quote:
Op maandag 22 april 2002 15:13 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
[...]
Weet je trouwens waarom ze vreemdging
De reden van het vreemdgaan is dat ze mij vergeten was (klinkt hard). Ze zegt zelf dat ze op gegeven moment het leven wat ze in Nederland had, los zag van wat ze daar had.
Toen ze terugkwam heeft het een paar weken geduurd voordat ze weer met beide benen in Nederland stond (bij wijze van spreken).
quote:All the way... 6x ofzo (hoewel ze wel vertelde dat dit *zeer* emotioneel verliep).
en gingen ze all the wat of hield het op bij zoenen??
quote:Als het goed is komt hij deze kant niet meer op. Hij heeft een hotmail adres waarmee hij met m'n vriendin emailde. Ik heb dat account gekraakt (met wat hulp), en zodoende kon ik mijn vriendin enigzins toetsen op haar eerlijkheid. Zoals het nu lijkt hebben ze geen contact meer (telefoonverkeer is er ook niet meer, zij heeft hem duidelijk gemaakt geen contact meer te willen).
Wanneer komt die klootzak deze kant op? Smoeldriaan verzint allemaal nog vragen, sorry !
quote:Dat pleit niet echt voor je, dat je iemand zijn hotmail-account gaat kraken (lijkt wel populair tegenwoordig, om overspelige vriendjes/vriendinnetjes op een KGB-manier te benaderen). In principe was haar woord genoeg, begrijp ook wel aan de andere kant dat ze na deze toestand niet te vertrouwen is, dat het moeilijk te accepteren is. Maar dat zou geen vrijbrief mogen zijn om haar 'vakantievriendje' z'n e-mail te hacken.
Op maandag 22 april 2002 15:20 schreef TwilightZone het volgende:[..]
Als het goed is komt hij deze kant niet meer op. Hij heeft een hotmail adres waarmee hij met m'n vriendin emailde. Ik heb dat account gekraakt (met wat hulp), en zodoende kon ik mijn vriendin enigzins toetsen op haar eerlijkheid. Zoals het nu lijkt hebben ze geen contact meer (telefoonverkeer is er ook niet meer, zij heeft hem duidelijk gemaakt geen contact meer te willen).
Als ze hierachter komt, zal ze een goede reden hebben om boos op je te zijn. Nu staan jullie in feite weer quitte.
Maar zij is idd de fout in gegaan en in een gezonde relatie zou zij dus d'r uiterste best moeten doen om jouw vertrouwen weer te winnen...
Je zou natuurlijk nog gewoon contact kunnen (blijven?) zoeken en dan afgaande op haar manier van reageren oordelen of dit nog wel zin heeft.
Want zoals meerdere hier zeggen, je moet het je niet te positief voorstellen, want als het verkeerd afloopt heb je er des de meer last van.
En tsja.....het blijft makkelijk praten, ik weet het
quote:Vinknie.....dit valt iig voor mij in een heel andere catogorie....
Op maandag 22 april 2002 15:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:[..]
Als ze hierachter komt, zal ze een goede reden hebben om boos op je te zijn. Nu staan jullie in feite weer quitte.
quote:Ik heb het haar verteld en ze vond het niet erg. Daaraan kan ik zien dat ze nu wel het beste met me voor heeft.
Op maandag 22 april 2002 15:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Ze moet wel begrijpen dat ik haar moeilijk kan vertrouwen en uitwijk naar minder geaccepteerde middelen. Een hotmail account hacken vind ik dan nog redelijk onschuldig (je kan het ook grootser aanpakken).
Maar dit is niet echt relevant meer, die gast heeft 3 weken voor het laatst ingelogd dus ik neem aan dat het contact over is.
[Dit bericht is gewijzigd door TwilightZone op 22-04-2002 15:35]
quote:Dat is echt zulke grote onzin, natuurlijk moet je in zo'n geval zeker weten dat je d'r kan vertrouwen en niet nog steeds achter je rug om met een ander bezig is.
Op maandag 22 april 2002 15:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Ik denk dat je het beste de bal nu bij haar moet leggen. Als ze er niets mee doet is het verdomd jammer voor je. Klinkt heel hard maar dit zijn de feiten.
Succes iig
quote:Ik wil de bal ook bij haar laten liggen alleen het is zoooo verleidelijk om bijv. een sms te sturen met daarin hoe ik me voel enzo... [maarja kan me van haar ook indenken dat ze (misschien onbewust) wel denkt, ah getver heb je hem weer].
Op maandag 22 april 2002 15:47 schreef DimeBag het volgende:
[...]
Ik denk dat je het beste de bal nu bij haar moet leggen. Als ze er niets mee doet is het verdomd jammer voor je. Klinkt heel hard maar dit zijn de feiten.
[...]
Ze heeft ook ineens het contact met haar vrienden weer opgepakt... ik voel me echt een beetje aan de kant gezet.
quote:Hoe in godsnaam kan ze jou nou vergeten, je was haar net nog gaan opzoeken en jullie hadden regelmatig contact!
Op maandag 22 april 2002 15:20 schreef TwilightZone het volgende:[..]
De reden van het vreemdgaan is dat ze mij vergeten was (klinkt hard). Ze zegt zelf dat ze op gegeven moment het leven wat ze in Nederland had, los zag van wat ze daar had.Toen ze terugkwam heeft het een paar weken geduurd voordat ze weer met beide benen in Nederland stond (bij wijze van spreken).
[..]
quote:Brrrr....
All the way... 6x ofzo (hoewel ze wel vertelde dat dit *zeer* emotioneel verliep).
[..]
[verstandigmodus]
Deden ze het veilig en hebben jullie daarna nog sex gehad? Misschien toch ff testen.
[/verstandigmodus]
quote:Dat is mooi, en een redelijk goed teken. Misschien zijn jullie wat te vroeg geweest met zo'n serieuze relatie en wil ze nu (bewust of onbewust) de gemiste belangrijke tijd tussen de 16 en de 20 inhalen.
Als het goed is komt hij deze kant niet meer op. Hij heeft een hotmail adres waarmee hij met m'n vriendin emailde. Ik heb dat account gekraakt (met wat hulp), en zodoende kon ik mijn vriendin enigzins toetsen op haar eerlijkheid. Zoals het nu lijkt hebben ze geen contact meer (telefoonverkeer is er ook niet meer, zij heeft hem duidelijk gemaakt geen contact meer te willen).
Nogmaals suc6
je kan haar toch niet dwingen van je te houden, en verder met je te gaan. it's up to here, en ga niet zitten wachten op haar, wees onafhankelijk and be yourself.!
nogmaals sterkte!
Sas
quote:Nee klopt. Gister hebben we in het bos wat gewandeld en op een gegeven moment zei ze ook dat ik haar niet kon dwingen (voorafgaand daaraan had ik gezegd dat zij eigenlijk ontzettend bij mij in het krijt staat).
Op maandag 22 april 2002 16:04 schreef Sassefras het volgende:
[...]
je kan haar toch niet dwingen van je te houden, en verder met je te gaan. it's up to here, en ga niet zitten wachten op haar, wees onafhankelijk and be yourself.!
nogmaals sterkte!
Sas
Ik heb nooit moeite gehad om met mensen in contact te komen... mooie meiden geen probleem; ik maak er zo een praatje mee (sommigen hebben daar al moeite mee, begrijpelijk). Ik zie er verder ook wel aardig uit, en weet aardig wat vrouwen prettig vinden (zal verder niet in details treden voordat ik voor homo wordt uitgemaakt
). Het probleem is dat ik totaal geen zin meer heb om nu na zoveel tijd weer helemaal opnieuw te beginnen met iemand (en veel voorzichtiger ook nog eens). Ben zooo bang om dit weer mee te maken!!!
quote:Ik ken het probleem, weer op nieuw beginnen, weer iemand vertrouwen, weer de angst dat alles voor niets is. Maar je hebt toch leuke herinneringen?
Op maandag 22 april 2002 16:10 schreef TwilightZone het volgende:[..]
Het probleem is dat ik totaal geen zin meer heb om nu na zoveel tijd weer helemaal opnieuw te beginnen met iemand (en veel voorzichtiger ook nog eens). Ben zooo bang om dit weer mee te maken!!!
quote:Je bent nog jong, tijd zat, het zou toch zonde zijn om je leven te vergooien omdat zij niet meer met jou wil!
Op maandag 22 april 2002 16:10 schreef TwilightZone het volgende:[..]
Nee klopt. Gister hebben we in het bos wat gewandeld en op een gegeven moment zei ze ook dat ik haar niet kon dwingen (voorafgaand daaraan had ik gezegd dat zij eigenlijk ontzettend bij mij in het krijt staat).
Ik heb nooit moeite gehad om met mensen in contact te komen... mooie meiden geen probleem; ik maak er zo een praatje mee (sommigen hebben daar al moeite mee, begrijpelijk). Ik zie er verder ook wel aardig uit, en weet aardig wat vrouwen prettig vinden (zal verder niet in details treden voordat ik voor homo wordt uitgemaakt
). Het probleem is dat ik totaal geen zin meer heb om nu na zoveel tijd weer helemaal opnieuw te beginnen met iemand (en veel voorzichtiger ook nog eens). Ben zooo bang om dit weer mee te maken!!!
quote:yup... dat noemen ze dus wederzijds vertrouwen, als een van de twee daar misbruik van maakt zit de ander met de gebakken peren. Daarom is het ook zo belangrijk om nu voor jezelf te kiezen. Ga naar vrienden, je ouders, jank schreeuw sla desnoods. Zuip jezelf lam en vind jezelf terug zonder kleren onder een brug... je doet hier dus helemaal geen ene mallemoer aan.
Mijn eerste (normale) gedachte was (een paar uur after): We moeten een tijd lang geen contact hebben. Laat haar maar gaar koken. Ze komt vanzelf wel naar me toe (en dan heb je ook een basis).
Ik ben het belangrijkste ja. Toch ben ik steeds degene die gekwetst wordt. Dat is zoooooo vreemd aan de situatie.
Ow en ik zag dat je misschien nog hoopt dat het goed komt, kijk daar enorm mee uit, ik heb 3 jaar lang geeen serieuse relatie aan kunnen gaan omdat ik 'dacht dat het nog goed kwam' terwijl zij... nahja you get the picture.
Als dat zo is, dat het nog goed komt, dan is dat niet omdat jij daar zolang aan hebt vastgehouden, maar juist omdat je weer jezelf was met een eigen leven en misschien relatie, en niet omdat je dag in dag uit zat te treuren.
Liefde is een hel man, maar zoals de Offspring al jaren geleden riep: the more you suffer, the more it shows you really care
Fuck, het enige advies dat ik je kan geven, ben jezelf, ga leuke dingen doen, zoek je vrienden op, vertel het opnieuw en opnieuw. Maar blijf niet stilstaan. En, IK ben er voor om het contact met haar een beetje te verbreken. Niet om haar gaar te laten koken (dan draai je namelijk de zaken om, jij kookt gaat) maar om het voor jezelf op een rijtje te krijgen.
Je moet niet vergeten dat als je een relatie hebt gehad dat je elkaars identiteit op een zekere manier identificeerd. (het wij-gevoel zeg maar), dat is heerlijk en vertrouwd, altijd iemand die achter je staat en er voor je is. Dat ben je dus nu kwijt, nu zul je het toch echt even alleen moeten doen, en als je dat (uiteindelijk) lukt kun je weer verder. Of dat uiteindelijk met haar of met een ander is maakt niet uit, maar het gaat om JOUW, JIJ moet het doen.
(zucht, het is zo herkenbaar dude. Ow en natuurlijk, de beste stuurlui staan aan wal en toen ze dit tegen mij zeiden in jouw situatie geloofde ik er ook geen snars van...
)
quote:XangadiX, echt bedankt voor je reply. Het geeft me i.i.g steun!
Op maandag 22 april 2002 16:42 schreef XangadiX het volgende:
Fuck, het enige advies dat ik je kan geven, ben jezelf, ga leuke dingen doen, zoek je vrienden op, vertel het opnieuw en opnieuw. Maar blijf niet stilstaan. En, IK ben er voor om het contact met haar een beetje te verbreken. Niet om haar gaar te laten koken (dan draai je namelijk de zaken om, jij kookt gaat) maar om het voor jezelf op een rijtje te krijgen.
Het is echt moeilijk om het zo ineens te laten varen allemaal.
4 dagen voordat mijn vriendin terugkwam vertelde m'n beste vriend dat ie ging samenwonen. We hebben daar een hele avond over gepraat, dat je er goed over na moet denken, niet te snel enz enz. Zijn vriendin ging direct vanaf haar ouders samenwonen met hem. Ik nog zeggen dat dat misschien wel eens negatief zou kunnen gaan werken.
OOOOOOOWWWWWW wat was ik verstandig
. Walgelijk gewoon. Ik durf dit ook niet aan hem (hen) te vertellen. Je gaat gewoon zooooooo af.
Tegenover m'n vader heb ik ook zo'n houding.... hij had weleens twijfels bij onze relatie (helemaal toen ie eracher kwam dat we het deden). Ik heb hem toen verzekerd dat het echt wel goed zat...
en nu?....... HIJ HEEFT WEER GELIJK
quote:ho ho, heb ik ergens geroepen dat je het moet laten varen? dit meisje heeft 4 jaar van je leven gedeeld en je bent er voor het eerst mee naar bed geweest (toch?) dat moet je niet laten varen, nooit, je moet alleen zorgen dat de leuke herrinneringen aan haar blijven en dat je die altijd in je hart meedraagt. Ik denk alleen dat je naar voren moet kijken en niet naar achteren. Je moet de narigheid achter je laten en de wonden van nu zo snel mogelijk dicht laten gaan.
Het is echt moeilijk om het zo ineens te laten varen allemaal.
Serieus, in een tijd als deze heb je je vrienden nodig om tegen aan te zwetsen en bij uit te huilen. Rustig de wonden weer dicht laten gaan en ja, sja, haar even uit je hoofd te zetten, in ieder geval wat 'relaties' betreft. Hoe je het ook wend of keert, je zult toch eerst hier van bij moeten komen (en dat kan zomaar een jaar duren) voordat je uberhaupt een nieuwe relatie aankan, laat staan een nieuwe relatie (want dat is het) met haar.
Mijn oma zei altijd: als een vaas gebroken is kun je hem wel lijmen, maar er zullen altijd barsten in zitten.
Ow, en ik raad in dit soort gevallen de CD 'Exciter' van 'Depeche Mode' aan
tjah.. het is ontzettend moeilijk, vooral omdat het een lange relatie is.. maar ik denk toch, net zoals wat de mensen al zeiden in dit topic, dat je voor jezelf moet kiezen.. laat haar los, als ze echt bij je hoort dan komt het zekerweten weer goed.. en als ze niet bij je hoort, dan kom je daar ook achter, dan vind je iemand anders waarmee je veel gelukkiger wordt! maar mijn advies voor nu is: laat haar los.. laat haar lekker dr eigen weggetje zoeken.. richt je op jezelf, ga lekker uit met vrienden en laat het slijten.. zie het dan als een tijd waaraan je leuke herinneringen hebt.. en waarin je veel ervaring hebt opgedaan.. dan komt ze vanzelf misschien bij je terug, of er komt iemand anders.. heel veel sterkte iig!
De oplossing is (als je haar echt zo graag terug wilt hebben) haar op te bellen en het hele vreemdgaan verhaal weer aan de orde te brengen, praat eerst heel rustig en beheerst tot ze WEER begint dat haar gevoelens naar jou toch niet zo sterk meer zijn blablabla. Ga dan compleet uit je dak en laat haar niet meer aan het woord komen, echt laat haar niet meer aan het woord komen.. zeg dan eindelijk eens zodat iedereen het in je straat kan horen wat je van haar vind en dat ze op kan sodemieteren.. en HANG DAN OP!! gewoon ophangen.. reken maar dat je je dan al stukken beter en sterker voelt.. jij hebt het laatste woord gehad.
Hou dit even een dag vol..misschien duurt het een paar dagen langer en ze belt je zeker weten terug dat het haar allemaal spijt en blabla snik snif geblaat... daar ligt je kans om haar weer terug te winnen, maar eerlijk gezegd denk ik je beter af bent zonder haar. Zij is niet eerlijk tegen je geweest en heeft je gebruikt.
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 22-04-2002 21:01]
quote:Edit: Deze reactie hoeft ook niet.
Op maandag 22 april 2002 17:39 schreef Psideon het volgende:
Edit: Deze tekst hoeft niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 10-05-2002 23:10]
Toch Suc6
Ondanks de pijn en het verdriet heb ik besloten, dat ik door moet gaan met leven. Voor mijn ex vriendin is het echt over. Ook zij mist een gevoel. Mijn idee is, dat het geen nut heeft om "rare" dingen te doen, in de hoop dat het weer goed komt. En gedane zaken nemen geen keer. Dat je vriendin vreemd is gegaan, is iets waar ik het gevoel niet van ken om dat te horen, maar dat het je als een dolksteek heeft getroffen, kan ik goed begrijpen.
To the point nu:
1. Veel contact zoeken, laten blijken dat ik van haar houd
2. Geen contact zoeken, laat haar maar initiatief nemen
3. Of iets anders (uitmaken is voor mij geen optie ).
1. Weer eerlijk voor jezelf. Ik denk dat dat niet werkt.
2. Is een optie, echter heeft zij al een keer aangegeven dat het gevoel niet klopt/weg is. Is dus ook erg moeilijk
3. Zeeeer begrijplijk, echter wees reeel en praat er met mensen over, over je gevoelens enzo.
Suc6.
Batiaan
quote:Jij ook sterkte zeg. Qua basis zijn onze problemen gelijk... geen gevoel meer voor de ander.
Op maandag 22 april 2002 18:28 schreef bassiebas het volgende:
Ik heb het verhaal gelezen en een deel van je situatie komt overeen met mijn situatie. Ik heb na ruim 4,5 jaar verkering van mijn vriendin te horen gekregen dat het uit is. Ze houdt niet meer van me.:'( Nu heb ik dus samen met haar de keuze gemaakt om te gaan trouwen, alles was geregeld. Er komt dus een hoop werk op ons af nu, om dingen ongedaan te maken, dat terzijde.
En dan nu weer terug naar de harde werkelijkheid...
Ze sms't me zojuist: "Wil je hier woensdag ook eten? Gaat het verder goed met je?"
Tja, wat nu te doen. (ik moet er wel bij vertellen dat mijn matras en slaapspullen nog bij haar staan, heb net andere woonruimte geregeld, had afgesproken dit woensdag bij haar op te halen).
1. Niet reageren (is ook reageren)
2. Terug sms'en dat ik ff geen contact wil
3. Ja ik ga bij je eten (toegeven).
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hekel aan SMS heb en vooral in dit soort situaties.
[Dit bericht is gewijzigd door TwilightZone op 22-04-2002 18:38]
Probeer je leven weer wat op te pakken en niet te blijven hangen in het verleden. Neem geen contact meer met haar op (hoe moeilijk dit ook is), laat haar het iniatief nemen.
Als ze je terug wilt zal dat vanuit haar moeten komen. Ik neem aan dat bij jouw de deur nog openstaat.
Wijsheid voor vandaag: Let it go. If it comes back it's yours to keep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |