FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Hi eindeloos misleidend....
loenatiekmaandag 14 september 2009 @ 12:09
Hallo mensen, hier mijn klacht, misschien dat sommige van
jullie die kunnen delen.
Ik heb onlangs een HTC Hero met een hi abbonnement
erbij, telefoon bevalt prima, Hi beviel me voorheen ook prima, maar die
internetbundel :S walgelijk...Er is een fair use policy voor gebruik (link naar
de fair use policy voor eindeloos online: http://www.hi.nl/web/show/id=7665190
), waarin staat dat je bij normaal gebruik eigenlijk eindeloos kunt surfen,
mailen etc. Zolang je de telefoon niet gebruikt als router, of non stop download
of streamt oid, zou er niets aan de hand moeten zijn.
Nou krijg ik echter op
de 14e (dus nog niet de helft van de maand) een smsje dat ik meer dan 10 keer
het gemiddelde gebruik heb opgemaakt, en dat mn snelheid omlaag wordt gezet tot
de nieuwe maand. Opzich niet erg, die snelheid vind ik niet heel storend, maar
nou belde ik net de klantenservice, en ik hoorde dat er dus ook extra kosten in
rekening kunnen worden gebracht. DIT WORDT NERGENS VERMELD IN DE FAIR USE
POLICY.
Het bleek zo te zijn de het opzeggen van het abbonnement waar ze het
over hebben, ook inhoud dat ze al het dataverkeer wat je dan hebt gehad direct
in rekening brengen a 2,50 per MB. Het het fair use limiet ligt op 250 MB
trouwens, dus het zo mooi klinkende "onbeperkte internet", "fair use", met als
enige dreiging dat je snelheid omlaag wordt gegooid (of bij herhaaldelijk
gebruik wordt je eruit geknikkerd...), houd dus in dat je bij normaal gebruik
eigenlijk al het risico loopt om ineens op zn minste 250 * 2,50 = 625 euro in
rekening gebracht te krijgen. Schandalig, zijn er meer mensen met deze
ervaring?
lennart12maandag 14 september 2009 @ 12:16
Ik heb ook wel 'ns zo'n smsje gekregen, verder niets aan de hand... niks bijbetaald!
plakkert-maandag 14 september 2009 @ 12:17
Moet je niet zoveel downloaden?
loenatiekmaandag 14 september 2009 @ 12:21
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:17 schreef plakkert- het volgende:
Moet je niet zoveel downloaden?
Hebbik ook niet gedaan....alleen mail, paar aps die gebruik maken van internet (dingen als het weerbericht...), en af en toe iemand opzoeken op hyves, of fok checken oid....echt totaal niets gedaan van laptoppen via mn phone, of downloaden oid, niets gestreamed...echt bullshit :S
karr-1maandag 14 september 2009 @ 12:22
Ik neem toch aan dat je het zelf gedownload hebt?
Stokkie_maandag 14 september 2009 @ 12:23
Sorry hoor maar 250MB is inderdaad echt niks.

Ben ik blij dat ik bij Vodafone zit. Ik doe gemiddeld 1,5GB per maand met het Synchen van 2 mailboxen, beetje surfen en regelmatig streaming radio. Ik doe dit al ruim een jaar en heb nog nooit wat van ze gehoord.

KPN is tegenwoordig oudbollig en loopt echt op alle manieren achter op de rest van de markt. Bij mijn bedrijf hebben wij ook al, al hun diensten er uit gegooid doordat er altijd discussie met KPN is omdat ze geen verstand van zaken hebben.
Moozziemaandag 14 september 2009 @ 12:25
Vroegah was het nog erger. Mocht je ook niet streamen. En dat heet dan eindeloos online
Flurrymaandag 14 september 2009 @ 12:26
Kunnen ze met een specificatie per dag komen misschien? Dit klinkt alsof ze óf hun administratie niet voor elkaar hebben óf er is iets mis met je telefoon.
Heider00sjemaandag 14 september 2009 @ 12:32
Oef zeg! Weer een klacht over Hi.

Ze zijn de laatste tijd wel erg slecht bezig zeg heb zelf ook matige tot slechte ervaringen met Hi (gaande vanaf een maand of drie, vier).

Ze gooien hun eigen glazen in
loenatiekmaandag 14 september 2009 @ 12:41
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:26 schreef Flurry het volgende:
Kunnen ze met een specificatie per dag komen misschien? Dit klinkt alsof ze óf hun administratie niet voor elkaar hebben óf er is iets mis met je telefoon.
Nope, daar belde ik dus ook al voor, maar dat houden ze niet bij, en dat mogen ze ook niet doen om privacyredenen (hier heb ik mn twijfels over, volgens mij MOET iedereen die internet aanbied zelfs 5 jaar alles opslaan om veiligheids/terrorisme redenen oid...)
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:23 schreef Stokkie_ het volgende:
Sorry hoor maar 250MB is inderdaad echt niks.

Ben ik blij dat ik bij Vodafone zit. Ik doe gemiddeld 1,5GB per maand met het Synchen van 2 mailboxen, beetje surfen en regelmatig streaming radio. Ik doe dit al ruim een jaar en heb nog nooit wat van ze gehoord.

KPN is tegenwoordig oudbollig en loopt echt op alle manieren achter op de rest van de markt. Bij mijn bedrijf hebben wij ook al, al hun diensten er uit gegooid doordat er altijd discussie met KPN is omdat ze geen verstand van zaken hebben.
Ja inderdaad, 250 MB klinkt heel leuk, maar een hyves paginatje ophalen kost al zo een mb ofzo...stel je kijkt een album met fotos door, leest wat mailtjes, verstuurd er zelf 1, zit je al zo op 10 mb...Nou vind ik het prima als ze een abbonnement aanbieden waarmee je zo ongeveer je mail kunt lezen, sturen, en verder niets, maar ik vind het raar dat die fair use policy dan zo misleidend is, 250 MB is al 10 keer fair use, hun zien fair use dus als 25 MB per MAAND...das niet eens 1 MB per dag, ACHTERLIJK dat ze normaal gebruik op 1 MB per dag zetten... :S
Synthesistmaandag 14 september 2009 @ 12:45
mobiel internet is een hype.

per MB bijbetalen wanneer je dat in een advertentie ziet staan ga je er toch niet alsnog op in lijkt me
Flurrymaandag 14 september 2009 @ 12:54
quote:
Opzich niet erg, die snelheid vind ik niet heel storend, maar
nou belde ik net de klantenservice, en ik hoorde dat er dus ook extra kosten in
rekening kunnen worden gebracht. DIT WORDT NERGENS VERMELD IN DE FAIR USE
POLICY.
Dan is het trouwens vrij snel klaar volgens mij. Kosten die van tevoren vermeld worden mogen ze niet in rekening brengen.
geeveemaandag 14 september 2009 @ 12:57
Zo te lezen gaan we weer terug naar de oude tijden,als Hi stelt dat jij teveel data gebruikt moeten zij dat kunnen aantonen kunnen ze dat niet dan moeten ze hun mond houden,als er niets in de algemene voorwaarden over staat mogen ze dat niet eisen.

Trouwens als ze de voorwaarden veranderen is dat dan niet een van de mogelijkheden om zonder meer je abonnement te kunnen opzeggen?
Snuitebolletjemaandag 14 september 2009 @ 13:02
tvp
Salatrelmaandag 14 september 2009 @ 13:10
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:57 schreef geevee het volgende:


Trouwens als ze de voorwaarden veranderen is dat dan niet een van de mogelijkheden om zonder meer je abonnement te kunnen opzeggen?
ja, mits de wijzigingen in jou nadeel zijn wat in dit geval zo is.
loenatiekmaandag 14 september 2009 @ 13:19
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:57 schreef geevee het volgende:
Zo te lezen gaan we weer terug naar de oude tijden,als Hi stelt dat jij teveel data gebruikt moeten zij dat kunnen aantonen kunnen ze dat niet dan moeten ze hun mond houden,als er niets in de algemene voorwaarden over staat mogen ze dat niet eisen.

Trouwens als ze de voorwaarden veranderen is dat dan niet een van de mogelijkheden om zonder meer je abonnement te kunnen opzeggen?
Uhuh, dat is denk ik ook wel zo...het probleem is echter....mijn ervaringen met dit soort dingen is dat je t als "kleine man" altijd verliest van zo'n bedrijf, al is het alleen maar omdat je er ZOVEEL tijd en geld in moet investeren om van dat gezeur af te zijn, dat t al niet meer loont...
kikoooooomaandag 14 september 2009 @ 14:24
Ik snap het echt nie.t.. ik heb nog NOOIT zo'n smsje gehad van Hi en ik download soms zelfs torrents met mijn telefoon
Vorige maand had ik 3GB en nog hoor ik niets...

Denk dat ik gemiddeld wel op 1.5 GB per maand zit...