abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72708572
Ik vind metal bagger. Alle metal ja. Maar blijkbaar mag dat niet van alle kutmetalfans want elke keer als ik uitleg wat ik eraan bagger vind krijg ik de kreet "ja maar dat is niet in alle metal!1" te horen. Newsflash, bitches:

Het boeit me geen ruk.

Waarom hebben metalfans nou zo'n ongelovelijk Jehovaanse drang naar uitbreiding? Het is leuk dat je het leuk vindt, maar houd het voor jezelf. En kom niet weer de volgende keer mij een youtube videotje laten zien "omdat deze zo'n geweldige rif heeft". Dat soort muziek kan van mij de kanker krijgen, ik vind het gewoon niet leuk.

Ik disrespecteer je er ook niet om, jij mag het van mij leuk vinden. Maar houd het voor jezelf. Ik vind zelf vooral hiphop, trance, electro, drum n bass en wat afrikaanse geluiden vet. Maar ik weet dat niet iedereen dat leuk vindt en ik ga niet bij anderen mijn muziek opzetten. En als je dan bij mij bent en ik en mijn maten zetten bovenstaand soort muziek op, luister of kanker op, en vraag niet om je eigen soort baggermuziek.

Ik heb metal geprobeerd trouwens, echt waar. Ooit bij een grote metal fantopique gevraagd wat iedereen vet vond en de meest voorkomende namen heb ik de albums van gedownload. (Namen herinner ik niet echt meer.. Killswitch Engage is de enige die in me opkomt) En nog steeds vind ik het zwaar bagger. Waarom? (Ik ga nu argumenten geven die misschien niet op alle subgenres toepasbaar zijn. Maar bij elkaar zijn er vast wel 1 tot alle argumenten toepasbaar op elke subgenre apart en voor mij is dat afdoende om het gehele genre als bagger te bestempelen).

- Het geluid dat een gitaar produceert interesseert mij niet. Het raakt mijn muzikale deel gewoon niet. Dus wanneer een gitaar hele moeilijke en vreemde geluiden produceert heb ik meestal zoiets van "meh". Bij sommige zachtere rockvarianten vind ik het soms wel vet (bijvoorbeeld de gitaar bij Are You Gonna Go My Way of Hip Hop Is Dead) maar metalgitaren kan ik gewoon niet tegen. Ik kan me zeer goed voorstellen dat vele anderen hetzelfde hebben.
- Grunten. Zwaar kut irritante kankergeluid.
- De kledingstijl die eromheen hangt. Waarom moet je godverdomme er onverzorgd uitzien? Kan je niet een mooi (en LICHTGEKLEURD ipv dat sombere zwart) shirtje aantrekken, je nagels knippen, haren wassen, mooi broek eronder en zo naar buiten ipv alsof je net je bed uitkomt? Waarom altijd zwart? Waarom spikes of andere troep? Veel metalfans die ik ken zijn aardig en zeer passief. Waarom moet je dan eruitzien als een monster, en tegelijkertijd duidelijk maken dat je de persoon tegenover je nooit iets zou aandoen (immers, die spikes etc. zijn allemaal nep en zien er niet gevaarlijk uit), dus er netto erg zielig uit zien?
- Klagen over de wereld (vooral emo's maar /care). Klagen is af en toe leuk. Ook in mijn leven gaat niet alles altijd perfect. Maar wat vooral erg irritant is is klagen over het leven en doen alsof je hele leven over het klagen gaat. DOE WAT MET JE LEVEN ipv in je kamer alleen zitten en naar baggermuziek luisteren.
- Het nep-aggressieve gevoel dat ik krijg van het hele genre. Moshpits, zwaar headbangen en gek hoofdschudden voor de camera met je wijsvinger en pink uitgestoken. Als je echt je aggressie wilt uiten, ga een vechtsport beoefenen. Jij en ik weten zeer goed dat er niks gevaarlijks of stoers is aan een moshpit. Toch doen mensen het en gaan ze verder opscheppen over hoe geweldig het niet is en wat voor een adrenaline rush je ervan krijgt. Man, groei eens wat ballen en zie in dat het je alleen zielig uit laat zien.
-Heb vast nog wat gemist maar dat zal wel later komen.

Verder nog wat irritants: het echte instrumenten vs. synthesizers discussie. Hier is al een topic over geweest dus ik ga het niet teveel uitbreiden, maar even kort:

- Claimen dat je echt geluid produceert met je instrumenten en vervolgens versterkers gebruiken die het hele geluid veranderen.
- Het bespelen van een instrument anders bestempelen dan het bespelen van een DJ programma.
- Het bespelen van een instrument, oftewel de juiste snaren/toetsen/etc. op de juiste tijd drukken, moeilijk noemen en het bespelen van een DJ programma, oftewel de juiste toetsen op de juiste tijd drukken en je muis juist bewegen, kinderwerk noemen.

Disclaimer:
- Ik weet, het is een Lief Dagboek-achtig topic geworden. Maar zeker nog open voor discussie.
- Alleen serieus reageren aub.
- Er is al een metaltopic gaande maar dat gaat mi. over andere dingen dan dit topic dus sluit het aub niet.

SAMENVATTING:
Omdat KLB lezers te lui zijn.

- Metalfans verwachten dat je alle subgenres kent.
- Al die verschillende subgenres boeien me geen ruk.
- Metal is ruk omdat het nep is, geen leuk geluid creëert, emo's zijn gay en grunten is poep.
- Als je metal niet leuk vindt wordt er meteen om een verklaring gevraagd, blijkbaar mag het niet ofzo.
- Alle metalfans moeten je per sé lastigvallen met hun bagger, terwijl niemand anders dat doet.
- Claimen dat echte instrumenten beter zijn dan synthesizers

[ Bericht 6% gewijzigd door Gamesua op 14-09-2009 12:10:20 ]
pi_72708631
Jezus wat een tekst.
pi_72708638
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:02 schreef Gamesua het volgende:
- Alleen serieus reageren aub.
Ik heb alleen dit gelezen
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
pi_72708666
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:04 schreef Saaaaab het volgende:

[..]

Ik heb alleen dit gelezen
Ik ook
  zondag 13 september 2009 @ 20:05:01 #5
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_72708672
Goed topic. En ook de volledige waarheid. Niks vervelenders dan een metalhead die zo overtuigd is van de superioriteit van zijn genre dat hij er maar niet over kan ophouden.
  zondag 13 september 2009 @ 20:05:16 #6
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72708683
quote:

Het boeit me geen ruk.

Waarom dan zo'n lap tekst?
pi_72708693
Deed er ook best lang over, maar het is het waard als het zelfs maar 1 metalfan oplevert die eindelijk inziet dat andere mensen anders kunnen (en mogen) denken.
pi_72708696
Nu Metal en Alternative

Oja , ik ben gestop met lezen na 'Ik heb metal geprobeerd'. Ik heb geprobeerd, maar het boeide mij geen ruk.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_72708735
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Waarom dan zo'n lap tekst?
Die subgenres boeien me geen ruk. Het boeit me geen ruk dat, als ik een argument gebruik, het misschien niet slaat op alle 100 subgenres. Wat me wel irriteert is dat ik mijn smaak blijkbaar moet uitleggen en vandaar de lap tekst.
pi_72708770
Heel erg eens. Vooral dat grunten, ik kan maar niet snappen wat mensen daar mooi aan vinden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_72708774
Misschien moet je overstappen op negerrap als je dit niks meer vindt.
  zondag 13 september 2009 @ 20:08:25 #12
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_72708791
Ts is overduidelijk een metalhead in de ontkenningsfase
pi_72708813
Volgens mij gaat het over metal dat kut is. Terecht
pi_72708818
Het boeit me geen ruk, wat TS zegt.
pi_72708837
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Fascination het volgende:
Heel erg eens. Vooral dat grunten, ik kan maar niet snappen wat mensen daar mooi aan vinden.
Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhoren
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 13 september 2009 @ 20:10:37 #16
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_72708862
TL;DR
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  zondag 13 september 2009 @ 20:10:52 #17
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72708871
Metal is opzich niet erg, maar ik mag die mensen niet die ervanuit gaan dat iedereen metal kan waarderen zolang je er maar moeite voor doet.
Geloof het of niet, maar er zijn écht mensen die het gewoon níets vinden.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  zondag 13 september 2009 @ 20:11:13 #18
168255 J.Herrer
pi_72708878
quote:

Het boeit me geen ruk.

One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_72708893
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Net als ik niet kan snappen waarom mensen graag naar techno luisteren, hoe kan je nu in godsnaam constant diezelfde deuntjes aanhoren
Ik geloof niet dat het verschil tussen technodeuntjes veel kleiner is dan het verschil tussen metaldeuntjes. Dus ja, de reden waarom mensen dat steeds kunnen aanhoren is precies hetzelfde als waarom jij jouw smaak (ik vermoed metal) kan aanhoren: omdat dat jouw smaak is.
pi_72708913
Metal slecht vinden, oké, dat is jouw mening, maar dan als voorbeeldband Killswitch Engage geven Dat is een of andere verkankerde tak van metal, wat inderdaad zuigt.
pi_72708930
tl;dr
pi_72708965
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:08 schreef Jeej het volgende:
Ts is overduidelijk een metalhead in de ontkenningsfase
Haha +1 voor grappigheid (niet waar overigens maar ja )
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:10 schreef L.no het volgende:
Metal is opzich niet erg, maar ik mag die mensen niet die ervanuit gaan dat iedereen metal kan waarderen zolang je er maar moeite voor doet.
Geloof het of niet, maar er zijn écht mensen die het gewoon níets vinden.
QFT
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
Metal slecht vinden, oké, dat is jouw mening, maar dan als voorbeeldband Killswitch Engage geven Dat is een of andere verkankerde tak van metal, wat inderdaad zuigt.
Ja sorry ik wist dat zo'n reactie er zat aan te komen Maar ik had er dus een stuk of 10 uitgekozen en vooral namen gekozen die bij meerdere posts voorbijkwamen ipv de smaak van 1 of weinig personen te kiezen.
pi_72708970
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Kijk dat is weer enorm kort door de bocht.
Ik luister ook weleens naar muziek waarin de zangeres een opmerkelijk stemgeluid heeft, ik vind dat aparte, licht irritante dan wel wat hebben, heb jij dat dan ook met grunten? Dat je het irritante ervan stiekem leuk vindt?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 13 september 2009 @ 20:15:21 #24
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_72709039
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Fascination het volgende:
Ik zou er geen uur naar willen luisteren, maar zo af en toe een nummertje tussendoor in een wilde bui is wel eens grappig.
0 topics op naam. 14.gif
pi_72709061
Ritmo, kom er maar in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')