voor lul zetten op het podium en iemand anders ongevraagd in jouw statement te betrekken.

Precies. +1 voor eerlijkheid en openheid. Ook op live tv.
  maandag 14 september 2009 @ 16:38:20 #25
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')