abonnement Unibet Coolblue
pi_73057688
idd

Tiesto is wel verslaafd aan Marcel Woods - Advanced zie ik
  donderdag 24 september 2009 @ 09:19:26 #177
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73061113
Tiesto is een held
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_73075181


Lekker hoor! Gewoon no-nonsense trancen
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_73103564
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:26 schreef hp22 het volgende:


Lekker hoor! Gewoon no-nonsense trancen
JA! Dit is nou goeie trance! Weinig variatie, maar wel dé sound!
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:54:19 #180
105311 Xantra
Cinematographer
pi_73103973
and Drama knows it!
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_73104998
VICTORY!!
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:59:18 #182
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_73107074
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:34 schreef Xantra het volgende:
nieuwe album way out west is een aanrader zeg!
Vindt hem vies tegenvallen en dat terwijl hun vorige albums zo goed zijn. Vind alleen de openingstrack erg goed (We are machines) en vind de rest maar inspiratieloos en eentonig

Nieuwe album van Marcus Schossow daarentegen
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:04:39 #183
105311 Xantra
Cinematographer
pi_73120032
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Vindt hem vies tegenvallen en dat terwijl hun vorige albums zo goed zijn. Vind alleen de openingstrack erg goed (We love machine) en vind de rest maar inspiratieloos en eentonig

Nieuwe album van Marcus Schossow daarentegen
FYP
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_73128827
Whehe, grappig. Ik dacht dat Maxima de eerste was die ging meespringen, maar het is toch echt WA

  zondag 27 september 2009 @ 17:43:30 #185
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73153610
Clublife 130 Zitten weer een paar hele lekkere nummers bij! Echt een aanrader
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_73156915
Club Life
  zondag 27 september 2009 @ 20:46:42 #187
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73159477
Krijg nou de tering Wat een line-up http://partyflock.nl/party/156878:Soundtropolis.html
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 28 september 2009 @ 08:42:46 #188
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_73172274
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:46 schreef honda1990 het volgende:
Krijg nou de tering Wat een line-up http://partyflock.nl/party/156878:Soundtropolis.html
Ik neem aan dat je op de openingstijden doelt en niet de line-up?

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 28 september 2009 @ 10:25:37 #189
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73174007
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:42 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op de openingstijden doelt en niet de line-up?

dat had ik nog niet eens gezien! Ik denk dat ik automatisch 22:00 heb gelezen :p
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 28 september 2009 @ 18:03:24 #190
105311 Xantra
Cinematographer
pi_73186095
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:42 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op de openingstijden doelt en niet de line-up?

lol
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:51:06 #191
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_73217993
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Vindt hem vies tegenvallen en dat terwijl hun vorige albums zo goed zijn. Vind alleen de openingstrack erg goed (We are machines) en vind de rest maar inspiratieloos en eentonig
tis n hele andere sound dan de vorige albums. 'Don't Look Back Now' vind ik een beethe richting psy/goa trance gaan, eentonig. Nét iets te vaag. 'We Love Machine' is veel meer housy/proggy, rustiger en vergt een goed luisterend oor. Iedere keer dat je het luistert ontdek je weer nieuwe (filmische) geluiden.
'Surrender', 'Survival' & 'Only Love' springen er voor mij uit, de rest is gewoon erg lekker.

Zitten niet echt Don't Forget Me's of Mindcircussen tussen, maar dat had je ook niet moeten verwachten.
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:27:19 #192
105311 Xantra
Cinematographer
pi_73220942
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:51 schreef DreamAway het volgende:

[..]

tis n hele andere sound dan de vorige albums. 'Don't Look Back Now' vind ik een beethe richting psy/goa trance gaan, eentonig. Nét iets te vaag. 'We Love Machine' is veel meer housy/proggy, rustiger en vergt een goed luisterend oor. Iedere keer dat je het luistert ontdek je weer nieuwe (filmische) geluiden.
'Surrender', 'Survival' & 'Only Love' springen er voor mij uit, de rest is gewoon erg lekker.
jeeej ben het met je eens

tof album, vernieuwend, ik vind Bodymotion één van de betere platen van het album
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:15:00 #193
105311 Xantra
Cinematographer
pi_73222655
Tiësto remix contest op beatport, vet! ik ga me best doen

vorige contest was I Gotta Feeling van Black Eyed Peas, ook mee bezig geweest, maar nog niet gefinetuned, maar een track van Tiësto remixen geef mij meer motivatie om er iets diks van proberen te maken.

track is Knocked You Out van zijn nieuwe album:

Following two huge remix contests with Depeche Mode and Black Eyed Peas, Beatport.com has teamed up with one of the world's biggest DJs for a new producer challenge. From September 29th - November 3rd DJ Tiësto is inviting all budding DJs and aspiring producers the chance to remix 'Knock You Out' feat Emily Haines, taken from his new album 'Kaleidoscope'.

This is the first time that Tiësto (widely considered to be one of the most popular DJ the world has ever seen), has made parts to one of his original productions available to the public, and he has also pledged to release three of the best remixes on Ultra and PIAS Records, helping to kick start the careers of three aspiring producers.



anderen hier die iets gaan proberen te maken?
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:48 #194
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_73222773
Zal er eens naar kijken morgen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:19:31 #195
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_73222834
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:15 schreef Xantra het volgende:

anderen hier die iets gaan proberen te maken?
Appeltaart voor oma

Dat album van WoW zal ik eens checken binnenkort
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_73231763


Is dit beetje trance? Of sla ik nou goed de plank mis met me youtube beschrijving?
pi_73232114
nee is wel trance, bekend deuntje ook wel
ben er niet zo kapot van
  woensdag 30 september 2009 @ 09:17:23 #198
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73233277
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:15 schreef Xantra het volgende:
Tiësto remix contest op beatport, vet! ik ga me best doen

vorige contest was I Gotta Feeling van Black Eyed Peas, ook mee bezig geweest, maar nog niet gefinetuned, maar een track van Tiësto remixen geef mij meer motivatie om er iets diks van proberen te maken.

track is Knocked You Out van zijn nieuwe album:

Following two huge remix contests with Depeche Mode and Black Eyed Peas, Beatport.com has teamed up with one of the world's biggest DJs for a new producer challenge. From September 29th - November 3rd DJ Tiësto is inviting all budding DJs and aspiring producers the chance to remix 'Knock You Out' feat Emily Haines, taken from his new album 'Kaleidoscope'.

This is the first time that Tiësto (widely considered to be one of the most popular DJ the world has ever seen), has made parts to one of his original productions available to the public, and he has also pledged to release three of the best remixes on Ultra and PIAS Records, helping to kick start the careers of three aspiring producers.



anderen hier die iets gaan proberen te maken?
ben net begonnen met wat aan te kloten in ableton dus ik zal mijn best er eens voor doen, het resultaat zal zwaar bedroevend zijn, maar ik zal er vast van leren
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:21:31 #199
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_73233362
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:27 schreef Xantra het volgende:

[..]

jeeej ben het met je eens
wow, it's a miracle!!
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  woensdag 30 september 2009 @ 12:51:13 #200
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73239145
TIESTO WIL LOSBREKEN UIT ZIJN VERTROUWDE WERELD —
quote:
Op zijn vierde album werkt de grootste dj ter wereld samen met de stemmen van Sigur Rós, Metric en Bloc Party. De keuze van de singles getuigt helaas van minder durf.

In een Londens pakhuis wachten we samen met een videocrew op Tijs 'Tiësto' Verwest, de Hollandse Hercules van de trance. Al sinds acht uur zijn ze bezig met de clip voor 'Escape me', de tweede single uit Kaleidoscope. De song is van CC Sheffield, een glamourgirl uit Los Angeles, die op de set een dance-diva-met-jetlag speelt. Al is er weinig spelen mee gemoeid.

'Ze had “Escape me, geschreven voor haar band Le Rev, maar daar is nooit iets mee gebeurd', vertelt Tiësto twee uur later, na een lichte vertraging met de privé-jet en een snel ingelaste kapbeurt. 'Ze is een fascinerende dame met een mooie stem. Ik vond de tekst heel catchy. Laat mij daar maar eens mee aan de slag gaan, dacht ik meteen.'

Als single is het een ongelukkige keuze. Niet alleen omdat CC Sheffield een nobele onbekende is in Europa, maar omdat de sound naar de oude Tiësto ruikt, met een makkelijke meestampmaat op Britse leest. Het staat haaks op zijn uitstapjes naar rock en pop waarmee hij nu de indiewereld probeert te charmeren.

De eerste single 'I will be here', samen met het Australische elektropoptrio Sneaky Sound System, was zo mogelijk nog fouter gecast, vindt Tiësto zelf. 'Sinds een halfjaar heb ik een ander management. Ze respecteerden dat ik met een nieuwe sound naar buiten wou komen, maar ze vreesden dat ik mijn achterban zou verliezen. Dus opteerden ze voor een single die niet te ver afweek van mijn vorige platen.'

Tijdens de Winter Music Conference in Miami - het Cannes van de dance - werd hij gespot in een club waar hij dubstep draaide voor een kleine incrowd. Zijn vierde album toont een producer die tussen het bombast zoekt naar meer diepgang - met wisselend succes. Heeft Hercules stadionvrees gekregen? 'Ik kon niet meer hoger in het trancegebeuren', zegt Tiësto. 'De jongste jaren heb ik alles gehoord, alles gedaan. De kwaliteit van de tranceproducties werd er ook niet beter op. Het was tijd om te switchen.'

Vijf jaar geleden zocht hij al naar uitwegen, 'maar toen kon ik niets bedenken dat beter, laat staan leuker was dan wat ik deed. Zoiets moet een natuurlijk proces zijn. Langzaam maar zeker sta ik meer open voor genres en combinaties. Ik zie mezelf veranderen, een weg inslaan richting indiewereld.' Via remixes voor Bloc Party, Yeah Yeah Yeahs en The Killers oefende hij alvast zijn spreidstand.

Vooroordelen

Op Kaleidoscope kom je voor de hand liggende gasten tegen. Calvin Harris, de melodiemaker die ook Dizzee Rascal hits bezorgt, is er een van. 'Alles wat hij aanraakt, verandert in goud', zegt Tiësto knikkend. 'Hij schrijft heel makkelijk: altijd catchy en verraderlijk eenvoudig.'

Emily Haines van Metric en Kele Okereke van Bloc Party verrassen meer, al zijn deze rockmuzikanten ook niet vies van een dansritme. 'Eerst polste mijn manager of ze er überhaupt voor openstonden. Daarna ging ik naar een concert en sloegen we backstage een praatje om te zien of het klikte en om het begin van een samenwerking te leggen. Wat konden zij van mij verwachten, wat kon ik van hen verwachten?'

Tiësto zegt dat ze vooral oren hadden naar artistieke argumenten; het was niet zijn status of zichtbaarheid die hen over de streep trok. 'Ik heb iedereen moeten overtuigen met mijn verhaal. Ze wilden misschien wel, maar ze zagen het niet voor zich. De meeste van die artiesten zitten ingekapseld in hun eigen wereldje. Exposure interesseert hen niet, ze willen iets creatiefs doen.'

Volgens Tiësto is dance 'hotter dan ooit tevoren. Misschien niet in België en Nederland omdat wij al van eind de jaren 1980 vertrouwd zijn met house, techno en trance. We zijn hier al moe gedanst. Maar in Amerika lopen ze helemaal wild van dancemuziek, na twintig jaar hiphop en R&B. Dat heeft de interesse gewekt van indiebands. Zij vinden dance nu ook cool. En dan ben ik misschien niet de coolste danceproducer, dat interesseert hen niet. Voor hen is Tiësto net hetzelfde als 2 Many DJ's. Zij horen het verschil niet. Dat zij niet bevooroordeeld zijn, is een voordeel voor mij. Zo kon ik hen in alle vrijheid demo's laten horen.'

Google op de naam Tiësto, en het eerste wat je te zien krijgt, is een videoclip met een paar miljoen views van 'Adagio for strings', aanstekers in de lucht en druipend van de Hollandse saus. 'Dat is wellicht even slikken als zo'n alternatieve artiest dat ziet', zegt Tiësto lachend. 'Maar ik ben ouder geworden, mijn sound is veranderd. Er zit meer gevoel, meer smaak in mijn sets dan pakweg een jaar geleden. Vroeger had ik al snel iets van: nee, dat kan ik niet maken, ik zit in de trance-scene. Daar heb ik nu schijt aan. Tiësto-de-producer en Tiësto-de-dj, mogen gerust wat verder uit mekaar groeien. Alleen muziek maken die ik zelf kan draaien, dat is voorbij.'

Kameleon

Om te laten zien dat het hem menens is, zou Tiësto beter de titeltrack als single lanceren. Jonsi van Sigur Rós is misschien wel de meest onverwachte gast op het album. Je hoort dat de Nederlandse producer alle moeite heeft gedaan om een bed te spreiden waar de IJslandse zanger zich kan in nestelen. Halverwege breekt het nummer open en gaat de ijle melancholie zonder al te veel kleerscheuren over in dansbare euforie.

'Jonsi vond het instrumentale stuk en de melodie heel mooi - die was helemaal af toen ik het naar hem stuurde. Maar het is wel de track waar ik het heftigst mee heb geworsteld. Ik had het erg lastig met het tweede gedeelte, om er toch dat Tiësto-gevoel in te leggen. Uiteindelijk vind ik het heel geslaagd. Kippenvel, jawel. Het is de perfecte opener van het album en voor een dj-set: daarna kan ik alle richtingen uit.'

Hij sluit niet uit dat Kaleidoscope alsnog een single wordt, misschien speciaal voor de Belgische markt. 'Het voordeel tegenwoordig is dat je niet meer vastzit aan een of twee singles. “Escape me, komt nu uit, die track met Calvin Harris volgt later nog en wie weet “Kaleidoscope, erna. Denk je echt dat het zou werken bij jullie?'

In elk geval beter dan 'Escape me'. Door de Tiësto oude stijl naar voor te schuiven, dreigt hij zijn trancefans mee te lokken in een verhaal dat het hunne niet is, en verspeelt hij bij de critici al meteen het voordeel van de twijfel.

Ziet hij zelf nog wel de rode draad door de caleidoscoop? Of is het album een lukrake verzameling potentiële singles? 'Da's een moeilijke', reageert hij. 'Omdat je met zoveel verschillende mensen samenwerkt, word je alle mogelijke kanten op geslagen. Artistiek ga je heel anders denken.' Hij houdt even in. 'De rode draad is Tiësto, denk ik. In zelfs de minst typische track hoor je mij, zij het subtiel.'

Al een eeuwigheid voert Tiësto de lijsten van 's werelds meest populaire dj's aan, maar als producer heeft hij nog een weg af te leggen. En dan loont het om songs te maken die ook een leven hebben naast de dansvloer en via de radio de huiskamers binnenkomt. Popmuziek dus.

'Ben ik dat niet altijd voor een stuk geweest? Mijn nummers worden gespeeld op radio en televisie. Maar het klopt wel dat er een verschuiving aan de gang is. Het hoeft allemaal niet zo monumentaal te zijn. Die stadions vol met mensen, dat is allemaal geweldig, maar ik vind het net zo leuk om voor tweehonderd man te draaien.'

De producer zal sowieso een dj blijven. 'Met een livegroep omringd door muzikanten zou ik nooit zoveel vrijheid hebben. Ga drie keer in een maand naar een band kijken, en je krijgt altijd krek hetzelfde optreden, op één of twee nummers na. Het mooie aan deejayen is dat ik mijn set telkens weer kan aanpassen aan het evenement. En ook tijdens een set kan ik op elk moment het roer omgooien. Dat kameleongevoel wil ik voor geen geld ter wereld ruilen.'
Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant heb ik er wel respect voor dat hij duidelijk doet wat hij wil. Toch ben ik bang dat ISOS niet meer is zoals het was
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')