abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72697618
Hoi,
Ben van plan bij Aphie te gaan werken en ik schat ongeveer 250-300 euro te gaan verdienen p/maand.
Zelf ben ik bezig met een studie ICT en krijg daarvoor studiefinanciering.

Nou is het zo dat ik nog bij mijn moeder woon en zij heeft een arbeids ongeschiktheid uitkering en huurtoeslag ofzoiets..
Als ik boven een bepaald bedrag bijverdien zullen ze dan bij haar de huurtoeslag stopzetten?

btw, woon in de den haag

bvd,

meneertje B
ik heb geen handtekening ... of toch wel?
pi_72697667
tip als antwoord op je TT: www.ibgroep.nl

en met de huurtoeslag: volgens mij als je geen toeslagpartner bent mag je zoveel verdienen als je wilt zonder dat de huurtoeslag wordt gekort
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_72697685
quote:
Bijverdiengrens
Studiefinanciering is bedoeld om de financiële barrière om te studeren zo laag mogelijk te maken. Als je zelf meer dan een bepaald normbedrag bijverdient, gaat de overheid ervan uit dat er geen financiële barrière is en dat je geen financiële hulp nodig hebt om een opleiding te volgen. Dat normbedrag noemen we de bijverdiengrens. In 2009 is de bijverdiengrens ¤ 13.215,83.
De rest staat hier: http://www.ibgroep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp .
pi_72697764
En voor de huurtoeslag:
quote:
Uw inkomen::
U bent jonger dan 65 jaar: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal ¤ 20.975 zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal ¤ 28.475 zijn.

U bent 65 jaar of ouder: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal ¤ 19.800 zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal ¤ 27.075 zijn.

Let op!

Deze bedragen gelden voor 2009.
Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken.
pi_72698790
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:55 schreef Sapstengel het volgende:
En voor de huurtoeslag:
[..]

Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik hoop het, mij is verteld dat als je als 18 jarige bij je moeder woont je niet boven een bepaald bedrag aan inkomsten (studiefinanciering + inkomsten uit arbeid) mag komen.
In mijn geval kom ik waarschijnlijk boven dit bedrag.
ik heb geen handtekening ... of toch wel?
pi_72726585
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:22 schreef Mr.Brand het volgende:

[..]

Ik hoop het, mij is verteld dat als je als 18 jarige bij je moeder woont je niet boven een bepaald bedrag aan inkomsten (studiefinanciering + inkomsten uit arbeid) mag komen.
Stufi is geen inkomsten.
pi_72740511
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:53 schreef kipptje het volgende:
tip als antwoord op je TT: www.ibgroep.nl

en met de huurtoeslag: volgens mij als je geen toeslagpartner bent mag je zoveel verdienen als je wilt zonder dat de huurtoeslag wordt gekort
Bij huurtoeslag kunnen ze wel naar medebewoners kijken. Het gaat dan wel om het gezamenlijke inkomen van een huishouden. Ook kan het zijn dat je moeder gekort wordt op eventueel andere aanwezige toeslagen.

Bel maar eens met de belastingtelefoon, dan kan je de situatie uitleggen om tot een goed antwoord te komen.
quote:
•U hebt de Nederlandse nationaliteit of een verblijfsvergunning die recht geeft op toeslagen. Voor uw toeslagpartner of medebewoners geldt dit ook.
Let op: niet elk rechtmatig verblijf in Nederland geeft recht op een toeslag.
•Uw huur is niet lager dan ¤ 209,37 en niet hoger dan ¤ 647,53. Deze bedragen gelden vanaf 1 juli 2009. Tot 1 juli geldt dat uw huur niet lager dan ¤ 204,86 en niet hoger dan ¤ 631,73 mag zijn.
•Uw gezamenlijke inkomen is maximaal ¤ 28.475.
•U, uw partner of medebewoner heeft niet meer dan ¤ 20.661 aan spaargeld en beleggingen. Voor elk minderjarig kind mag u ¤ 2.762 bij het bedrag optellen.
•U en uw medebewoners zijn op dit adres ingeschreven bij de gemeente.
•U huurt een zelfstandige woonruimte.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:40:04 #8
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72761149
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:22 schreef Mr.Brand het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin? Hoe denk je dat Jantje Smit dat deed? Die heeft toch ook op moeders schoot zijn miljoentjes bij elkaar gespaart.

Tot je 18e (ik meen trouwens zelfs 16e) hebben je ouders (alleenstaande ouder) heffingskortingen voor de kinderen. Ik kan me voor stellen dat wanneer het inkomen van het kind meer dan X is, ze gaan korten op die heffingskorting. Dat zou inderdaad zonde van het geld de gewerkte tijd zijn.
pi_72846994
Die bijverdiengrens...moet je dan op het coordinatieloon letten of op heffingsloon op je loonsstrook?
bier
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:12:49 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72866374
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef italiaan1987 het volgende:
Die bijverdiengrens...moet je dan op het coordinatieloon letten of op heffingsloon op je loonsstrook?
Geen van beiden. Het wordt berekend van je verzamelinkomen (dus zoals dat als verzamelinkomen in je aangifte IB staat). Als je dus aftrekposten hebt (hypotheek ofzo) dan wordt dat eerst nog van het inkomen afgerekend.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')