Ik heb vorig jaar het pre master traject in Utrecht gedaan en in 1 keer gehaald. Dus het is zeker wel te doen. Het begin is inderdaad lastig, mijn eerse paper was een 3.5 waard

Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt van het wetenschappelijk schrijven is het goed te doen. Ze doen natuurlijk niet voor niets een assessment, ze kijken wel goed of je het wel of niet kan.
Statistiek is inderdaad een pittig vak.. maar ook de meeste wiskunde-m00bs hebben die toets gewoon gehaald. Het is veel informatie die je nog niet eerder kende.. maar door te oefenen gaat het op een gegeven moment wel 'indalen'.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan het begin van het jaar (zeker na die 3,5) écht niet dacht dat ik het kon, maar het is me toch gelukt. Dat is wel een goede boost voor m'n zelfvertrouwen geweest. Ik ben nu net twee weken aan de master begonnen en het stagelopen is écht heel leuk. Dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen.. Ik ging zelf ook verder studeren onder het motto 'niet geschoten is altijd mis', maar het is echt best wel goed te doen! En de vakken die je krijgt (buiten statistiek om haha) zijn heel leuk en interesant.
Als je nog vragen hebt, laat maar weten
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you